• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4426 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۷ مرداد

خبرخوان

سه سناريو براي تغيير قيمت نان

دبير ستاد تنظيم بازار با اشاره به 3 سناريو براي تغيير قيمت نان گفت: در صورت افزايش نيافتن قيمت نان پيشنهاداتي براي حمايت از نانوايان از طريق مباحث مالياتي و تامين اجتماعي ارايه شده است. عباس قبادي در مورد تصميم‌گيري در مورد قيمت نان گفت: سه سناريو براي قيمت نان تعريف شده است يكي تغييري در قيمت نان نداشته باشيم، دوم افزايش قيمت نان نسبي باشد و افزايش قيمت بيشتر از نسبي باشد. دبير ستاد تنظيم بازار در پاسخ به اين سوال كه در صورت افزايش نيافتن قيمت نان چگونه حمايت‌هاي لازم از نانوايان صورت خواهد گرفت، گفت: پيشنهادهايي براي حمايت از آنان از طريق ماليات، تامين اجتماعي و امثال آن ارايه شده است كه اميدواريم همكاري‌هاي لازم در اين زمينه انجام شود.

گمرك چين: خريد نفت چين از ايران متوقف نشده است

گمرك چين رسما اعلام كرد پس از لغو معافيت‌هاي امريكا، چين در ماه ژوئن روزانه 208 هزار و 205 بشكه نفت از ايران خريده است كه تنها حدود 46 هزار بشكه در روز كمتر از ماه لغو معافيت‌هاست. آمارهاي گمرك چين نشان داد پس از لغو معافيت‌هاي امريكا، واردات نفت اين كشور از ايران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقريبا 60 درصد كاهش يافته است. بر اساس اين آمار، محموله‌هاي نفت خام صادراتي ايران به چين در ماه گذشته به 855 هزار و 638 تن يا 208 هزار و 205 بشكه در روز رسيد. اين رقم در ماه مه ‌برابر با 254 هزار و 16 بشكه در روز بود. بر اين اساس، چين در ماه ژوئن تنها 45 هزار و 811 بشكه نفت در روز نفت كمتر از ماه مه ‌خريده است. ماه مه، ماه لغو معافيت‌هاي امريكا براي كشورهاي واردكننده نفت ايران بود و واشنگتن از آن پس خواستار توقف كامل خريد نفت از سوي مشتريان ايران شد. بر اساس برآوردهاي ريفينيتيو، 670 هزار تن يا حدود 163 هزار بشكه در روز نفت خام ايران در ماه ژوئن در تيانجين در شمال چين و جينجو در شمال شرق اين كشور تخليه شده است. همچنين آمارهاي اين شركت نشان داد كه يك محموله 30 هزار تني ديگر نفت ايران در ماه جولاي در جينجو و هويژو در جنوب چين تخليه شده‌اند. تمامي اين كشتي‌هايي كه نفت تخليه كردند متعلق به شركت ملي نفتكش ايران بودند. مشخص نيست مالكان اين محموله‌ها چه كساني هستند.

با صنعتي سازي به مسكن ارزان و با كيفيت مي‌رسيم

وزير راه و شهرسازي گفت: وقت آن رسيده است كه از سنتي‌سازي (بساز و بفروشي) در حوزه ساختمان به صنعتي‌سازي برسيم؛ اين امر منجر به ساخت مسكن ارزان و با كيفيت مي‌شود. محمد اسلامي در حاشيه نوزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان در خصوص مزاياي صنعتي‌سازي در حوزه ساختمان گفت: صنعتي‌سازي علاوه بر زمان در قيمت و كيفيت بهره‌برداري تاثيرگذار است. او گفت: وقتي خانه‌اي با سرعت ساخته مي‌شود ضمن كاهش زمان، از قيمت نهايي خانه كاسته مي‌شود. اسلامي افزود: در عين حال در صنعتي‌سازي با رعايت ملاحظات زيست‌محيطي از اتلاف انرژي جلوگيري مي‌شود كه به كاهش هزينه‌هاي دوره استفاده از ساختمان منجر خواهد شد. وزير راه در خصوص جايگاه صنعتي‌سازي در طرح اقدام ملي نيز گفت: در يك دهه گذشته در صنعت ساختمان تحول اساسي ايجاد شده است اما براي پيشرفت بيشتر به تحول اساسي در حوزه مصالح ساختماني و تاسيساتي نيازمنديم.

۶۷ درصد ظرفيت نيروگاه‌هاي حرارتي در دست بخش خصوصي

آخرين ارزيابي انجام شده نشان مي‌دهد در حال حاضر ۶۷ درصد از ظرفيت نيروگاه‌هاي حرارتي متعلق به بخش خصوصي است. به گزارش وزارت نيرو، هم اكنون نزديك به ۴۴ هزار مگاوات از ظرفيت نيروگاه‌هاي حرارتي مربوط به بخش خصوصي و ۲۱.۵ هزار مگاوات از ظرفيت اين واحدها مربوط به بخش دولتي است. در حال حاضر ۶ هزار مگاوات نيروگاه توسط بخش دولتي و ۱۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات نيروگاه توسط بخش خصوصي در حال احداث است كه براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته سهم ۳۳ درصدي بخش دولتي در مالكيت نيروگاه‌هاي حرارتي با احتساب ۱۱ هزار و ۱۴۶ مگاوات نيروگاه حرارتي آماده واگذاري به ۱۶ درصد كاهش خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون