• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4438 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد

معاون وزير كشور براي رونق استفاده از دوچرخه تاكيد كرد

سه شرط توسعه حمل‌ونقل پاك

مهدي جمالي‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور فرهنگسازي، احداث زيرساخت‌هاي مناسب و توجه به قوانين را اقداماتي دانست كه توجه به آنها به‌طور همزمان مي‌تواند استفاده از حمل‌‌ونقل پاك را گسترش دهد.

مهدي جمالي‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه گسترش حمل‌‌ونقل پاك نظير دوچرخه نيازمند چه اقداماتي است؟ اظهار كرد: براي اينكه بتوانيم دوچرخه‌سواري را به صورت جدي در كشور رواج و حتي استفاده از حمل‌ونقل عمومي را نيز گسترش دهيم و به سمت استفاده از وسايل غيرموتوري و سبز حركت كنيم بايد چندين موضوع را همزمان پيش ببريم.

وي ادامه داد: فرهنگ‌سازي و در كنار آن ايجاد زيرساخت‌ها، وضع قوانين و شيوه‌نامه‌هايي براي تسهيل استفاده از دوچرخه از جمله اقداماتي است كه بايد مدنظر قرار گيرد. توجه صرف به فرهنگسازي نيز بدون درنظر گرفتن زيرساخت‌ها و قوانين نمي‌تواند راهگشاي اين موضوع باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور با بيان اينكه در تهران نيز مي‌توان مانند شهرهاي ديگر همزمان اين اقدامات را انجام داد، گفت: شهرداران مي‌توانند در اين عرصه نقش موثري داشته باشند، همچنين بايد مسيرهاي دوچرخه ايجاد و ملزوماتي چون پاركينگ‌هاي دوچرخه، گيره‌هاي مختلف و تعميرگاه‌هاي دوچرخه نيز تعبيه شود.

وي در پايان گفت: از طرفي بايد رفع خلأهاي قانوني نيز پيگيري شود و اگر اين اقدامات به‌صورت بسته‌اي (پكيج) انجام شود نه فقط براي استفاده از دوچرخه بلكه براي تمام وسايل حمل‌ونقل عمومي فرهنگسازي خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون