• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4425 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۶ مرداد

خبر

تهديدهاي فضاي مجازي در بستري ملي به حداقل برسد

حسن روحاني، رييس‌جمهوري در جلسه روز گذشته شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به لزوم نگاه جامع، علمي و نتيجه بخش براي مديريت فضاي مجازي گفت: «فناوري‌هاي نوين ارتباطي قادرند تحرك فراواني در خدمت امن‌تر و ارزان‌تر به مردم، اشتغال، رونق توليد و شفافيت در بازار ايفا كنند.» او ادامه داد: «انفعال، چه در بهره‌گيري از فرصت‌ها و چه در مقابله با تهديدهاي فضاي مجازي و همچنين ناديده گرفتن فرصت‌هاي فناوري‌هاي ارتباطي و خدماتي كه به مردم مي‌دهند، به دليل نگراني از تهديدهاي آن نتيجه‌بخش نيست.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، روحاني فناوري را بخش مهمي از سبك زندگي جامعه دانست و با تاكيد بر لزوم كاربست روش‌هاي علمي، ايجابي و نتيجه بخش براي مصونيت كشور و جامعه از تهديدهاي فضاي مجازي گفت: «تهديدهاي فضاي مجازي بايد در بستر شبكه ملي اطلاعات به حداقل ممكن برسد و راه كوتاه‌تر و موثرتري جز اين وجود ندارد.» در اين جلسه نظام هويت معتبر در فضاي مجازي كشور مورد بررسي قرار گرفت و خطوط اجرايي آن به تصويب شوراي عالي فضاي مجازي رسيد. بر اين اساس نظام هويت معتبر در فضاي مجازي براي هر نوع تعامل فني، اقتصادي (پولي و مالي)، فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اداري ميان اشخاص، گروه‌ها، اشيا، خدمات، محتواها و مكان‌ها مورد نياز بوده و موجب توسعه اقتصادي و تسهيل امور اداري كشور خواهد شد.

هدف از ايجاد اين نظام، استقرار زيست بوم تامين‌كننده زيرساخت تعاملات آزادانه، سالم، پويا، مسوولانه و سودمند با رعايت حقوق فردي و جمعي در روابط اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فناورانه بين انواع موجوديت‌ها در فضاي مجازي است كه زمينه لازم را براي توسعه كسب و كارهاي ديجيتال، سامانه‌هاي فني، رسانه‌هاي تعاملي و خدمات اداري ايجاد مي‌كند.

 

بابك زنجاني در زندان است

غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه شايعه فرار بابك زنجاني را تكذيب كرد. به گزارش ايسنا، در پي انتشار شايعاتي در فضاي مجازي مبني بر فرار بابك زنجاني از زندان اوين، سخنگوي قوه قضاييه با تكذيب اين خبر گفت: «نامبرده در زندان و در اختيار ماموران مربوطه است.»

آزمايش‌هاي موشكي ايران در صورت ضرورت انجام مي‌شود

يك منبع آگاه در ستادكل نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه آزمايش‌هاي موشكي ايران يك امر طبيعي است و در صورت ضرورت انجام مي‌شود. به گزارش ايرنا، اين‌ منبع آگاه در اين باره گفت: «انجام آزمايش‌هاي موشكي توسط جمهوري اسلامي ايران در محدوده نياز دفاعي كشور امري طبيعي بوده و به طور برنامه‌اي و در صورت ضرورت انجام مي‌شود.» اين مقام عاليرتبه نظامي ادامه داد: «قدرت موشكي جمهوري اسلامي به ‌طور كامل دفاعي است و عليه هيچ كشوري نبوده و صرفا براي پاسخگويي به تجاوزات احتمالي به تماميت ارضي كشور است.» به گفته او، جمهوري اسلامي ايران در دفاع از خود نياز به دريافت اجازه از هيچ قدرتي در جهان ندارد و دفاع را مسووليت ذاتي حاكميت و نيروهاي مسلح خود مي‌داند.

 

مدير جديد بازداشتگاه اوين منصوب شد

مراسم معارفه مدير جديد بازداشتگاه اوين و توديع مدير سابق اين بازداشتگاه با حضور مديركل زندان‌هاي استان، معاونان و كاركنان بازداشتگاه اوين برگزار شد. به گزارش ايسنا، در اين مراسم حيات‌الغيب، مديركل زندان‌هاي استان تهران طي سخناني با تقدير و تشكر از زحمات چهارمحالي در طول دوران سه سال مديريت بازداشتگاه اوين و اهداي لوح يادبود به او طي حكمي ضيايي را به عنوان مدير جديد اين بازداشتگاه معرفي كرد.

رد طرح تسويه بدهي بدهكاران شبكه بانكي از سوي شوراي نگهبان

شوراي نگهبان به طرح دوفوريتي تسهيل تسويه بدهي بدهكاران شبكه بانكي ايراد گرفته و يك بند آن را خلاف موازين شرع، يك بند را مغاير با اصل ۷۵ قانون اساسي و يك بند را داراي ابهام اعلام كرد. به گزارش تسنيم، عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان در نامه‌اي خطاب به علي لاريجاني با اشاره به طرح دوفوريتي تسهيل تسويه بدهي بدهكاران شبكه بانكي برخي ايرادات اين طرح را متذكر شد. در متن اين نامه ارسالي به علي لاريجاني آمده است:

«مصوبه جلسه مورخ اول مرداد 1398 مجلس شوراي اسلامي در جلسه دوم مرداد شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه بر همين اساس نظرات اين شورا اعلام مي‌گردد:

1- اطلاق مصوبه مذكور نسبت به مواردي كه قرارداد بين اشخاص و بانك، شرعي و قانوني است، خلاف موازين شرع شناخته شد.

2- در بند 7، تحميل زيان به بانك‌هاي دولتي بدون پيش‌بيني طريق جبران آن، مغاير با اصل 75 قانون اساسي است.

3- بند 8، موضوع ماده 44 قانون پولي و بانكي از اين جهت كه مشخص نيست آيا قطعي بودن راي شوراي پول و اعتبار مانع مراجعه به دستگاه قضايي يا خير، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.»

همچنين اين شورا لايحه دوفوريتي الحاق يك بند به تبصره 11 قانون بودجه سال 1398 كل كشور را تاييد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون