• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4447 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳ شهريور

پيدا و پنهان

اسلامي: سازمان هواپيمايي بايد توبه كند

همزمان با بالا گرفتن بحث‌ها درباره افزايش غيرقانوني قيمت بليت ايرلاين‌ها و دفاع سازمان هواپيمايي از اين اقدام با توجيه «آزادسازي قيمت‌ها» وزير راه و شهرسازي به اظهارات سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري درباره معنا نداشتن سقف تعيين شده در ايام پيك سفرها واكنش نشان داد و گفت: او بايد حرف خود را پس گرفته و توبه كند. بلافاصله پس از اين اظهارات وزير راه و شهرسازي، رضا جعفرزاده سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري نيز دست به كار شد و به «تسنيم» گفت: جمله‌اي مبني بر اينكه سقف قيمت بليت‌ها در زمان پيك پروازي و افزايش تقاضا به مناسبت‌هاي مختلف معنا ندارد، بيان نكرده‌ام و شركت‌هاي هواپيمايي ملزم به رعايت دامنه نرخ بليت پروازهاي داخلي اعلام شده خود هستند.

دو سوم كارت‌هاي بانكي تراكنش ندارند

بر اساس تازه‌ترين آمار بانك مركزي، شمار كارت‌هاي بانكي در تير ماه به بيش از ۳۴۱ ميليون و 3 هزار كارت رسيده كه تنها ۱۰۱ ميليون و ۲۵۳ هزار كارت داراي تراكنش بوده كه نشان مي‌دهد بيشتر كارت‌هاي صادره(معادل ۲۳۹ ميليون و ۷۵۰ هزار كارت) فاقد تراكنش و بدون استفاده مانده‌اند. حدود ۹۲ ميليون و ۷۶۰ هزار عدد كارت متعلق به تهران و ۲۴۸ ميليون و ۲۴۳ هزار عدد كارت متعلق به استان‌ها بوده است. تير ماه ۱۳۹۸ تعداد كارت‌هاي بانكي تراكنش‌دار در سامانه پرداخت كشور ۱۰۱ ميليون و ۲۵۳ هزار و ۱۷۵ عدد بود كه رشد ۱.۳ درصدي را در مقايسه با خرداد امسال نشان مي‌دهد.

چه كساني از انتشار نحوه تخصيص دلارهاي نفتي متضرر مي‌شوند؟

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايي گفت: نكته كليدي در مبارزه با فساد آن است كه نظام تصميم‌گيري نامحرم‌پنداري مردم را كنار بگذارد چون بسياري از فسادهاي مربوط به نامحرم‌انگاري مردم در دانستن داده‌هاست. از همين رو از تمام مسوولان و به ويژه نمايندگان درخواست دارم، جنبش محرم تلقي كردن مردم را در دستور كار قرار دهند. فرشاد مومني در نشست هفتگي موسسه دين و اقتصاد در واكاوي فساد افزود: وقتي در دولت آقاي روحاني بحران فاجعه‌آميز پي‌درپي نرخ ارز اتفاق افتاد يك فشار اجتماعي موجب شد، برشي كوتاه از نحوه تخصيص دلارهاي نفتي ارايه شود. اما پرسش اين است چه كساني از استمرار انتشار اين داده‌ها متضرر مي‌شوند؟ چرا نهادهاي نظارتي به توقف انتشار اين داده‌ها اعتراض نمي‌كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون