• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4427 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۸ مرداد

پيدا و پنهان

چرا 900 تن سيب در انبارها ماند و خراب شد؟

به گفته مجتبي شادلو مديرعامل اتحاديه باغداران تهران ممنوعيت صادرات و انجام ذخاير احتياط ملي بر اساس مشورت‌هاي اشتباهي كه مغرضانه به دولت داده شده، باعث شد بيش از هزار تن از سيب ذخيره شده در انبار‌ها كيفيت خود را از دست دهد. شادلو افزود: ۹۰۰ تن سيبي كه در دماوند خراب شده است در قالب ذخاير احتياطي ملي بود اما از آنجا كه عده‌اي نيت خير نداشتند از اواخر سال گذشته مكررا به دولت مشورت‌هاي غيرواقعي و بر اساس خواسته‌هاي خود دادند، مبني بر اينكه ميزان توليد كم است و اجاره صادرات ندهيد. بنابراين از ۸ هزار تن ذخيره احتياطي سيب، كمتر از ۷ هزار تن به بازار عرضه شد و هزار و خرده‌اي تن از آن باقي ماند، يعني ۸۰ درصد از اين ذخيره به ‌وقت خود به بازار عرضه نشد.

 

پيش‌فروش خودروهاي خارجي كلاهبرداري است

مهدي دادفر، دبير انجمن واردكنندگان خودرو با بيان اينكه پيش‌فروش خودروهاي خارجي كلاهبرداري است، از مردم خواسته تا فريب شركت‌هاي متخلف را نخورند. به گفته او فقط فروش فوري با تحويل 20 تا 30 روزه قانوني است و در غير اين‌ صورت امكان تحويل خودرو بابت پيش‌فروش فراهم نيست و خريداران متضرر خواهند شد.

او اضافه كرده است: فقط شركت كرمان‌ خودرو كه پس از 16 مرداد سال گذشته از طريق گشايش LC و با مجوز ثبت سفارش نسبت به واردات خودرو اقدام كرده بود، حالا در حال ترخيص 2 هزار دستگاه آزرا 2019 است كه پيش‌فروش اين خودروها مانعي ندارد.

 

حجتي: به هيچ‌كس اجازه خروج گندم نمي‌دهيم

وزير جهاد كشاورزي مي‌گويد كه به هيچ‌كس اجازه خروج گندم نخواهد داد. گفته مي‌شود كه دلالان و واسطه‌ها در بازار فروش گندم حضور پيداكرده و بالاتر از قيمت تضميني موردنظر دولت براي گندم، از كشاورزان محصولات آنها را خريداري كرده و به كشورهاي همجوار مي‌برند.

موردي كه پيش از اين درباره دام زنده نيز رخ داد و موجب افزايش قيمت گوشت گرم در كشور شد. محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي با تاييد خريد گندم توسط دلالان گفته است: واسطه‌ها نيز ناچار هستند محصولي را كه خريده‌اند در نهايت به دولت بفروشند؛ به‌هيچ‌عنوان و به هيچ‌كسي اجازه خروج گندم از كشور داده نمي‌شود.

 

50 كارت بانكي در اختيار يك نفر

رييس پليس فتا استان البرز از كشف يك پرونده مربوط به شرط‌بندي، پولشويي و خروج سرمايه از كشور خبر داد و گفت: در اين پرونده كه مبلغ 8 ميليارد تومان از دو هزار نفر در سراسر كشور كلاهبرداري شده بود، سه نفر دستگير شده‌اند. به گفته سرهنگ محمد اقبالي، متهم اصلي اين پرونده در هنگام دستگيري 50 كارت بانكي فعال در اختيار داشته است.

 

پرايد در بازار واقعي ۴۸، در بازار مجازي ۵۰ ميليون تومان!

سعيد موتمني رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران مي‌گويد: در حالي كه امروز در بازار واقعي قيمت پرايد ۱۱۱ معادل ۴۸ ميليون تومان است مشاهده مي‌كنيم كه در برخي از آگهي‌هاي خريد و فروش خودرو در سايت‌هاي اينترنتي، قيمت فروش اين محصول را ۵۰ ميليون تومان اعلام كرده‌اند. او با انتقاد از بازگشت درج قيمت به سايت‌هاي خريد و فروش كالا افزود: تنها كاركرد سايت‌هاي اينترنتي در بازار خودرو اين است كه به گروه‌هاي صد نفره دلالان و سودجويان بازار خودرو اين فرصت را مي‌دهند تا نسبت به بازارسازي و قيمت‌سازي كاذب و التهاب بازار، اقدام كنند.

 

قيمت چاي خارجي سه برابر شد

قيمت چاي خارجي از ابتداي سال جاري تاكنون دو تا سه برابر افزايش يافت؛ فعالان اقتصادي دليل اين افزايش قيمت را حذف ارز دولتي ۴۲۰۰ توماني براي اين كالا ذكر مي‌كنند. با حذف ارز دولتي واردكنندگان ناچارند كه اين كالاها را با ارز نيمايي يا آزاد تامين و وارد كشور كنند كه با توجه به فاصله قيمت ارز آزاد نسبت به ارز دولتي، افزايش سه برابري قيمت چاي خارجي منطقي است.

 

اولتيماتوم به پزشكان براي استفاده از كارت‌خوان

علي رستم‌پور مديركل دفتر تنظيم مقررات و برون‌سپاري سازمان امور مالياتي گفت: صاحبان مشاغل پزشكي، پيراپزشكي، داروسازي و دامپزشكي تا 23 مردادماه مهلت دارند در نظام سامانه فروش و استفاده از پايانه فروشگاهي (كارت‌خوان بانكي) ثبت‌نام كنند. پيش از اين مجلس در راستاي مقابله با فرار مالياتي و در قالب دو بند الحاقي به تبصره ۶ لايحه بودجه ۹۸، پزشكان را ملزم به استفاده از پايانه فروشگاهي (دستگاه كارت‌خوان بانكي) و مراكز درماني را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشكان به‌حساب سازمان امور مالياتي كشور بابت علي‌الحساب ماليات كرد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون