• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4421 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

توضيحات مديرعامل متروي تهران

متروي خط 7 چگونه ايمن‌سازي شد

مديرعامل متروي تهران به شبهات ايجاد شده در خصوص عدم ايمني خط 7 مترو پاسخ داد و تاكيد كرد: ايمني و امنيت مسافران را فداي افتتاح‌هاي نمايشي نمي‌كنيم.

به گزارش ايسنا، علي امام مديرعامل متروي تهران در جريان بازديد شبانه اصحاب رسانه از مراحل تكميل خط 7 مترو و انجام تست دود در ايستگاه صنعت، با بيان اينكه متاسفانه اين روزها حرف‌هاي غلط در مورد آماده نبودن خط 7 زده مي‌شود، اظهار كرد: تردد در خط 7 مترو به دليل نداشتن سيگنالينگ و هواكش ريسك بالايي داشت.

با وجودي‌كه مهندسان و كارشناسان مترو در دوره قبل خطر افتتاح ناقص خط 7 را تذكر داده بودند ولي به هر حال مديران اصلي قبلي كه حالا هيچ كدام‌شان در شهرداري نيستند ريسك تردد در خط 7 را قبول كرده و آن را افتتاح كرده بودند، اين خط به قدري ناايمن بود كه اگر آتش سوزي در آن رخ مي‌داد، به خاطر نداشتن هواكش بايد منتظر فاجعه‌اي انساني در آن مي‌بوديم . براي همين زماني كه مديريت شهري جديد بر سر كار آمد جلسات مختلفي در مورد اطمينان از ايمني خط 7 برگزار كرديم و سرانجام معاون حمل و نقل به اين جمع‌بندي رسيد كه خط 7 را ببندند كه واقعا تصميم سختي بود، چرا كه بايد خطي را كه روزانه 8000 نفر از آن استفاده مي‌كردند مي‌بستيم كه تصميم آساني نبود و نهايتا تصميم گرفته شد كه ريسك بالاي تردد در خط 7 را قبول نكرده و آن را ببنديم. او با بيان اينكه خط 7 مترو مي‌توانست زودتر وارد مدار بهره‌برداري شود اما كمبود منابع مالي اين مهم را به تعويق انداخت، اظهار كرد: مديريت سابق ميلياردها تومان بودجه را بدون برنامه‌ريزي به خط 6 و 7 واريز كرد و ديديد كه چه اتفاقي افتاد. خط 7 ناايمن بهره‌برداري شد و خط 6 هم تنها كارهاي عمراني‌اش پيش رفت و از نظر تجهيزات آنقدر عقب بود كه حتي نمي‌توانستيم يك ايستگاه را افتتاح كنيم.

او در ادامه با بيان اينكه در سه نقطه از خط 7 اشكالات اساسي در زيرساخت وجود داشت، گفت: در سه نقطه به طول حدود 400 متر خطاي زيرساختي عجيبي را مشاهده كرديم به گونه‌اي كه اگر قطار با سرعت 60 كيلومتر حركت مي‌كرد حتما از خط خارج مي‌شد به همين دليل مجبور شديم روساز بتن را تخريب و كل 22 كيلومتر خط را مجددا نقشه‌برداري كرده و تراز خط را چك و اين مشكل را حل كرديم . حالا تصور كنيد در سال 1396 اگر اين خط تعطيل نمي‌شد و اگر قطار با سرعت معمول 60 كيلومتر حركت مي‌كرد و از مدار خارج مي‌شد چه اتفاقي براي مسافران رخ مي‌داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون