• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4450 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ شهريور

خانه سينما سردرگم بين ارشاد و خانه سينما

انتشار آثار جواد معروفي، ۲۵ سال پس از درگذشتش

گروه هنر وادبيات

۲۵ سال پس از درگذشت جواد معروفي، تعدادي از قطعات اين پيانيست نامدار ايراني، در آلبوم «با يادش» بازنوازي شده است كه فردا رونمايي خواهد شد. آلبوم «با يادش» با نوازندگي و تنظيم پويان آزاده به مناسبت گذشت ربع قرن از وفات جواد معروفي و به عنوان يكي از آثار موسسه فرهنگي هنري ماهور با مشاركت بنياد رودكي وارد بازار نشر شده است. پويان آزاده، نوازنده و از پژوهشگران موسيقي به‌خصوص در زمينه پيانوي ايراني است. آلبوم با يادش اداي احترام اين پيانيست به جواد معروفي، نوازنده بزرگ پيانوي ايراني است. در اين آلبوم بهترين قطعات زنده‌ياد معروفي گرد‌آوري شده‌اند.

 

وضعيت ‌هنرمندان و دولت

رييس هيات‌مديره خانه سينما با بيان اينكه «هميشه چالشي وجود داشته كه ما به عنوان صنف فعاليت‌مان مطابق قوانين وزارت كار تعريف شده و درنهايت محصول ما تابع قوانين وزارت ارشاد است» گفته است كه تجميع اين دو وزارتخانه شدني نيست، با اين حال خوشبختانه هر دو وزير با صحبت‌هايي كه صورت گرفت به اين نتيجه مشترك رسيده‌اند. همايون اسعديان درباره نشست مشترك همگرايي دولت و پديدآورندگان آثار فرهنگي و هنري كه سوم شهريور ماه با حضور وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي و فرهنگ و ارشاد اسلامي و همچنين هنرمندان عرصه‌هاي مختلف هنري در تالار رودكي برگزار شد، گفته است كه دوستان ما در بخش‌هاي مختلف هنري يك سالي هست كه مشغول گفت‌وگو هستند تا اين سردرگمي كه
در رابطه با وضعيت كار هنرمندان وجود دارد را سامان دهند.

فروش لباس‌هاي يك شخصيت ‌از يك فيلم

مجموعه‌اي از ۲۷ لباسي كه اوليويا دي هاويلند، اسطوره هاليوود و بازيگر نقش ملاني هميلتون در فيلم «بر باد رفته» مي‌پوشيد، ماه آينده به حراج گذاشته مي‌شود. دي هاويلند تعدادي از اين لباس‌ها را طي مدت بيش از ۵۰ سال نقش‌آفريني در مقابل دوربين‌هاي فيلمبرداري به تن مي‌كرد. دي هاويلند ماه جولاي (تير) ۱۰۳ ساله شد و قرار است حراجي لباس‌هاي او را در ۱۷ سپتامبر
(۲۶ شهريور) در حراجي هيندمن (Hindman) در شيكاگو برگزار كنند. اين حراجي، لباس‌هاي دي هاويلند با طرح‌هاي برند كريستين ديور را نيز دربر مي‌گيرد. لباس‌هايي كه هاويلند در جشن‌هاي سينمايي، بين سال‌هاي ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۹ مي‌پوشيد و با آن مي‌درخشيد. دي هاويلند كه برنده دو جايزه اسكار است و با بازي در نقش ملاني در فيلم «بر باد رفته» به خوبي شناخته مي‌شود، تعدادي از لباس‌هاي برند ديور خود را در سال ۱۹۹۳ در يك حراجي در لندن به فروش رساند.

 

انتشار آلبوم «آبان»

«آبان» اثر جديد عيسا غفاري نوازنده و آهنگساز موسيقي ايراني منتشر شد. اين آلبوم دوازدهمين اثر منتشر شده رسمي اين هنرمند است. از غفاري پيش از اين آثار مهم و اثرگذار باكلام و بي‌كلامي چون «بازتاب» «آيه»، «در آتش مشتاقي»، «چون رقص آب»، «سرود باد»، «شب و روز» و... از سوي موسسه بتهوون، هرمس، آواي باربد و... منتشر شده بود. آلبوم «آبان» بنا به گفته آهنگساز در ادامه منطقي آلبوم «رديف نو» قرار مي‌گيرد كه شامل اجراي ايده‌هايي نو پيرامون رديف موسيقي سنتي ايراني توسط مولف بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون