• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4445 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۳۱ مرداد

نقاهتگاه سگ‌ها فعلا به هيچ پيمانكاري سپرده نمي‌شود

گروه اجتماعي

 

 

مساله سگ‌ها توانست جرياني را ايجاد كند. جرياني كه فعلا توجه ناظران بيروني و شهروندان را به مساله «سگ‌كشي» و كيفيت اين كار جلب كرده است. حالا پس از تجمعي كه منجر به دستگيري عده‌اي مقابل شهرداري تهران شد پيروز حناچي دست ‌به كار شده تا وساطت كند و با سردار عليرضا رحيمي صحبت كرده تا بازداشت‌شدگان آزاد شوند. در عين حال فرمانده پليس تهران هم تاكيد كرده است كه با حيوان آزاري برخورد مي‌كند و مرتكبان را دستگير مي‌كند. اين همه ماجرا نيست. تكاپويي كه در دفتر شهردار تهران شكل گرفته به جلسه‌اي انجاميده كه در آن مقرر شده نواقص نقاهتگاه‌ سگ‌هاي بدون صاحب كهريزك تا 10 روز آينده برطرف شود و اداره نقاهتگاه هم به هيچ پيمانكاري واگذار نشود. شايد اين تصميم بيش از هر چيز نشانه‌اي باشد كه جدالي ميان پيمانكاران بر سر تصاحب مديريت اين نقاهتگاه وجود داشته است.

مساله سگ‌ها توانسته جريان خود را در توييتر حفظ كند و همچنان مورد توجه باشد تا آنجا كه غلامحسين محمدي، رييس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در تازه‌ترين توييت‌هاي خود از اتخاذ تصميمات جديد براي مقابله با پديده دلخراش حيوان آزاري خبر داد.

در همين حال ايلنا نيز در گزارشي نوشت مجيد مجيدي، سرپرست حوزه مديريت كنترل جمعيت حيوانات شهري (شركت ساماندهي) درباره جلسه پيرامون تكميل و راه‌اندازي پروژه‌هاي باقي مانده در مركز نگهداري سگ‌هاي بدون صاحب در كهريزك گفت: در جلساتي كه در تاريخ ۲۸ و ۲۹ مردادماه با حضور مصطفي كاظمي اسفه، مديركل دفتر شهردار تهران و معاون و مسوولان معاونت خدمات شهري در دو جلسه اضطراري برگزار شد، موضوع تكميل و راه‌اندازي پروژه‌هاي باقي مانده در مركز نقاهتگاه سگ‌هاي ولگرد مورد بررسي، تاييد و تصويب قرار گرفت و در راستاي اجراي آن دستورهاي متعددي از سوي مجتبي يزداني، معاون خدمات شهري و ساير مسوولان مربوطه شهرداري تهران صادر شد.

به گفته سرپرست حوزه مديريت كنترل جمعيت حيوانات شهري، كنترل سگ‌هاي بلاصاحب در سطح شهر با تاكيد بر زنده‌گيري به واسطه ۱۰ اكيپ به طور روزانه در مناطق حاشيه‌اي شهر و بر اساس مطالبات مردمي و پيام‌هاي واصله از سامانه ۱۳۷ و ساير سيستم‌ها انجام مي‌شود. روال اين است كه اكيپ‌ها با مراجعه و رفتارشناسي سگ‌ها نسبت به زنده‌گيري و انتقال آنها به مركز نقاهتگاه اقدام مي‌كنند تا پس از گندزدايي و حذف انگل‌ها نسبت به زنده‌گيري و واكسيناسيون اين سگ‌ها اقدام شود و پس از مدتي نگهداري بحث رهاسازي سگ‌ها موضوعيت پيدا مي‌كند.

مجيدي با توجه به تصميمات اخير به توسعه فضاي سبز اين نقاهتگاه نيز اشاره كرد و از عدم استفاده پيمانكار تا اطلاع ثانوي خبر داد و گفت: از اقدامات تكميلي كه در مركز نقاهتگاه مورد تاييد مديران قرار گرفت، موضوع افزايش فضاي سبز در مجموعه مذكور با ۵۰۰ اصله درخت چند ساله و ايجاد سايبان براي استراحت سگ‌هاي بدون صاحب است.او همچنين درباره تصميمات اتخاذ شده افزود: براي تامين زيرساخت، آسفالت و تامين دسترسي به اين مجموعه و نيز توسعه اين مركز در بافت پيراموني براي آزادسازي سگ‌هاي عقيم ‌شده و واكسينه شده نيز تصميماتي اتخاذ شد. ضمن اينكه بر اساس موضوعاتي كه مورد بحث قرار گرفت، مقرر شد تا اطلاع ثانوي اين فرآيند توسط نيروهاي شركت ساماندهي انجام شود و از نيروي پيمانكار استفاده نشود و صرفا با بهره‌گيري از نيروهاي داخلي خدمات شهري كار را پيش ببريم.

مجيدي تاكيد كرد: از اقدامات ميان‌مدت مي‌توان به بهره‌گيري از خدمات مهندسي مشاور در خصوص اين طرح اشاره كرد كه به طور ميان‌مدت برنامه‌ريزي شد و با انتخاب مشاور و خدمات مشخص شرايط شهر تهران را براي ايجاد مراكزي متفاوت براي نگهداري سگ‌هاي عقيم ‌شده بررسي كرده تا پس از تعيين ظرفيت و نياز مجموعه بتوانيم همكاري ساير مناطق شهرداري را در اختصاص زمين و ايجاد اين مراكز همراه داشته باشيم.

در همين حال شهرنوشت در اين باره از موعد ۱۰ روزه در گام اول براي رفع نواقص موجود در نقاهتگاه كهريزك سخن به ميان آورد. از ديگر شرايط و نواقصي كه مورد توجه قرار گرفت تكميل ۱۰ روزه اقدامات بهسازي‌اي است كه شركت ساماندهي در دست اقدام داشت. هم‌اكنون نيز اقدامات اجرايي در دستور كار قرار دارد و نيروهاي خدماتي در اين خصوص مشغول به كار شده‌اند تا ظرف
۱۰ روز وضعيت مطلوب‌تري را در اين مجموعه شاهد باشيم. در همين حال پليس هم درباره سگ‌كشي اظهارنظر كرد و سردار رحيمي نسبت به آن واكنش نشان داد. رييس پليس پايتخت از برخورد پليس با هر گونه حيوان آزاري و ايجاد مزاحمت براي حيوانات خبر داد و در عين حال گفت: فردي كه اقدام به انتشار تصاوير سگ‌كشي و جريحه‌دار كردن افكار عمومي كرده بود به زودي دستگير مي‌شود.سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره اظهار كرد: از همان زمان انتشار تصاوير مربوط به اين اقدام، پليس بررسي‌هاي خود را آغاز كرده و مشخص شد كه اين تصاوير جديد نبوده و مربوط به سال‌هاي قبل است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ درباره اينكه آيا پليس با موارد آزار و اذيت حيوانات برخورد مي‌كند يا خير؟ به ايسنا گفت: حفاظت و مراقبت از حيوانات جزو مواردي است كه در دستور كار نيروي انتظامي قرار دارد و اگر بنا باشد كسي آزاري به حيوانات برساند حتما با اين موارد برخورد خواهيم كرد.سردار رحيمي از شهروندان خواست كه هر گونه موارد حيوان آزاري را به پليس اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون