• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4428 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ مرداد

دكه خبر

راه‌اندازي هاب منطقه‌اي شتر در استان طلاي سرخ

صبح ديروز آيين امضاي تفاهم‌نامه بين استانداري خراسان جنوبي و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با محوريت ايجاد ۱۲هزار شغل جديد در بيرجند برگزار شد.

دكتر محمد مخبر رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) مهم‌ترين تصميم در سفر به خراسان جنوبي را سرمايه‌گذاري ٢ هزار ميلياردي در طرح‌هاي اشتغالزا، ايجاد ۱۲هزارشغل و تبديل اين استان به هاب منطقه‌اي شتر از توليد تا زنجيره محصولات در قالب تفاهم‌نامه با استانداري عنوان كرد. مخبر با اشاره به اينكه با فعاليت در ۶ هزار روستا، ۴۰۰ هزار فرصت شغلي توسط ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) ايجاد شده است، خاطرنشان كرد: سال گذشته ۸۱ هزار شغل ايجاد شد و در سال جاري ۱۰۰ هزار شغل ايجاد خواهد شد كه پس از ۴ ماه از برنامه جلوتر هستيم.

وي افزود: امروز با امضاي تفاهم‌نامه و قبول ديگر تعهدات، سرمايه‌گذاري ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در استان خراسان جنوبي به ٨ هزار ميليارد ريال مي‌رسد وتعداد مشاغل ايجادشده تا دو سال آينده به ۳۰ هزار شغل مي‌رسد‌. وي مهم‌ترين تصميم در اين سفر را تبديل خراسان جنوبي به هاب منطقه‌اي شتر از توليد تا زنجيره محصولات در قالب تفاهم‌نامه با استانداري عنوان كرد و گفت: محصولات شتر با ديگر حيوانات قابل قياس نيست بنابراين اين تفاهم‌نامه موضوع مهمي است كه در ابعاد مختلف در استان تاثيرگذار خواهد بود. رييس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: در اين جلسه علاوه بر امضاي تفاهم‌نامه، تعهداتي را به‌صورت مشاركتي با استانداري و ديگر دستگاه‌ها از جمله ساخت ۳۲ كلاس درس، ۱۴ واحد بهداشتي و درماني، حل مشكل آبرساني ۲۳ روستا، حل مشكل آبرساني سيار، احياي قنوات، اجراي پروژه‌هاي اقتصادي متوسط، ساخت ۷۰۰ واحد مسكوني و كمك به راه‌اندازي آنتن‌هاي صدا و سيما پذيرفته‌ايم. در اين جلسه مديران كل دستگاه‌هاي مختلف در استان دغدغه‌ها و مشكلات حوزه‌هاي فعاليت‌هاي خود را مطرح كردند و همچنين نمايندگان مردم خراسان جنوبي در مجلس شوراي اسلامي به بيان نظرات پرداختند.

 

باد و گردوخاك در شرق كشور

احد وظيفه مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با اشاره به افزايش پنج‌درجه‌اي دما در نيمه شمالي كشور طي روزهاي پاياني هفته از افزايش شدت باد و وقوع گرد و غبار در شرق كشور به ويژه منطقه زابل خبر داد.

احد وظيفه در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه چهارشنبه (۹ مرداد) در اكثر مناطق كشور آسمان صاف خواهد بود، گفت: تنها در جنوب سيستان و بلوچستان و نيمه شرقي هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزايش ابر و بارش پراكنده رخ خواهد داد.مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: پس‌فردا پنجشنبه ۱۰ مرداد با نفوذ جريان شمالي به غرب سواحل درياي خزر در استان‌هاي اردبيل و گيلان، ابرناكي و بارش پراكنده رخ مي‌دهد. در اين روز در ساير مناطق كشور آسمان صاف خواهد بود.وظيفه با اشاره به اينكه در روزهاي جمعه و شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) در كل سواحل درياي خزر ابرناكي، بارش پراكنده و كاهش نسبي دما انتظار مي‌رود، اظهار كرد: در اين مدت در شمال استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار پراكنده گاهي رعد و برق و وزش باد شديد پيش‌بيني مي‌شود.

برخورد با مروجان بدحجابي در مترو

سردار حسين رحيمي فرمانده انتظامي پايتخت در گفت‌وگو با فارس، درخصوص برخورد با بدحجابي و بي‌حجابي در متروي تهران اظهار داشت: پليس در بحث برخورد با كساني كه بي‌حجابي و بدحجابي را ترويج مي‌كنند، برنامه منسجمي دارد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: نمي‌خواهم بگويم كه حتما و قطعا پليس به تنهايي اين كار را انجام مي‌دهد ولي بايد بگويم كه تقريبا پليس تنهاست؛ پليس در اين بخش و در جاهاي مختلف با اشكال مختلف به عنوان يكي از اولويت‌هاي ويژه اين موضوع را در دستور كار داشته و براي متروي تهران نيز طرح ويژه‌اي در دست اقدام است. سردار رحيمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تاكنون برخوردي با بدحجابي‌ و بي‌حجابي موجود در مترو صورت گرفته يا نه، تصريح كرد: برخورد موردي داشته‌ايم اما اينكه بخواهيم طرحي اختصاصي براي برخورد با ناهنجاري‌ها در مترو انجام دهيم، ان‌شاءالله اين طرح متعاقبا اعلام خواهد شد.

اين مقام ارشد پليس تهران در پاسخ به دغدغه شهروندان در سامانه فارس من، مبني بر اينكه صحبت رييس پليس تهران در برخورد با ناهنجاري‌ها در حد گفتار نباشد، اظهار داشت: قطعا مردم اين را بدانند كه بحث عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشكنان از جمله اولويت‌هاي ويژه پليس تهران است. او گفت: البته برخورد پليس با افراد متفاوت است؛ اگر احساس كنيم كه برخي افراد مثلا در فضايي قرار گرفته‌ و به واسطه آن برخي موازين را رعايت نمي‌كنند برخوردمان ايجابي و آموزشي است اما با آنهايي كه هدفمند و با حساب و كتاب دنبال هنجارشكني هستند، برخورد پليس متفاوت و قاطعانه است؛ چراكه در اين حوزه اشراف كامل پيدا كرده‌ و برخورد قاطع خواهيم داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون