• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4428 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ مرداد

خبر

تصويب آيين‌نامه بهبود وضعيت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‌ها

هيات وزيران آيين‏‌نامه اجرايي قانون برنامه ششم توسعه در خصوص «بهبود وضعيت زندان‏‌ها و بازداشتگاه‌ها و تسريع در انتقال زندان‌ها به خارج محدوده شهرها» را ابلاغ كرد. به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر هيات دولت؛ آيين‌نامه اجرايي بند (پ) ماده (۱۱۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران كه در جلسه ۹ تير ۱۳۹۸ به پيشنهاد مشترك سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور و وزارت دادگستري به تصويب رسيده بود، ابلاغ شد. بهبود وضعيت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، تسريع در انتقال زندان‌هاي واقع در محدوده شهر‌ها با اولويت كلانشهر‌ها به خارج از شهرها، مشاركت و سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي و عمومي در بهره‌برداري يا توسعه زيرساخت‌هاي سلامت و درمان، آموزش، حرفه‌آموزي و اشتغال حين حبس و پس از آن، طرح‌هاي حمايتي از خانواده زندانيان و كمك به افزايش سهم خودگرداني زندان‌ها، از مهم‌ترين اهداف تصويب اين آيين‌نامه به شمار مي‌رود. مطابق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‏ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور با همكاري وزارت دادگستري، مكلف به بهبود وضعيت زندان‌‏ها و بازداشتگاه‌ها و تسريع در انتقال ۲۰ زندان داخل محدوده شهر‌ها با اولويت كلانشهر‌ها به خارج از شهر‌هاست.

انصراف نماينده شيراز از طرح سوال درباره روز كوروش

نماينده شيراز از طرح سوال درباره نامگذاري روز كوروش در تقويم انصراف داد. به گزارش ايسنا علي‌اصغر يوسف‌نژاد عضو هيات رييسه مجلس در جلسه علني ديروز سه‌شنبه موارد اعلام وصولي را به شرح زير قرائت كرد: سوال ملي پروانه سلحشوري نماينده تهران و چهار نماينده ديگر از وزير علوم در خصوص علت تبعيض در جذب فارغ‌التحصيلان زن به عنوان هيات علمي؛ انصراف بهرام پارسايي نماينده شيراز از طرح سوال از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره علت عدم اقدام جدي براي نامگذاري روزي در تقويم به نام روز كوروش.

حجت‌الاسلام احمد خاتمي:

نگفتم نماز جمعه‌ خلوت شده است

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: اينكه به طور كلي بگويم نماز جمعه خلوت شده است، قضاوتي واقع‌بينانه نيست و اينكه به شكلي كلي مطرح كنيم كه نماز جمعه‌ها خلوت نشده است هم واقع‌بينانه به نظر نمي‌آيد. به گزارش ايسنا، او درباره اظهارات اخيرش در نماز جمعه تهران گفت: اولا من در خطبه‌هايم نگفتم كه نماز جمعه خلوت شده است. من گفتم رسانه‌ها از خلوت ‌شدن نماز جمعه خوشحال نباشند. اين دو مفهوم است. مفهوم اولش اين است كه من خبر دهم نماز جمعه خلوت شده است كه من چنين خبري ندادم، بلكه آنچه گفتم بيان اين نكته بود كه بر فرض اگر نماز جمعه‌ها خلوت شده باشند، اين موضوع نبايد خوشحالي برخي رسانه‌ها را فراهم آورد. او با بيان اينكه «واقعيت اين است كه برخي نماز جمعه‌ها همچنان شكوه خود را حفظ كرده‌اند»، اظهار كرد: معتقدم نماز جمعه تهران را بايد با توجه به شرايط ۴۰ سال پس از انقلاب سنجيد. به اين معنا كه هرچند وضعيت با روزهاي اول انقلاب فرق كرده است؛ چرا كه آن روزها، روزهاي هيجان و شور انقلاب بود اما اكنون هم نماز جمعه شكوه خود را حفظ كرده و بنابراين لازم است هر چيزي را در زمان خودش ارزيابي كرد. خاتمي با اشاره به مفهوم دوم سخنانش درباره حضور مردم در نماز جمعه‌ها اظهار كرد: مفهوم دوم كلام من اين بود كه بايد نماز جمعه را سرمايه نظام بدانيم نه فرد. برخي بعد از سخنان من، اسم تعدادي از ائمه جمعه گذشته را بردند و موضوع نماز جمعه را به امام جمعه گره زدند. من مي‌خواهم بگويم نماز جمعه به امام جمعه گره نخورده است گرچه امام جمعه مي‌تواند در شكوه نماز تاثير بگذارد. خطيب موقت نماز جمعه تهران با انتقاد از سوءاستفاده برخي از سخنان او در نماز جمعه مبني بر خلوت‌شدن اين مراسم اظهار كرد: برخي از سخنان من در نماز جمعه سوءاستفاده كردند و گفتند فلاني گفته نماز جمعه‌ها خلوت شده است.

آيت‌الله مصباح‌يزدي:

قبل از انقلاب خانم‌ها با كلاه نمدي و لباس گشاد بيرون مي‌رفتند

آيت‌الله محمدتقي مصباح‌يزدي در ديدار با شركت‌كنندگان در دوره آموزشي خط امام (ره) با بيان اينكه نمي‌توان همه گرايش‌هاي باطل را حذف كرد و از بين برد، گفت: اصلا آفرينش عالم نيز به گونه‌اي است كه افراد بتوانند در بين راه‌هاي مختلف، راه صحيح را با اختيار خود انتخاب كنند و آزمايش شوند. به گزارش ايسنا، مصباح‌يزدي با بيان اينكه اگر هشتاد سال پيش را درك و فضاي ديني آن زمان را لمس كرده بوديد، «معجزه بودن» انقلاب اسلامي را بهتر باور مي‌كرديد، اظهار كرد: شرايطي وجود داشت كه خانم‌هاي متدين، در ماه يك مرتبه- آن هم براي حمام واجب- از منزل بيرون مي‌رفتند؛ كلاه نمدي بر سر مي‌گذاشتند و لباس گشادي مي‌پوشيدند و در بين راه هم مي‌ترسيدند ماموران آنان را بگيرند كه چرا حجاب دارند! حتي تا نزديكي‌هاي زمان انقلاب، حضور دختر باحجاب در دانشگاه، بي‌معنا بود؛ در بسياري از خيابان‌ها، مشروب‌فروشي‌ها بيش از مغازه‌هاي مواد غذايي بود! اما غالب مساجد خلوت بودند كه نهايتا چند پيرمرد مي‌توانستند در آن نماز بخوانند. كسي اميدي نداشت كه اسلام در چنين جامعه‌اي زنده شود. او همچنين گفت: يكي از نعمت‌هاي خداوند براي ما، رهبري است كه در طول تاريخ زندگي‌اش، نمي‌توان نقطه تاريكي يافت يا اثبات كرد كه ايشان در مساله‌اي اشتباه كرده باشد. اگر دشمنان يك نقطه ضعف پيدا كرده بودند، صدها بار بزرگ‌نمايي و تبليغ مي‌كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون