• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4440 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

خبرخوان

معاون شركت نفت خبر داد

جزييات امضاي قرارداد جديد گازي ۴۴۰ ميليون دلاري ايران

معاون توسعه شركت ملي نفت از امضاي قرارداد توسعه فاز اول شازند گازي ميدان بلال با شركت پتروپارس به ارزش تقريبي ۴۴۰ ميليون دلار تا چند روز آينده خبر داد. رضا دهقان با اشاره به نهايي شدن امضاي قرارداد طرح توسعه فاز اول شازند گازي ميدان بلال با شركت پتروپارس گفت: پيش‌بيني مي‌شود قرارداد توسعه اين ميدان مشترك گازي تا چند روز آينده به ارزش تقريبي ۴۴۰ ميليون دلار بين شركت ملي نفت ايران و پتروپارس امضا شود.

امكان صادرات نفت از شرق تنگه هرمز در پايان ۹۹

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت با بيان اينكه پروژه خط لوله گوره به جاسك تا پايان سال ۹۹ تكميل مي‌شود، گفت: امكان صادرات اولين محموله نفت خام ايران از شرق تنگه هرمز در پايان سال ۹۹ فراهم مي‌شود.

تورج دهقاني، مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه خط لوله گوره به جاسك يك پروژه دوميليارد دلاري است كه حدود 500 تا 600 ميليون دلار آن قرارداد تامين لوله بوده و با توجه به اينكه اين ميزان تامين لوله از كارخانجات داخلي و با تكيه بر توان داخلي در حال تامين است، اين پروژه به صورت مستقيم به همين مقدار صرفه‌جويي در خروج ارز داشته است.

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت با بيان اينكه پروژه خط لوله گوره به جاسك تا پايان سال 99 تكميل مي‌شود، گفت: امكان صادرات اولين محموله نفت خام ايران از شرق تنگه هرمز در پايان سال 99 فراهم مي‌شود.

دهقاني افزود: با تكميل پروژه خط لوله گوره به جاسك در يك مسير حدودا هزار كيلومتري در واقع انتقال از طريق دريا به مسير انتقال از طريق خشكي تغيير مي‌كند و مي‌توان گفت با ارايه محموله صادراتي نفت خام از پايانه‌اي كه در جاسك و در شرق تنگه هرمز احداث مي‌شود، كشتي‌ها با كاهش مسير با جايگزين مناسبي در تامين نفت خام مورد نياز خود مواجه مي‌شوند.او تصريح كرد: ظرفيت خط لوله گوره به جاسك يك ميليون بشكه در روز بوده و قرار است مخازني به مجموع ظرفيت 20 ميليون بشكه در منطقه جاسك به منظور پشتيباني صادرات نفت در پايانه نفتي جاسك احداث شود.

كاهش تعداد بنگاه‌هاي مشكل‌دار

مدير كل حمايت از پايداري مشاغل وزارت كار با اشاره به كاهش آمار بنگاه‌هاي مشكل‌دار از ۱۳۵۱ واحد به ۱۲۶۲ بنگاه در سه ماهه نخست امسال، از حفظ ۱۰۰ هزار فرصت شغلي با حمايت از ۴۷۰ بنگاه خبرداد.

به گزارش مهر، كريم ياوري با تشريح آخرين وضعيت بنگاه‌هاي مشكل‌دار، اظهار كرد: تعداد بنگاه‌هاي مشكل‌دار در سه ماهه ابتدايي سال جاري در قياس با اسفند سال 97، كاهش يافته و از 1351 بنگاه به 1262 بنگاه رسيده است.

او با بيان اينكه تعداد كارگران در بنگاه‌هاي مشكل‌دار حدود ۱۴۰ هزار نفر است، افزود: وزارتخانه‌هاي صادركننده مجوز براي بنگاه‌هاي اقتصادي بايد در حل و فصل مشكلات بنگاه‌ها اهتمام كنند.

مديركل بيمه بيكاري و حمايت از پايداري مشاغل وزارت كار تاكيد كرد: كارفرمايان، سهامداران، مديران و كار‌آفرينان اين بنگاه‌ها نيز بايد نسبت به حل مشكلات بنگاه‌هاي تحت مسووليت خود اقدام و رفع مشكل كنند.ياوري افزود: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به جهت صيانت از نيروي كار، حفظ حيات اقتصادي بنگاه‌ها و پايداري توليد و تثبيت اشتغال اهتمام ويژه نسبت به پيگيري و حل و فصل مشكلات بنگاه‌هاي اقتصادي را دارد.

اين مقام مسوول در وزارت كار ادامه داد: در سه‌ماهه اول سال جاري با حمايت از حدود بيش از ۴۷۰ بنگاه حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلي تثبيت شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون