• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4451 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۷ شهريور

پيشنهاد تماشاي سريال «آقاي ربات» با بازي رامي مالك

هك اطلاعات سرمايه‌دارها

هما بختياري

 

 

اگر بخواهيد درباره آدم‌هاي دوروبرتان اطلاعاتي كسب كنيد، چكار مي‌كنيد؟

در سريال «آقاي ربات» اليوت اندرسون جواني اهل نيويورك و مهندس امنيت رايانه شركتي بزرگ است. البته هك كردن اطلاعات آدم‌هاي اطرافش شغلي است كه در آن حرفه‌اي‌تر است. اما ماجراي اليوت فرق مي‌كند او با اختلال تجزيه هويت، اختلال اضطراب اجتماعي و اختلال افسردگي هم دست‌وپنجه نرم مي‌كند. از طرفي فرآيند فكري و عملي او شديدا تحت تاثير عواملي همچون هذيان و پارانويا است و به خاطر همين بيماري‌ها، آدم‌ها را هك مي‌كند تا با آنها ارتباطي برقرار كند و در نهايت ماجرا به اينجا ختم شود كه او در نقش كمك‌كننده ظاهر شود. اليوت در همين اوضاع و احوال است كه فرد مرموزي به نام «آقاي ربات» كه رهبر گروه هكتيويسمي (فرهنگ هكري) يا آنارشيست‌هاي دنياي مدرن به نام «جامعه لعنتي» است او را دعوت به گروهي مي‌كند تا بتوانند با هك كردن شركت بزرگ «اي كورپ» كه اتفاقا يكي از مشتريان پروپاقرص آل سيف است، بدهي بسياري از مردم را پاك و عليه سرمايه‌داري قيام كنند. اما اليوت مانده است كه با آقاي ربات همكاري كند يا تايرل وليك، معاون رييس
‌اي كورپ. هر دو نفر براي موفق شدن در پروژه‌هاي‌شان و براي استخدام اليوت حاضرند دست به هر كاري بزنند اما اليوت نمي‌داند كدام يكي را انتخاب كند.

تا به حال سه فصل از سريال «آقاي ربات» به كارگرداني سم اسماعيل، فيلمنامه‌نويس و كارگردان تلويزيوني و با بازي رامي مالك (برنده جايزه بهترين بازيگر مرد اسكار 2019)، كارلي چايكين، پورتيا دوبلدي و... توليد و پخش شده‌ است. فصل اول اين سريال از تابستان ۲۰۱۵ و در 10 قسمت آغاز شد. فصل دوم نيز با ۱۰ قسمت سال بعد روي آنتن رفت و فصل سوم هم در پاييز ۲۰۱۷ منتشر شد. در همين ماه دست‌اندركاران اين سريال اعلام كردند فصل چهارم «آقاي ربات» در ۱۳ قسمت از تاريخ ۶ اكتبر ۲۰۱۹ روي آنتن مي‌رود و فصل پاياني اين مجموعه خواهد بود.

فصل‌هاي پيشين «آقاي ربات» با استقبال منتقدان و تماشاگران همراه شد و چند جايزه از جمله جايزه گلدن گلوب بهترين مجموعه تلويزيوني درام را دريافت كرد. در سال ۲۰۱۶ اين سريال نامزد شش جايزه امي شد و رامي مالك توانست جايزه امي بهترين بازيگر نقش اول مرد در مجموعه تلويزيوني درام را به دست ‌آورد. همچنين به دليل دقت علمي فيلمنامه‌نويسان در پرداختن به مسائل هك و امنيت مورد توجه و تحسين قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون