• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4423 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳ مرداد

اعمال افزايش حقوق معلمان باتوجه به طرح رتبه‌بندي از شهريور ماه

سيدجواد حسيني سرپرست آموزش و پرورش گفت: با اعتبار ۲ هزار ميليارد توماني كه براي اجراي طرح رتبه‌بندي درنظر گرفته شده است، افزايش حقوق معلمان در احكام حقوقي آنان از شهريور اعمال مي‌شود.

به گزارش مهر، سيدجواد حسيني در مصاحبه با رسانه ملي از اجراي طرح رتبه‌بندي معلمان از نيمه شهريور امسال خبر داد و افزود: با اجراي اين طرح ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به دريافتي معلمان افزوده خواهد شد.

او با اشاره به اينكه اين طرح شامل همه معلمان خواهد شد، گفت: با اعتبار ۲ هزار ميليارد توماني كه براي اجراي طرح رتبه‌بندي درنظر گرفته شده است، افزايش حقوق معلمان در احكام حقوقي آنان از شهريور اعمال مي‌شود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش از اجراي دو طرح بزرگ براي فرهنگيان خبر داد و افزود: در ۳۱ استان كشور به روش سهامداري فرهنگيان ۳۱ هتل اقامتي احداث مي‌شود كه فرهنگيان در زمين‌هاي احداثي اين هتل‌ها به نسبت سهمي كه دارند سهامدار خواهند شد.

او گفت: با افتتاح طرح‌هاي در حال اتمام صندوق ذخيره فرهنگيان سود سهام اين صندوق از ۶۲۰ ميليارد تومان فعلي به ۵ هزار ميليارد تومان در سال ۱۴۰۰ خواهد رسيد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاكيد كرد: ارزش افزوده اموال صندوق ذخيره فرهنگيان براي ۷۰۰ هزار معلم عضو اين صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد. او به افزايش مطالبات معلمان در سال‌هاي اخير اشاره كرد و افزود: رقم اين مطالبات امسال به ۲۰ هزار ميليارد تومان رسيده و هر سال نيز در حال افزايش است و دولت براي يك‌بار هم كه شده بايد اين مطالبات را صفر كند تا به سال‌هاي آينده منتقل نشود.

حسيني گفت: پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات فرهنگيان باعث شده آموزش و پرورش هر سال در هزينه بودجه خود دچار مشكل شود و بخشي از بودجه هر ساله صرف پرداخت مطالبات سال گذشته شود و ما را با كسري بودجه هر ساله مواجه كند.
او افزود: دولت بودجه آموزش و پرورش را از ۱۵ هزار ميليارد تومان در سال ۹۲ به بيش از ۵۰ هزار ميليارد تومان در سال ۹۸ رسانده است و اين جاي تشكر دارد، اما پرداخت مطالبات فرهنگيان نيز بايد در اولويت برنامه دولت قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون