• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4450 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ شهريور

خبر

موظف به صيانت از آراي مردم هستيم

معاون هماهنگي وزارت كشور گفت: «عوامل اجرايي و مجريان انتخابات از هر گونه رفتار و اقدام شائبه‌انگيز خودداري كنند، ما به عنوان مجريان انتخابات موظف به صيانت از آراي مردم هستيم.» به گزارش ايسنا، سيدسلمان ساماني در ديدار معاون سياسي امنيتي استاندار زنجان و فرمانداران اين استان با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفندماه سال جاري اظهار كرد: «هر چه كه در توان داريم بايد براي حضور حداكثري مردم در پاي صندوق‌هاي راي به كار‌گيريم و فرمانداران به عنوان مديران عالي دولت در شهرستان‌ها نقش كليدي در اين عرصه دارند.» ساماني بيان كرد: «برگزاري انتخابات باشكوه در امنيت كامل توام با حضور حداكثري مردم موجب نااميدي دشمن و خنثي شدن نقشه‌هاي آنها خواهد شد. اصل رعايت بي‌طرفي و اجراي قانون، سرلوحه مجريان انتخابات باشد.» معاون هماهنگي وزارت كشور در ادامه تشريح دستاوردهاي دولت را يكي از وظايف مهم فرمانداران عنوان كرد و افزود: «زمان، مهم‌ترين داشته ما است و اگر زمان را به نحو شايسته مديريت نكنيم، زمان مدير ما خواهد شد و ابزار مديريت زمان، تصميم‌گيري مبتني بر قانون و به‌موقع در مسائل است.» ساماني با بيان اينكه حمايت از رونق توليد و بهبود وضعيت معيشتي مردم يكي از اصلي‌ترين وظيفه فرمانداران است، تصريح كرد: «فرمانداران در شوراي برنامه‌ريزي فعاليت واحدهاي توليدي را مستمرا رصد كرده و در كمترين زمان ممكن نسبت به رفع مشكلات آنها اقدام كنند. هيچ واحد توليدي نبايد به دليل مشكلات نقدينگي تعطيل شود. دولت از همه توان و ظرفيت خود براي حل مشكلات واحدهاي توليدي استفاده خواهد كرد و فرمانداران بايد در اين زمينه نقش بسيار فعالي ايفا كنند.»

عارف مجددا رييس مجمع نمايندگان شد

محمدرضا عارف براي چهارمين سال متوالي رييس مجمع نمايندگان تهران شد. به گزارش ايلنا، انتخابات هيات رييسه مجمع نمايندگان تهران برگزار شد و در آن عارف براي چهارمين سال متوالي به عنوان رييس مجمع انتخاب شد. همچنين طيبه سياوشي و مجتبي كواكبيان به عنوان نواب رييس و محسن عليجاني به عنوان دبير مجمع انتخاب شدند. فريد موسوي نيز مجددا به عنوان خزانه‌دار مجمع تهران در سال چهارم دوره دهم مجلس انتخاب شد.

17 استان تاكنون خانه احزاب دارند

حميد ملانوري، مديركل سياسي وزارت كشور كه در جريان چهاردهمين سفر استاني معاونت سياسي در نشست هم‌انديشي با مسوولان خانه احزاب و دبيران احزاب استان مازندران، به تبيين جايگاه تحزب و ضرورت مشاركت سياسي در جمهوري اسلامي پرداخت و بيان كرد: «نظام سياسي كه پس از انقلاب اسلامي در ايران استقرار يافت بر مبناي مشاركت سياسي مردم بر سرنوشت خود شكل گرفت و همين موضوع بر فعاليت احزاب تاكيد دارد؛ زيرا احزاب يكي از مكانيسم‌هاي اصلي افزايش مشاركت سياسي مردم هستند.» به گزارش فارس، دبير كميسيون ماده 10 احزاب متذكر شد: «تفاوت بين احزاب در روش‌ها و برنامه‌ها است. به عنوان مثال احزاب اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا معتقدند با برنامه‌هاي خود بهتر مي‌توانند كشور را اداره كنند و بر اجراي برنامه‌هاي خود تاكيد دارند و اعتقاد دارند كه برنامه‌هاي آنان موجب تسريع در توسعه كشور خواهد شد؛ پس در نهايت، هدف احزاب سياسي يكي است اما در روش‌ها با يكديگر تفاوت دارند كه البته بايد سعي كنيم فضا را از افترا و تخريب پاك كنيم.» او با اشاره به دستورالعمل ابلاغي از سوي وزير محترم كشور در قالب منشور گفت‌وگوي سياسي كه يكي از بندهاي مورد تاكيد آن، حمايت از تاسيس و فعال‌سازي خانه احزاب استان‌ها است، اظهار كرد: «با تلاش و حمايت وزارت كشور، تاكنون در 17 استان تا به امروز خانه احزاب تاسيس شده است.» ملانوري در پايان با اشاره به تلاش ويژه دولت و وزارت كشور براي احياي يارانه احزاب كه چندين سال قطع شده بود، تاكيد كرد: «اين اقدام، نمونه‌اي از اعتقاد دولت تدبير و اميد به ضرورت تحزب و حمايت از فعاليت احزاب سياسي در كشور است.»

وزير كشور: در انتصاب‌ها، به جنسيت افراد توجه نمي‌كنم

عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور، در نشست صميمانه‌اي كه به مناسبت روز كارمند با حضور بانوان شاغل در وزارت كشور، با اشاره به اينكه بايد كاري كنيم كارآمدي بالا رود و وزارت كشور اصلي‌ترين محور كارآمد كردن دستگاه‌هاي اجرايي و در اموري برخي از دستگاه‌هاي غيراجرايي است گفت: در وزارت كشور بايد تلاش كنيم مشروعيت و مقبوليت دولت را بالا ببريم. كه اين كار به وسيله كارآمدي صورت مي‌گيرد. براي مثال در حوزه سياست و انتخابات اگر وزارت كشور انتخاباتي برگزار كند كه در آن شبهه باشد يا بي‌طرفي به‌ هم بخورد، مطمئن باشيد كه مشروعيت را دچار اشكال كرديم. در بخش امنيتي نيز مي‌توان گفت امنيت زيربناي همه فعاليت‌ها در كشور است. ما در كشور انواع اقوام و اقليت‌ها واحزاب را درحوزه سياسي داريم هرچند از عملكرد احزاب راضي نيستيم و بايد قوي‌تر باشند. به گزارش ايلنا، وزير كشور گفت: حوزه امنيت بستري براي فعاليت سياسي اجتماعي اقتصادي و.. است. شما به عنوان متوليان امنيت در كشور بايد با كارآمدي امنيت را بالا ببريد. بايد كاري كنيم كه اين كشور از مرزها گرفته تا داخل هيچ فضاي ناامني نداشته باشد. بايد تلاش كنيم تا نظام در چارچوب اجرايي خود، روان و با نشاط، كارآمد، اميد بخش و اعتمادزا باشد. بايد بدانيم هر كداممان، سهممان در افزايش اعتماد و اميد و مقبوليت چقدر است. رحماني فضلي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به حاضرين در جلسه با اشاره به اينكه شما زنان را به عنوان انسان قدرتمند و توانمند مي‌بينم كه در برخي موارد حتي بر‌تر از مردان هستيد اضافه كرد: در انتصابات، به جنسيت افراد توجه نمي‌كنم بلكه توانمندي افراد حائز اهميت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون