• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4421 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

اوج نبوغ ترامپ؛ نژادپرستي و به هم ريختن جهان

نزديك به يك هفته است كه دونالد ترامپ در صف اول جماعت نژادپرستان جهان ايستاده و با توييت و صحبت‌هايش، حسابي جنجال به‌پا كرده. امريكايي‌ها فعلا از رييس‌جمهورشان شاكي هستند و مردم كشورهاي ديگر هم مدام درباره توهين او به چهار نماينده كنگره در فضاي مجازي صحبت مي‌كنند و اين سوژه، در سرخط خبرهاي داغ است. اهالي توييتر فارسي هم كه هيچ‌ زماني از غائله اخبار دور نمي‌مانند، در اين وضعيت حواس‌شان به ترامپ هست و درباره او در هشتگ «ترامپ» مي‌نويسند. آنچه مي‌خوانيد منتخبي از اين نوشته‌هاست:

«مجله اشترن حرف اول و آخر رو زد؛ هيتلر جديد؛ هايل ترامپ»، «هميشه از ظريف اين تصوير در ذهنم حك شده كه از شدت فشار رواني بعضي از به اصطلاح هموطنانش (بخوانيد كاسبان تحريم) روي ويلچير نشست اما براي احقاق مردمش تا انتها تلاش كرد.

بي‌انصافي محض است كه آمدن ترامپ ديوانه را كه از تمام معاهدات بين‌المللي خارج شده و به مردمش هم رحم نمي‌كند، گردن او بيندازيم»، «حالا كنگره و كاخ سفيد مقابل هم قرار مي‌گيرن؟!»، «اوج نبوغ ترامپ...ناديه مرادي (دختر ايزدي): داعش مادر و برادرانم رو كشت.

ترامپ: الان كجان؟! ناديه: كشته شدن ديگه»، «دم ساقيت گرم آقاي ترامپ»، «در تنگه هرمز پهپادي نيافتم، كودكي را در كوچه زدم... توجيه بعدي ترامپ»، «ترامپ چند ‌روزي هست گير داده به خودشون و درباره ايرانين گاورمنت توييت نكرده، نگرانشم»، «نژادپرستي ترامپ صداي مجري «فاكس‌نيوز» رو هم درآورده، يه ليست از حرف‌هاي نژادپرستانه‌ش درآورده و در نهايت مي‌گه كارهايي كه اين آدم مي‌كنه به اختلافات نژادي دامن مي‌زنه»، «براندازها هنوز هم منتظرن ترامپ يه كاري براشون بكنه؟ بابا اين به نماينده‌هاي كنگره هم رحم نداره و بهشون مي‌گه برگردين از جايي كه اومدين»، «اين حرف ربيعي هم درباره ادعاهاي ترامپ بامزه‌س‌ها. مي‌گه ياد قيصر افتادم كه مي‌گفت من گفتم زدم شما هم بگين زده»، «يه نگاهي به هشتگ انگليسي‌ ترامپ بندازين و ببينين چطوري دارن از خجالت حرف‌هاي زشتش درميان» و «ترامپ يك‌تنه موفق شده مردم كشورش رو عليه هم كنه هيچ، فعلا جهان رو هم به هم ريخته. قدرت دادن به يك ديوانه، نتيجه‌اي بهتر از اين هم نداره».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون