• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4448 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۴ شهريور

عكس نوشت

اين هفته مجموعه عكس‌هاي تصويري بسيار زيادي از هفته گذشته و در رابطه با خبرهاي مهم جهان، در «رويترز» منتشر شده است، اما هيچ‌كدام به اندازه مجموعه «جهان در هفته‌اي كه گذشت» نمي‌تواند توصيف دقيق و تصويري اتفاق‌هاي مهمي باشد كه در گوشه و كنار جهان رخ مي‌دهد و ما، در جريان موج‌هاي خبري آنها را نمي‌بينيم، نمي‌شنويم يا ساده از آن مي‌گذريم. آنچه مي‌بينيد منتخبي از اين مجموعه است و خبرهايي كه شايد كمتر به آنها توجه كرده‌ايم.

 

معترضين لايحه ضداسترداد در 18 آگوست در هنگ‌كنگ خواستار دموكراسي و اصلاحات سياسي مي‌شوند، صدها هزار نفر از تظاهرات‌كنندگان راهپيمايي مسالمت‌آميز برپا كردند و اين نشانه تغيير در اعتراض‌هايي است كه در هفته‌هاي گذشته با خون‌و خون‌ريزي انجام شد.

 

پنج ماه بعد از انتخاب شهردار استانبول و باطل شدن نتيجه انتخابات، معترضان به خيابان‌ها مي‌آيند. پليس تركيه براي مقابله با اين معترضان با توپ آب به سمت آنها حمله مي‌كند.

 

در جريان ملاقات عمومي پاپ فرانسيس، اين دختر كه بيماري ناشناخته‌اي دارد وارد جايگاه پاپ شد و بي‌تفاوت به آنچه در جريان است، مشغول بازي شد. پاپ هم اجازه داد كه دخترك به بازي‌اش ادامه دهد و محافظان او را از روي صحنه خارج نكنند و به صحبت‌هايش ادامه داد.

 

اين عكس با نوردهي بالا از كشتي «گريس‌1» در جبل‌الطارق گرفته شده است. انگليس سرانجام بعد از پنج هفته تانكر نفتكش «گريس 1»را كه توسط دولت جبل‌الطارق توقيف شده بود، آزاد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون