• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4434 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ مرداد

ركاب‌زني مديران رسانه‌ها با شهردار تهران

به مناسبت روز خبرنگار، اصحاب رسانه سه‌شنبه ۱۵ مرداد همراه با شهردار تهران، مسير ميدان توحيد تا خيابان انقلاب را به وسيله دوچرخه ركاب زدند و در انتها نيز در نشست هم‌انديشي بين مديران رسانه‌ها و شهردار تهران حضور پيدا كردند.

به گزارش ايسنا، در اين نشست و در راستاي بحث و تبادل نظر شهردار تهران با حاضران رسانه‌اي در اين جلسه، پيروز حناچي گفت: وقتي شهر را با فروش اداره مي‌كنيم، ارزش شهر فروخته مي‌شود، هويت شهر فروخته مي‌شود. بايد درباره مفهوم كار و اقدامات شهري به توافق برسيم.

او افزود: در شرايط فعلي دخل ‌و خرج با هم جور در نمي‌آيد. بخشي از اين مشكل به شيوه اداره شهر توسط ما و بخش ديگر به شرايط اقتصادي كشور برمي‌گردد، اما يكي از دلايل اصلي اين موضوع بدهي كلان ما است. مشكل بدهي‌هاي كلان شهرداري اين است كه اگر پرداخت نكنيم، ديگر نمي‌توانيم تسهيلات بگيريم و بسياري از فرصت‌ها را از دست مي‌دهيم. تعادل يعني با كار جديد رضايتمندي ايجاد كنيم اما ازطرف ديگر به اين بدهي‌ها نيز برسيم. گذشته از هزينه دستمزدها و حقوق كارمندان، حمل‌ و نقل عمومي ٧٠ درصد هزينه‌هاي شهرداري را به خودش اختصاص داده است.همچنين در اين نشست غلامحسين محمدي رييس مركز ارتباطات شهرداري تهران نيز با بيان اينكه كار خبر دلي و عاشقانه است و اگر كسي اينگونه نباشد موفق نمي‌شود، گفت: در اين جلسه هم‌انديشي قصد داريم با مديران رسانه‌اي در مورد نظريه‌ شهردار پيرامون تهران شهري براي همه گفت‌وگو داشته باشيم.او با بيان اينكه تحقق هر ايده‌اي بدون همراهي شهروندان محقق نمي‌شود، اظهار كرد: ما براي تحقق اين ايده نيازمند گفتماني مشترك هستيم و مي‌توانيم با كمك رسانه‌ها به اين گفتمان مشترك با مردم برسيم.رييس مركز ارتباطات شهرداري تهران با بيان اينكه ما در تهران با عوارض زيادي روبه‌رو هستيم كه مهم‌ترين آن آلودگي هوا و ترافيك است، ادامه داد: اين دو مقوله مردم را خسته كرده و ما در مديريت شهري درصدد حل اين مشكلات هستيم و معتقديم اين مهم از مسير تغيير گفتمان بايد جلو برود.محمدي با بيان اينكه رسيدن به گفتمان انسان‌محور و ارتقاي كيفيت زندگي نيازمند يك مثلث همكاري سه‌جانبه همشهريان، سياستگذاران و شهرداري است، گفت: بايد از طريق اين مثلث كار را پيش برد و با اين مكانيسم عدالت‌محور شهر را اداره كرد.وي با بيان اينكه اگر قرار است تهران به شهري براي همه تبديل شود بايد مشاركت مردم را جلب كنيم، ادامه داد: برنامه‌ريزي با مردم و نه براي مردم بايد باشد و بايد گفت‌وگوي جدي‌تري با مردم داشته باشيم.

رييس مركز ارتباطات شهرداري تهران با بيان اينكه مجموعه اقدامات ما را به گفتمان مشترك نزديك‌تر مي‌كند، افزود: اما براي ترويج اين مهم نيازمند كمك رسانه‌ها هستيم چراكه آنها در ارايه داده‌هاي صحيح به مردم نقش كليدي ايفا مي‌كنند و مي‌توانيم در كنار آنها گفتمان مشتركي ايجاد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون