• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4450 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۶ شهريور

خبرخوان

واردات نفت چين از ايران افزايش يافت

آمار اداره كل گمرك چين نشان داد واردات نفت اين كشور از ايران در ژوييه نسبت به مدت ماه پيش از آن ۴.۷ درصد رشد كرده و به ۹۲۶ هزار و ۱۱۹ بشكه در روز رسيده است. بر مبناي تن، صادرات نفت ايران به چين در ژوييه نسبت به ماه پيش از آن ۸.۲ درصد رشد كرد و به ۹۲۶ هزار و ۱۱۹ تن رسيد اما در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۱.۹ درصد كاهش نشان داد. آمار اداره كل گمرك چين به تن منتشر مي‌شود كه از سوي پايگاه خبري «اس‌اند‌پي گلوبال پلاتس» به بشكه تبديل شده است. امريكا نيز با صادرات ۳۶۲ هزار و ۳۶۴ بشكه در روز يا ۱.۵۳ ميليون تن كه ۴۵ درصد رشد سالانه داشت، در رتبه هشتمين صادركننده بزرگ نفت به چين قرار گرفت. براي نخستين‌بار از ماه اوت سال ۲۰۱۸ تاكنون بود كه امريكا در ميان ۱۰صادركننده بزرگ نفت به چين قرار گرفت. صادرات عربستان سعودي به چين در ژوييه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵.۹ درصد رشد كرد و به ۶.۹۹ ميليون تن يا ۱.۶۵ ميليون بشكه در روز رسيد. در نتيجه اين كشور براي نخستين‌بار در هفت ماه گذشته بزرگ‌ترين صادركننده نفت به چين شد.

سامانه «شاداب» رونمايي شد

در جلسه ديروز هيات عامل بانك مركزي، از سامانه شفافيت و انباره داده‌ها و اطلاعات بانكي «شاداب» رونمايي شد. در اين سامانه، فرآيند اخذ و پردازش داده‌ها و اطلاعات بانك‌ها در بانك مركزي در فرآيندي سيستمي صورت گرفته و نظارت الكترونيكي بر عمليات بانك‌ها را محقق مي‌سازد. عبدالناصر همتي ضمن تشكر از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فناوري اطلاعات و اطلاعات بانكي، بر عملياتي كردن كامل اين سامانه و نظارت دقيق بر عملكرد بانك‌ها در اين خصوص تاكيد كرد و راهبرد بانك مركزي را سيستمي كردن نظارت و تكيه بر داده‌هاي صحيح عنوان كرد. شايان ذكر است تمامي بانك‌ها و موسسات اعتباري مكلفند مطابق با ضوابط اعلامي بانك مركزي، انباره داده زير كليد بانك مركزي را ايجاد كرده و به سامانه «شاداب» به صورت برخط متصل كنند.

اخذ الكترونيكي ماليات نقل و انتقال املاك در ۶۰۰ دفترخانه تهران

معاون وزير اقتصاد با بيان اينكه اخذ الكترونيكي ماليات نقل و انتقال املاك در ۶۰۰ دفترخانه تهران و چند دفترخانه در تبريز انجام مي‌شود، گفت: ظرف دو ماه آينده تمام كلانشهرها نيز پوشش داده مي‌شوند. محمدعلي دهقان‌دهنوي در رابطه با الكترونيكي كردن اخذ ماليات نقل و انتقال املاك، اظهار داشت: هم‌اكنون در تهران نزديك به ۶۰۰ دفترخانه فرآيند اخذ ماليات نقل و انتقال املاك را به صورت الكترونيكي انجام مي‌دهند. او ادامه داد: سعي مي‌كنيم ظرف دو ماه آينده اين موضوع را در تمام كلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد قطعي كنيم و تا پايان سال كل كشور را پوشش دهيم. دهقان‌دهنوي تصريح كرد: با الكترونيكي كردن فرآيند اخذ ماليات نقل و انتقال املاك ديگر نيازي نيست كه مردم وقتي مراجعه حضوري چند باره به اداره مالياتي داشته باشند، وجه مورد نظر در دفترخانه پرداخت مي‌شود. او يادآور شد: البته ما برنامه داشتيم كه ابتدا اين موضوع در تهران به صورت كامل انجام شود و سپس به كل كشور تعميم دهيم اما با تغيير رياست سازمان امور مالياتي، مقرر شد همزمان در كلانشهرهاي ديگر هم اين فرآيند آغاز شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون