• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4452 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۹ شهريور

قرعه‌كشي ليگ قهرمانان اروپا انجام شد

حريفان تكراري

علي كربلايي

 

 

پنجشنبه عصر در شهر ميلان قرعه‌كشي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا براي فصل 20-2019 انجام شد و برترين‌هاي قاره سبز، رقباي خود را شناختند. در ادامه نگاهي به قرعه تيم‌ها و نكات هر گروه و تقابل‌هاي جذاب اين فصل ليگ قهرمانان خواهيم داشت.

 

گروه يك؛ برنده‌هاي قابل پيش‌بيني

تيم‌هاي پاري‌سن‌ژرمن، رئال مادريد، بروخه بلژيك و گالاتاسراي تركيه در گروه يك مسابقات قرار گرفتند و پيش‌بيني‌كنندگان، كار چندان سختي براي حدس زدن تيم‌هاي صعودكننده از اين گروه نخواهند داشت. تنها تقابل رئال مادريد و پاري‌سن‌ژرمن برنده از پيش تعيين ‌شده ندارد و اوج حساسيت براي تعيين صدرنشين گروه است. انتقال احتمالي نيمار به رئال و مشكلات هواداران پاريسي با او مي‌تواند اين مسابقه را به مرز انفجار برساند.

 

گروه دو؛ كار ساده كواچ و پوچ

بايرن مونيخ، تاتنهام، المپياكوس و ستاره سرخ بلگراد تيم‌هايي هستند كه در گروه دو مقابل يكديگر قرار مي‌گيرند. حضور ستاره سرخ بلگراد در اين گروه مي‌تواند جاذبه‌هاي فوق‌العاده‌اي به مسابقات اضافه كند.‌ تيمي كه هوادارانش هوليگان‌هايي ديوانه هستند و براي ستاره سرخ جان‌شان را هم مي‌دهند. تاتنهام به عنوان فيناليست سال گذشته رقيبي جدي براي بايرن مونيخ نه‌چندان سرحال و مدعي نيكو كواچ است.

 

گروه سه؛ اقبال هميشگي پپ با سيتي

سيتي براي سومين فصل پياپي با شاختار دونتسك اوكراين هم‌گروه شد؛ تيمي كه در فصل گذشته در مجموع دو ديدار 9 بار دروازه‌اش را باز كرد. دينامو و آتالانتا ديگر هم‌گروهي‌هاي سيتي هستند. اين قرعه، شايد بهترين قرعه براي آتالانتايي باشد كه در سيد چهار قرار داشت و حالا مي‌تواند با اميدواري به رقابت بپردازد و به مرحله حذفي ليگ قهرمانان هم صعود كند. سرگروهي سيتي در اين گروه قطعي به نظر مي‌رسد.

 

گروه چهار؛ سرخ‌پوست‌ها به دنبال انتقام

يوونتوس و اتلتيكو، دو تيمي كه سال گذشته خيلي زود در مرحله حذفي به پست هم خوردند و يوونتوس موفق شد يكي از مدعيان عنوان قهرماني را با درخشش كريس رونالدو شكست بدهد. حالا شاگردان سيمئونه با ژائو فليكس به دنبال انتقام آن شكست و جبران كامبك تاريخي يووه هستند. لوركوزن و لوكوموتيو تيم‌هاي بدشانسي هستند كه با اين دو تيم مدعي هم‌گروه شده‌اند و تنها چاره‌شان تلاش براي سومي و رسيدن به ليگ اروپاست.

 

گروه پنج؛ قرعه خوب مدافع عنوان قهرماني

شاگردان يورگن كلوپ دوباره با ناپولي هم‌گروه شدند. فصل پيش در تقابل همين دو تيم بود كه ليورپول در آستانه حذف از مسابقات قرار گرفته بود، اما جنگندگي برابر ناپلي‌ها آنها را براي قهرماني صيقل زد. سالزبورگ و خنك ديگر تيم‌هاي اين گروه از اتريش و بلژيك هستند و شانس زيادي براي جنگيدن مقابل غول‌هاي مرسي‌سايد و ديوانه‌هاي ناپل ندارند. سادگي اين گروه ‌و گروه سيتي، رقابت قهرماني ليگ برتر را داغ‌تر از هميشه نگه مي‌دارد.

 

گروه شش؛ رينگ بوكس دور گروهي

بارسلونا، دورتموند، اينترميلان و اسلاويا پراگ تيم‌هاي تشكيل‌دهنده گروه مرگ در اين مسابقات هستند. هر چهار تيم براي قهرماني در ليگ خودشان تلاش مي‌كنند و اينتر و دورتموند به دنبال به زير كشيدن غول‌هايي هستند كه براي ساليان متمادي به صورت پياپي قهرمان ليگ داخلي‌شان مي‌شوند. از بخت بعد، اين تيم‌ها مجبورند رقابتي سخت در ليگ قهرمانان را هم تجربه كنند. جنگ اينترميلان و دورتموند براي صعود با بارسلوناي مدعي قهرماني، جذاب‌ترين گروه ليگ قهرمانان را خواهد ساخت.

 

گروه هفت؛ شانس فوق‌العاده سردار

سردار آزمون، نماينده ايران در ليگ قهرمانان خواهد بود و شانس فوق‌العاده‌اي براي صعود به مرحله بعد ليگ قهرمانان خواهد داشت. بنفيكا، ليون و لايپزيك رقباي زنيت سن‌پترزبورگ در اين گروه هستند. هرچند انتخاب تيم‌هاي صعودكننده از اين گروه بسيار سخت است، اما زنيت به عنوان سرگروه، واقعا شانس آورد و با بهترين تيم‌هاي هر سيد هم‌گروه نشد. هر چند لايپزيگ هم شانس خوبي كسب كرده تا به عنوان تيم سيد چهار به مرحله بعد صعود كند.

 

گروه هشت؛ گروهي سخت براي لمپارد

چلسي به عنوان قهرمان ليگ اروپا به سيد يك منتقل و سرگروه شد. اما هم‌گروهي با آژاكس، والنسيا و ليل، چيزي نبود كه در پي‌اش باشد. آژاكس شگفتي‌ساز فصل گذشته امسال چند بازيكن از اركان اصلي‌اش را از دست داده و والنسيا مي‌تواند حسابي شاگردان لمپارد را اذيت كند. ليل از فرانسه نيز تيم خوبي نشان داده و اين فصل مي‌تواند رقيبي دردسرساز باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون