• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4454 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۱ شهريور

مرگ راننده فرمول دو در پيست بلژيك

از اسپا فرانكورشان به آسمان

آنتوان هوبرت جانش را به خاطر يك تصادف شديد در دور نخست فرمول 2 بلژيك از دست داد. راننده تيم BWT آردن كنترل خود را در دور دوم از دست داد و زماني كه با اتومبيل راننده‌اي به نام آلسي روبه‌رو شد به ‌شدت با ديواره برخورد كرد. ناگهان خوان مانوئل كوره‌آ از پشت فرا ‌رسيد و ضربه نهايي و كاري را به او و اتومبيلش وارد كرد. اين تصادف‌هاي زنجيره‌اي، باعث مصدوميت شديد رانندگان و مسابقه در همين لحظه متوقف شد و ديگر ادامه پيدا نكرد. هلي‌كوپترهاي امداد و آمبولانس‌هاي زيادي وارد پيست شدند و به مداواي مصدومان پرداختند، اما آنتوان هوبرت بر اثر شدت جراحات وارده جان خودش را از دست داد. كوره‌آ، راننده اكوادوري نيز آسيب ديد و در بيمارستان بستري شد. افراد نزديك به راننده اكوادوري اعلام كردند هر دو پايش شكسته است. آلسي در اين حادثه آسيب نديد.

مرگ در مسابقات اتومبيل‌راني، اتفاق جديد و عجيبي نيست، از 2014 تا امروز 5 راننده جان خودشان را از دست داده‌اند و با وجود قوانين سفت و سختي كه براي حفاظت از رانندگان وضع مي‌شود، همچنان شاهد چنين حوادث تلخي هستيم. در سال‌هاي دهه 50 و 60، رانندگان زيادي جان‌شان را از دست دادند و قواعد مسابقات كمي تغيير پيدا كرد تا رانندگان با امنيت بيشتري به مسابقه بپردازند، اما به هر حال سرعت باورنكردني و اتومبيل‌هايي كه براي سريع‌تر حركت كردن طراحي مي‌شوند و نه امنيت رانندگان، شرايطي را به وجود مي‌آورند كه شاهد چنين حوادث تلخي باشيم.كمترين نقش در تصادف‌هاي منجر به مرگ، به مهارت رانندگان مربوط مي‌شود. معروف‌ترين قرباني مسابقات فرمولا، آيرتون سنا افسانه‌اي است؛ كسي كه به عقيده كارشناسان بهترين راننده تاريخ فرمول يك است. او در يك تصادف با ديواره پيست جانش را از دست داد. مرگ او همچنان يكي از معماهاي دنياي ورزش است و گفته مي‌شود كارخانه‌هاي بزرگ خودروسازي در راي نهايي دادگاه دست بردند تا مشخص نشود او به چه دليل تعادلش را از دست داده و جانش از دست رفته است.

آنتوان هوبرت كه روز گذشته در تصادف شديد پيست بلژيك جانش را از دست داد، سال گذشته قهرمان مسابقات فرمول سه شده بود و در تلاش براي رسيدن به مسابقات فرمول يك بود. او از پيست اسپا فرانكورشان مستقيم به آسمان پرواز كرد تا دنياي ورزش‌هاي موتوري بار ديگر با يك شوك روبه‌رو بشود. مسابقات رانندگي سرعت در رده فرمولا، يكي از سخت‌ترين ورزش‌هاي جهان است كه سختي‌هايش چندان به نظر نمي‌آيد. رانندگان هر روز مجبور به 12 ساعت تمرين بدنسازي هستند و در روزهاي تعطيل هم مجبورند 8 ساعت در روز را به تمرينات فيزيكي و ذهني اختصاص بدهند. در كنار تمام اينها، خطرات جاني و مصدوميت‌هايي با اثر دايمي روي رانندگان را هم بايد اضافه كرد. برخي رانندگان از شدت جراحات وارده در لحظه جان‌شان را از دست مي‌دهند و برخي ديگر بعد از ماه‌ها تحمل درد و رنج تسليم مرگ مي‌شوند. 4 سال پيش بود كه ژول بيانكي فرانسوي بعد از 9 ماه بي‌هوشي و مبارزه با مرگ، سرانجام جانش را از دست داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون