• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4457 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۴ شهريور

خبر

حوادث؛ شايع‌ترين علت مرگ كودكان زير ۴ سال در كشور

رييس پانزدهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع گفت: حوادث، شايع‌ترين علت مرگ كودكان زير ۴ سال در كشور است.

به گزارش «اعتماد»، علي‌اكبر سياري در آستانه برگزاري پانزدهمين كنگره اورژانس‌ها و بيماري‌هاي شايع طب كودكان گفت: توجه به اين مساله در كنگره مدنظر قرار گرفته و ساير موارد اورژانس در كودكان مانند شرايطي كه كودك دچار مشكل نارسايي تنفسي، شوك و از دست دادن آب بدن شده كه اين موضوع نياز به مداخله فوري براي كمك به كودك دارد. سياري در مورد شايع‌ترين بيماري‌هاي كودكان گفت: موضوعات تنفسي، گوارش، قلب و عروق، اعصاب و روان، غدد و خون از جمله مشكلاتي است كه در كنگره امسال مورد بحث و گفت‌وگو قرار مي‌گيرد.

البته در كنگره موضوع تشنج در نوزادان مطرح خواهد شد و در حيطه گوارش نوزادان، تغذيه در سال اول و زردي در بدو تولد نيز تبادل نظر خواهد شد.

 

تامين اجتماعي مطالبات را ندهد ناچاريم از بيماران پول بگيريم

طاهره چنگيز، رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان گفت: ممكن است ناچار شويم در صورت عدم دريافت مطالبات از تامين اجتماعي و برقرار شدن يك مكانيسم مطمئن براي پرداخت منظم، از اول مهرماه از بيمه‌شدگان تامين اجتماعي هزينه را دريافت كنيم و به آنها گواهي پرداخت دهيم تا خودشان مبالغ را از سازمان بيمه تامين اجتماعي دريافت كنند.

به گزارش فارس، چنگيز رييس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، درخصوص وضعيت مطالبات دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از سازمان بيمه تامين اجتماعي بيان كرد: انباشت مطالبات دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از سازمان تامين اجتماعي در وضعيت فوق بحراني قرار گرفته است، اين وضعيت در ساير استان‌ها نيز جريان دارد، مجموع مطالبات دانشگاه علوم پزشكي اصفهان از بيمه‌ها 563 ميليارد تومان است كه بيش از 421 ميليارد تومان اين مبلغ را تنها از سازمان تامين اجتماعي طلب داريم و قسمت عمده اين مطالبات هم مربوط به معوقات سال 97 است. او افزود: به عبارتي، 256 ميليارد تومان از مطالبات دانشگاه از بيمه تامين اجتماعي در شش ماهه دوم سال 97 است كه متاسفانه تاكنون اراده جدي براي جبران آن از ناحيه اين سازمان مشاهده نكرده‌ايم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون