• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4440 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۴ مرداد

سعيد نمكي در حاشيه جلسه هيات دولت:

مقابل مافياي دارو مي‌ايستيم

گروه اجتماعي| روز شنبه 19 مرداد سعيد نمكي، وزير بهداشت به سوالات «اعتماد» در مورد مافياي دارو پاسخ داد و گفت كه اگر مافيايي شكل گرفته حاصل «بي‌عرضگي» است و البته اشاره كرد كه كليت اين بحث زياده از حد بزرگ‌نمايي شده است. روز گذشته وزير بهداشت در حاشيه نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران دوباره به موضوع مافياي دارو اشاره كرد.

«واقعا فكر مي‌كنيد، مي‌توانيد در مقابل مافياي دارو ايستادگي كنيد؟» سعيد نمكي در پاسخ به اين پرسش «اعتماد» پاسخ داده بود: «معتقدم كه چون خداوند همواره حامي حق و حقيقت است، من براي چيزي به عنوان مافيا، هيچ اصالتي قائل نيستم. مافيا اگر شكل گرفته به دليل بي‌عرضگي ماست. اگر بخش‌هاي متعددي كه تابع شفافيت و پيگير شفافيت هستند، چه در درون رسانه و چه در درون نظام، حركت منسجم داشته باشند، من هيچ قدرتي به نام مافيا نمي‌شناسم و برايش اصالتي قائل نيستم و معتقدم اين بحث را زياد از حد بزرگ كرديم، در حالي كه چيزي به نام مافيا اصالت ندارد.» روز گذشته او در جمع خبرنگاران اعلام كرد: «اراده مقام معظم رهبري و نظام بر اين است كه در برابر اين جريان و مافيا بايستيم و ما نيز محكم ايستاده‌ايم و رييس‌جمهوري در اين عرصه حمايت ويژه‌اي مي‌كند و قطعا در اين عرصه موفق خواهيم شد.»

نمكي علاوه بر مافيا، در مورد نحوه برخورد با فساد در دستگاه سلامت هم صحبت كرد و گفت: «ساختار ما طوري بود كه رديابي همه چيز ميسر نبود. من اميدوارم تا يكي دو ماه آينده، ساختار اصلاح شود و ديگر هيچ حركت غيرشفافي در همه حوزه‌ها از جمله غذا و دارو اتفاق نيفتد. با اصلاح ساختار، هر حركتي در يك اتاق شيشه‌اي براي همه رسانه‌ها و مردم قابل مشاهده خواهد بود. اگر قسمت‌هايي كه چه در رسانه‌ها و چه در درون نظام پيگير شفافيت هستند، منسجم حركت كنند، مي‌توان فساد را از بين برد.» او همچنين در مورد اتهامات مطرح‌شده عليه سامانه پشتيباني غذا و دارو موسوم به «تيتك» توضيح داد كه اين سامانه براي ثبت اطلاعات بوده اما نارسايي‌هايي داشته كه در چهار ماه گذشته براي شفاف‌‌تر شدن بر روي آن كار شده است: ‌«ديروز پنج پرونده فساد در حوزه بهداشت و درمان را تحويل مقامات قضايي داديم. بايد سامانه تيتك در اختيار بخش‌هاي حاكميتي قرار گيرد.» او با اشاره به ثبت يك داروي تقلبي در سامانه تيتك گفت: «كارمند متخلف تحويل مراجع امنيتي و قضايي داده شد. همه پرونده‌ها بدون تشويش اذهان عمومي در حال پيگيري هستند. تا زماني كه من وزير هستم كسي حق اعمال نفوذ ندارد. به همه همكاران توصيه كردم در بررسي پرونده‌ها عدالت را رعايت كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون