• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4454 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ شهريور

از حرف‌هاي مارتين اسكورسيزي تا دستمزد بازيگران سينما

تخفيف بدون مجوز كتاب ممنوع است

گروه فرهنگ و هنر

 

 

تمجيد «اسكورسيزي» از آنيس واردا

«مارتين اسكورسيزي» با تمجيد از «آنيس واردا» گفت: براي ساخت فيلم «مرد ايرلندي» الهامات زيادي از اين كارگردان بزرگ و در گذشته فرانسوي گرفته است. «مارتين اسكورسيزي» با حضور در جشنواره بين‌المللي فيلم تلورايد امريكا در برنامه ويژه بزرگداشت «آنيس واردا» از مهم‌ترين چهره‌هاي موج نوي سينماي فرانسه حضور يافت و گفت: او يكي از خدايان بود كه در سال ۱۹۷۷ براي اولين بار او را ملاقات كردم و همچنان با هم دوست باقي مانديم: «هميشه حقيقت را به صريح‌ترين شكل ممكن از او دريافت مي‌كردم.»

اخطار درباره

حراج كتاب

اتحاديه ناشران و كتاب‌فروشان استان تهران در اطلاعيه‌اي از برخورد با حراج و تخفيف بدون مجوز و نامتعارف فروش كتاب خبر داد. اتحاديه ناشران و كتاب‌فروشان استان تهران اعلام كرد: حراج و تخفيف كتاب به مجوز اتحاديه نياز دارد. همسو با اجراي قانون نظام صنفي و برخورد با حراج و تخفيف بدون مجوز و نامتعارف فروش كتاب، به واحد صنفي متخلف از سمت اتحاديه اخطار داده خواهد شد. قانون نظام صنفي تخفيف‌هاي نامتعارف را «حراج» محسوب كرده و انجام آنها را به ‌صورت موقت و با رعايت شرايطي و منوط به اخذ مجوز از اتحاديه‌هاي صنفي دانسته است.

صدرعاملي داور فيلم‌هاي جنوب آسياي سنگاپور

رسول صدرعاملي، عضو هيات داوران سومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي جنوب آسياي سنگاپور شد. اين كارگردان در كنار راجر گارسيا، صبيحه سومار، ياشودا ويمالدارما (بازيگر سينما)، راجيو منون (كارگردان، فيلمبردار و خواننده هند) و سوهاسيني ماني راتنام (بازيگر و فيلمبردار هندي) فيلم‎هاي بخش رقابتي جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي سنگاپور را داوري مي‎كنند.

«شك» در راه است

پيش‌فروش بليت‌هاي نمايش «شك» تازه‌ترين تجربه مهدي كوشكي همزمان با انتشار تيزر آن آغاز شد. تازه‌ترين تجربه مهدي كوشكي به مدت محدود و تنها ۲۰ شب در تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود. مهدي آذربخش، نغمه آقازاده، مينا اسكندري، محمدكاظم بابايي، مونا تدين‌پور، ارشيا تهراني و... بازيگران اين نمايش هستند. نمايش «شك» از ۲۲ شهريور ۹۸ ساعت 18:30 در سالن استاد ناظرزاده‌كرماني تماشاخانه ايرانشهر روي صحنه مي‌رود.

جنجال بر سر دستمزد بالاي بازيگران

روزنامه كيهان در شماره اخير خود نوشت: «عقد قراردادهاي نجومي برخي بازيگران موضوعي است كه قوه قضاييه نبايد به سادگي از كنار آن عبور كند. برخي رسانه‌ها از قرارداد يك سريال شبكه نمايش خانگي با بازيگري خبر دادند كه به موجب اين قرارداد، بازيگر مذكور ماهانه ۷۰۰ ميليون تومان دستمزد دريافت خواهد كرد. اين اولين بار نيست كه بازيگراني صرفا به واسطه شهرت خود چنين مبالغي را مطالبه مي‌كنند، اما سوال مهم اين است كه منبع پرداخت چنين دستمزدهايي چيست؟ به طور طبيعي، با توجه به هزينه اين پروژه‌ها افراد عادي از راه‌هاي قانوني قادر به تامين سرمايه اين آثار نيستند. بنابراين، چرايي و چگونگي تعيين دستمزدهاي نجومي براي بازيگران در برخي پروژه‌ها مي‌تواند راه نفوذي براي رديابي برخي مفاسد اقتصادي باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون