• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4446 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۲ شهريور

به‌رغم نمايش نه چندان خوب پرسپوليس در هفته اول

كالدرون با برد شروع كرد

علي كربلايي

 

 

ديدار افتتاحيه ليگ برتر فوتبال ايران بين تيم‌هاي پرسپوليس و پارس جنوبي جم در ورزشگاه آزادي برگزار شد و سرخ‌پوشان پايتخت موفق شدند با گل مهدي ترابي، حريف پرتلاش‌شان را شكست بدهند. در اين مسابقه از پرسپوليس كالدرون به صورت رسمي رونمايي شد. با توجه به اينكه اين ديدار، اولين بازي فصل دو تيم بود، از نظر فني چيز زيادي براي ارايه به مخاطبان نداشت. چند حركت تركيبي از سوي پرسپوليسي‌ها با مثلث‌سازي در دو سمت خط حمله و يكي، دو موقعيت نصفه و نيمه گل‌زني براي هر يك از دو تيم، تمام چيزي بود كه تماشاگران از اين مسابقه ديدند. حضور نوراللهي در پست‌هافبك دفاعي، موتور پرسپوليس را محرك‌تر از هميشه نگه مي‌داشت و اين بازيكن با پاس‌هاي سريع، تيمش را در موقعيت حمله قرار مي‌داد. وحيد اميري در حد اسمش ظاهر نشد و يك بازيكن متوسط بود. خط دفاع پرسپوليس، همان خط دفاع سال گذشته بود و شايعاتي كه در مورد نيمكت‌نشين شدن سيدجلال شنيده مي‌شد در همين بازي اول رد شد. نادري در سمت چپ خط دفاع عملكردي بسيار قابل قبول داشت و حركات تركيبي او با ترابي در خط حمله مي‌تواند از مهم‌ترين برنامه‌هاي تيم كالدرون براي ايجاد موقعيت روي دروازه حريف باشد. روستايي، از فرصتي كه داشت نتوانست به خوبي استفاده كند و 4 اقدام به دريبلش ناموفق بود و هيچ شوتي هم به سمت دروازه ده‌خسوس نزد. ترابي غير از گل زيبايي كه به ثمر رساند در مجموع عملكردي چشمگير داشت و بهترين بازيكن ميدان بود. علي‌پور در ادامه روند بد فصل قبلش همچنان بازيكني معمولي است و عملكردش نسبت به روزهاي اوجش بد ارزيابي مي‌شود، هر چند روي صحنه گل، با سماجتش نقشي موثر داشت. در سوي مقابل، فراز كمالوند، تيمش را با يازده بازيكن جديد به نسبت بازي برگشت فصل گذشته دو تيم به زمين فرستاد. پارس در دقايقي بسيار خطرناك ظاهر شد و از روي يك ضربه ايستگاهي موفق شد تير دروازه رادوشويچ را بلرزاند. در مورد گل پرسپوليس حواشي زيادي مطرح شد و برخي اعتقاد به آفسايد داشتند، اما كارشناسان داوري از جمله سعيد مظفري‌زاده، نويد مظفري و حيدر مصلحي اعتقاد دارند به اين دليل كه مدافع پارس بعد از تصاحب توپ آگاهانه با آن بازي كرده و ترابي از او توپ‌قاپي كرده، ديگر شرايط آفسايد گرفتن وجود نداشته و كمك داور تصميم صحيح را گرفته است.

 

تراكتور، ناهماهنگ و سردرگم

ديگر ديدار مهم روز اول بين تيم‌هاي نفت مسجد سليمان و تراكتور در ورزشگاه بهنام محمدي برگزار شد. شاگردان دنيزلي در اين مسابقه بسيار دورتر از سطح انتظارات ظاهر شدند و ناهماهنگي بين بازيكنان تراكتور به وضوح ديده مي‌شد. مهم‌ترين صحنه اين مسابقه در دقايق تلف شده نيمه اول بود كه مهدي تيكدري مهاجم نفت را سرنگون كرد، اما فغاني اعتقادي به پنالتي نداشت. كارشناسان داوري در مورد اين صحنه هم‌نظر نيستند، اما مهدي تارتار به ‌شدت به داوري اعتراض داشت و معتقد بود حق تيمش خورده شده است. غير از اين، تراكتور موفق شد دو بار خطر جدي روي دروازه حبيب فرعباسي به وجود بياورد كه با درخشش اين دروازه‌بان، دروازه نفت بسته باقي ماند. مي‌توان از فرعباسي به عنوان بهترين بازيكن اين ديدار
نه چندان دلچسب ياد كرد. به طور كلي، خريدهاي جديد تراكتور با بازيكنان قديمي غريبه بودند و تراكتور در قامت يك مدعي ظاهر نشد.

 

علي‌منصور كام‌بك خورد

پرگل‌ترين بازي روز اول، بين تيم‌هاي ذوب‌آهن و سايپا برگزار شد. دو تيم در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند و در حالي كه شاگردان منصوريان با 2 گل از سايپا جلو بودند، شاگردان ابراهيم صادقي با كام‌بكي جانانه در 13 دقيقه نتيجه مسابقه را عوض كردند. ماكالي كريستانتوس در دقيقه 41 روي پاس قاسم حدادي‌فر دروازه سايپا را باز كرد و در دقيقه 49 بوحمدان با پاس كريستانتوس دومين گل گاندوها را به ثمر رساند. در حالي كه هواداران ذوب تصور مي‌كردند تيم‌شان فصل را با يك برد خانگي شروع مي‌كند و به صدر جدول مي‌رسد، محمدرضا سليماني در دقيقه 60 دروازه تيم‌شان را باز كرد تا استرس روي سكوها حكمفرما شود. سايپا دامنه حملاتش را بعد از گل گسترش داد و 6 دقيقه بعد، معين عباسيان كه پاس گل اول تيمش را داده بود، موفق شد دروازه ذوب را براي دومين بار باز كند. باز هم 6 دقيقه بعد از گل، سليماني موفق شد بريس كند و با به ثمر رساندن دومين گل خودش، سايپا را به اولين برد فصل در يك بازي تماشايي و چشم‌نواز برساند. ذوب‌آهن از دقيقه 61 با اخراج چراغعلي 10 نفره شده بود و تيم منصوريان زير بار فشار سايپا، دوام نياورد.

 

شروع خوب تازه‌واردها

گل‌گهر سيرجان در اولين تجربه ليگ برتري، در ورزشگاه امام علي به مصاف نساجي مازندران رفت. قائمشهري‌ها در دقيقه 35 با گل به خودي مهرداد عبدي كه فصل گذشته در تيم خودشان توپ مي‌زد از حريف سيرجاني پيش افتاد. شاگردان وينگو بگوويچ اما پا پاس نكشيدند، روحيه‌شان را نباختند و تنها يك دقيقه بعد از گل به خودي عبدي، توسط عليرضا ابراهيمي دروازه ببرهاي مازندران را باز كردند. اين ديدار با همين دو گل به پايان رسيد. تساوي يك گله براي تيم تازه ليگ برتري شده گل‌گهر نتيجه‌اي خوب به شمار مي‌رود. هر چند نساجي اين فصل با توجه به مشكلاتي كه دارد، مي‌تواند از مدعيان سقوط باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون