• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

خبرخوان

توليد سيگار همچنان صعودي

جديدترين آمار منتشرشده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت حاكي از افزايش ۴۲.۴ درصدي توليد و كاهش ۶۰.۳ درصدي قاچاق سيگار است. به گزارش ايسنا، طبق اين آمار در چهار ماهه نخست امسال ۱۸ ميليارد نخ سيگار توليد شده كه نسبت به توليد ۱۲ ميليارد و ۷۰۰ ميليون نخ سيگار در مدت مشابه سال گذشته، ۴۲.۴ درصد افزايش داشته است. همچنين آمارها نشان مي‌دهد واردات سيگار كه در دو ماهه منتهي به ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به صفر رسيده بود، همچنان انجام نمي‌شود، اما صادرات سيگار در چهار ماهه نخست امسال معادل ۱۵۰ ميليون نخ بوده است. اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته صادرات سيگار انجام نمي‌شد. برآورد وزارت صنعت، معدن و تجارت از ميزان قاچاق سيگار نيز در چهار ماهه نخست امسال سه ميليارد و ۷۰۰ ميليون نخ بوده كه نسبت به برآورد ۹ ميليارد و ۲۰۰ ميليون نخي اين وزارتخانه از ميزان قاچاق در مدت مشابه سال گذشته، ۶۰.۳ درصد كاهش داشته است. اين در حالي است كه برآورد مصرف در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ مشابه و معادل ۲۱ ميليارد و ۷۰۰ ميليون نخ بوده است.

كاهش 15 درصدي پروازها در سال 97

مديرعامل شركت فرودگاه‌ها از كاهش پروازها در فرودگاه‌هاي ايران خبر داد. به گزارش مهر، سياوش اميرمكري از كاهش ۱۵ درصدي نشست و برخاست هواپيما در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد. در سال ۹۷ بيش از ۳۹۰ هزار نشست و برخاست در فرودگاه‌هاي كشور انجام شد كه ۴۷ ميليون مسافر را جابه‌جا كردند و كاهش ۱۷ درصدي اعزام و پذيرش مسافر را در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ داشته‌ايم. مديرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران با انتقاد از فرودگاه‌سازي گسترده در سال‌هاي گذشته گفت: از اين رو به دليل محدوديت ناوگان، بخش بزرگي از فرودگاه‌ها داراي ظرفيت خالي هستند كه به دستور وزير راه و شهرسازي، توسعه هوانوردي عمومي با هواپيماهاي سبك و كوچك با عنوان ايرتاكسي را در دست اقدام داريم.

او گفت: ۶۸ درصد درآمد اين شركت از محل اخذ عوارض پروازهاي عبوري، ۲۱ درصد ارايه خدمات به شركت‌هاي هواپيمايي در فرودگاه‌ها و ۵ درصد نيز به عنوان عوارض مسافري از فروش بليت تامين مي‌شود. ۵ درصد نيز از اجاره غرفه‌ها در فرودگاه‌ها حاصل مي‌شود، اين در حالي است كه در دنيا ۵۰ درصد درآمدها از پروازهاي عبوري و نيم ديگر از خدمات فرودگاهي است.

جديدترين قيمت خريد وام مسكن

قيمت هر ورق از اوراق تسهيلات مسكن بانك مسكن در اين روزها در محدوده ۴۴ تا ۴۶ هزار تومان است؛ به‌طوري كه هزينه وام مسكن به علاوه جعاله براي زوج‌هاي غير تهراني ساكن در شهرهايي با جمعيت بيشتر از ۲۰۰ هزار نفر، حدود ۹ ميليون تومان مي‌شود. اين مبلغ براي زوج‌هاي تهراني نيز ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان است. در آخرين روز معاملاتي فرابورس ايران در هفته گذشته قيمت هر ورق از اوراق تسهيلات مسكن حدود قيمت ۴۵ هزار تومان دادوستد شد. به عنوان نمونه امتياز تسهيلات مسكن خرداد ماه ۱۳۹۸ حدود ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد شد و قيمت هر ورق از اوراق تير ماه ۱۳۹۸، ۴۵ هزار و ۱۰۰ تومان بود. همچنين براي دريافت ۲۰ ميليون تومان ديگر بابت وام جعاله نيز بايد يك ميليون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت كنند كه در مجموع براي وام ۸۰ ميليون توماني هفت ميليون و ۲۰۰ هزار تومان از سوي زوجين بايد پرداخت شود. مجردهاي تهراني نيز مي‌توانند تا سقف ۶۰ ميليون تومان و غير زوج‌هايي كه در مراكز استان‌هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت دارند تا سقف ۵۰ ميليون تومان و در نهايت غير زوج‌هاي ساكن در ساير مناطق تا سقف ۴۰ ميليون تومان وام دريافت كنند كه به ترتيب هر كدام بايد ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهيلات مسكن را از فرابورس ايران خريداري كنند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون