• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4453 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۰ شهريور

همه‌چيز از هفته دوم ليگ برتر

پرسپوليس در تبريز زانو زد

حسين طالب‌پور

 

 

هفته دوم ليگ برتر فوتبال ايران در روزهاي پنجشنبه و جمعه برگزار شد و طي اين هفته نتايجي رقم خورد كه عيار برخي تيم‌ها براي جنگيدن در كورس قهرمان را به رخ كشيد. مدعيان تبريزي‌، اصفهاني و مشهدي ليگ امسال روي نوار برد افتاده‌اند و بازي‌هاي مهم‌شان را يكي پس از ديگري با پيروزي پشت سر مي‌گذارند.

تراكتورسازي تبريز در بازي بزرگ هفته در ورزشگاه يادگار امام تبريز مقابل پرسپوليس قرار گرفت و با تك‌گل استثنايي احسان حاج‌صفي از راه دور موفق شد از سد مدافع عنوان قهرماني عبور كند. پرسپوليس در اين ديدار مانند بازي قبلي چندان هماهنگ به نظر نمي‌رسيد و تنها نكته مثبت براي هواداران اين تيم تفكرات هجومي و سر نترس گابريل كالدرون بود. سرمربي آرژانتيني زماني كه ديد تيمش عقب افتاده و راهي براي نفوذ به دفاع اين تيم پيدا نمي‌كند، تمام عناصر هجومي تيمش را وارد زمين كرد تا شايد گرهي از كارش باز شود، اما ناهماهنگي بازيكنان بعد از گذشت دو هفته، همچنان بلاي جان پرسپوليس است. در كل اين ديدار از نظر فني چنگي به دل نمي‌زد و پاس‌هاي اشتباه و پرتاب اوت تكراري‌ترين صحنه‌هاي اين مسابقه بودند.

استقلال در تهران مقابل فولاد قرار گرفت و باز هم در دقايق پاياني دروازه‌اش را باز شده ديد. تيم استراماچوني كه به نسبت هفته اول بازي روان‌تري را به نمايش گذاشت و سعي داشت با سانتر از كناره‌ها دروازه فولاد را تهديد كند. استقلال تا دقيقه 95 با تك‌گل فرشيد اسماعيلي روي پاس داريوش شجاعيان از حريفش پيش بود، اما مانند ديدار هفته اول مقابل ماشين‌سازي در واپسين ثانيه‌ها، دروازه خود را باز شده ديد. اميرحسين باقرپور موفق شد گل شاگردان جواد نكونام را به ثمر برساند. در انتهاي اين مسابقه استراماچوني اعتراض شديد به فغاني داشت و با نشان دادن مچ دستش به اين موضوع اشاره داشت كه داور مسابقه بايد زودتر سوت پايان را به صدا درمي‌آورد. جواد نكونام كه مدتي بازوبند كاپيتاني استقلال را هم به بازو مي‌بست، از خوشحالي بعد از گل امتناع كرد تا هواداران استقلال را عصباني نكند. اما تماشاگران شاكي استقلال با سر دادن شعارهايي عليه مديريت باشگاه و برخي بازيكنان از خجالت آبي‌ها درآمدند. اوضاع دو غول بزرگ تهراني در ابتداي فصل نوزدهم چندان مساعد نيست.

سپاهان، يكي از مدعيان اصلي قهرماني اين فصل ليگ برتر، در دومين ديدارش هم مانند بازي اول به سادگي موفق به عبور از سد حريفش شد و با 6 امتياز به صدر جدول تكيه كرد. شاگردان امير قلعه‌نويي در نبرد با ماشين‌سازي تبريز كه هفته گذشته استقلال را از پيش رو برداشته بود با گل علي قرباني از ميزبان اصفهاني‌شان شكست خوردند. جورجي وولسياني در دقيقه 85 اين فرصت را داشت اختلاف را به دو برابر برساند، اما پنالتي‌اش را از دست داد.

به غير از سپاهان، تنها شهر خودرو مشهد است كه موفق شده از 6 امتياز از 2 ديداري كه پشت سر گذاشته كسب كند. شاگردان يحيي گل‌محمدي در مصاف با شاهين شهرداري در ورزشگاه امام رضا با ارايه يك بازي خوب و روان دو بر يك از سد حريف بوشهري خود گذشتند. ابتدا اكبر صادقي در دقيقه 13 از روي نقطه پنالتي دروازه شاهين را باز كرد، اما در دقيقه 21 حسين مالكي بازي را به تساوي كشاند. سعيد صادقي در واپسين لحظات نيمه اول كار را 2 بر يك كرد و اين نتيجه تا پايان پابرجا باقي ماند.

صنعت نفت آبادان و نفت مسجد سليمان در دربي نفت‌هاي جنوب كارشان به تساوي يك گله رسيد. سايپا – گل‌گهر و پارس جنوبي – ذوب‌آهن بازي‌هاي‌شان با تساوي بدون گل به پايان رسيد. در پرگل‌ترين ديدار هفته و در روز بد وحيد شيخ‌ويسي دروازه‌بان پيكان، نساجي موفق شد در خانه با نتيجه 4 بر 3 از سد خودروسازها عبور كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون