• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4457 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

خبرخوان

واكنش همتي به خط اعتباري اروپا

رييس كل بانك مركزي در خصوص خط اعتباري ۱۵ ميليارد دلاري گفت: پرداخت ۱۵ ميليارد دلار خط اعتباري در ازاي خريد يا وثيقه نفت، بخشي از تلاش اروپا براي نشان دادن تعهد آن كشورها براي حفظ برجام و اقدام آنها براي توقف كاهش تعهدات برجامي ايران است. به گفته عبدالناصر همتي، بانك مركزي، برنامه تامين ارز خود را بدون در نظرگرفتن پيشنهادات اروپا تنظيم كرده است و با تمهيدات انجام گرفته، روند تخصيص و تامين ارز براي واردات كالاهاي اساسي و ساير نيازهاي ضروري كشور و نيز مديريت بازار ارز را طبق برنامه پيش مي‌برد.

يك ميليون كارت سوخت ‌در پست معطل است

مجري كارت سوخت شركت ملي پست گفت: ۴۵ درصد از كارت‌هاي سوختي كه در باجه‌هاي معطله انباشته شده، مربوط به تهران است. حميدرضا آقاجاني با اشاره به اينكه پس از اجراي طرح ضربتي تحويل كارت‌هاي سوخت معطل‌مانده در پست، شمار زيادي از كارت‌ها توزيع شده است، افزود: در حال حاضر، يك ميليون كارت سوخت در باجه‌هاي پستي سراسر كشور باقي مانده كه حدود نيمي از آن مربوط به تهران است. او افزود: ۶۷ درصد كارت‌هاي سوخت معطل‌مانده در پست مربوط به مراجعات موزعين به آدرس ‌گيرنده و عدم حضور در محل، ۱۵ درصد نقل مكان، ۱۰ درصد شناخته نشدن آدرس و هشت درصد خودداري از تحويل در آدرس اعلام شده و ساير موارد است.

تصميم‌گيري در مورد «هپكو» در جلسه رفع موانع توليد

سيد جعفر سبحاني مشاور سازمان خصوصي‌سازي در مورد مشكل شركت هپكو كه از سوي كاركنان آن اعلام شده بود، توضيحاتي ارايه كرد و گفت: احتمالا در جلسه آينده كميته رفع موانع توليد در مورد هپكو تصميم‌گيري شود. سبحاني با بيان اينكه كميته رفع موانع توليد در وزارت صنعت چندين جلسه براي مساله هپكو برگزار كرده است، گفت: طي يكي، دو هفته گذشته تلاش كرديم خريدار جديد براي هپكو پيدا كنيم، البته هنوز از خريدار هيدرواطلس پس نگرفته‌ايم، ولي اگر خريدار جديد پيدا شود، مي‌توانيم به روش وكالتي به خريداري جديد بدهيم. سبحاني در مورد اينكه چه تعداد كارگر بيكار هستند و آيا كارگران بدون توليد هيچ ماشين‌آلاتي حقوق مي‌گيرند، گفت: ‌‌با توجه به مشكل شركت هپكو برخي كارگران مي‌خواهند اين شركت دوباره به دولت برگردد، در حالي كه از لحاظ قانوني نمي‌توان صد درصد شركت را به دولت برگرداند.

كاهش 15 درصدي تعرفه واردات چاي

يك مقام مسوول در وزارت صمت از كاهش تعرفه واردات چاي از ٢٠ به ۵ درصد خبر داد و گفت: به دليل لغو پرداخت ارز ۴٢٠٠ توماني به چاي، تعرفه واردات كاهش يافته تا از افزايش قيمت جلوگيري شود. وي افزود: اين تصميم دولت جهت رفاه حال مردم در آستانه ماه محرم و اثرگذاري مناسب بر قيمت اين كالاي اساسي در بازار طي اين مدت، اتخاذ شده و به زودي قيمت را كاهش خواهد داد. به گفته اين مقام مسوول، بعد از تصميم دولت مبني بر لغو ارز ۴٢٠٠ توماني قيمت در بازار كمي افزايش يافت ولي اكنون با كاهش تعرفه بخشي از نياز بازار كه به دليل كمبود توليد بايد از محل واردات تامين شود تامين خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون