• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4428 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۹ مرداد

خبر

محمدجواد ظريف:

انتقاد با تخريب و توهين فرق دارد

محمدجواد ظريف، وزير خارجه كشورمان درباره محتواي پاسخ رهبري به نامه خود در خصوص سريال گاندو گفت: رهبري هميشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ايشان هستم، اين محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌هاي ايشان نبود، برخي اتفاقاتي كه در بعضي جاها مي‌افتد، امكان تحمل را از بين مي‌برد.

وزير امور خارجه در گفت‌وگو با خانه ملت در پاسخ به اين سوال كه آيا در برابر انتقادات دل‌نازك شديد، گفت: خير، اصلا دل‌نازك نشدم؛ اتفاقا در برابر انتقادات بسيار شكيبا هستم و هيچ مشكلي با انتقاد ندارم. انتقاد با تخريب، توهين و افترا فرق بسيار دارد و اميدوارم اين بليه از جامعه ما برداشته شود و به دنبال توهين و تخريب شخصيت افراد نباشيم.

درخواست رسمي امريكا از اروپايي‌ها براي تشكيل ائتلاف در خليج‌فارس

خبرگزاري آلمان گزارش داد كه واشنگتن رسما از برلين درخواست كرده است كه در ماموريت چندجانبه دريايي در تنگه هرمز و خليج‌فارس شركت كند. سفارت امريكا در برلين اعلام كرد كه «واشنگتن رسما از آلمان، فرانسه و انگليس براي ملحق شدن به ماموريت مورد نظر اين كشور براي تضمين امنيت تنگه هرمز و مقابله با رفتارهاي تهاجمي ايران درخواست كرده است.» به دنبال افزايش تنش‌ها در خليج‌فارس، امريكا طرح تشكيل يك ائتلاف دريايي براي محافظت از كشتي‌هاي تجاري در اين منطقه را به متحدان و شركاي خود ارايه كرده است. اين درحالي است كه برخي متحدان نزديك اين كشور از جمله ژاپن، مشاركت در اين طرح را كرده‌اند. انگليس از متحدان نزديك امريكا ابتدا حضور در اين ائتلاف را رد كرده بود اما بعد از توقيف نفتكش اين كشور توسط نيروي دريايي سپاه خواستار تشكيل چنين ائتلافي شد. در واكنش به رد درخواست امريكا از سوي لندن، مايك پمپئو وزير خارجه امريكا بعد از توقيف نفتكش انگليسي در تنگه هرمز گفته بود كه لندن بايد خودش از كشتي‌هاي خود محافظت كند. با وجود تلاش‌هاي چند هفته‌اي امريكا براي ايجاد اين ائتلاف، هنوز مشخص نيست كه چند كشور به طور جدي در اين طرح حضور خواهند يافت. خبرگزاري‌ها از رد درخواست امريكا از سوي برلين خبر دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون