• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4458 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

بي‌خبري رييس سازمان محيط‌زيست از متهمان محيط‌زيستي

عيسي كلانتري، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان محيط‌زيست دولت دوازدهم، بعدازظهر ديروز در برنامه «دست‌خط» حاضر و به سوالات مجري برنامه پاسخ گفت. كلانتري كه حضورش در سازمان محيط‌زيست از همان آغاز با حرف و حديث‌هاي زيادي روبه‌رو بود در بخش نخستين مصاحبه به سوالاتي در مورد خودش پاسخ گفت و در بخش بعدي آن به پرسش‌هايي در مورد سازمان تحت امر خود. در بخشي از مصاحبه نيز كلانتري در مورد برخي چهره‌هاي سياسي همچون ناطق‌نوري، هاشمي‌رفسنجاني و ‌ميرحسين موسوي صحبت كرد.

او در پاسخ به اين سوال كه سال 76 به ناطق‌نوري راي داده است، گفت: «به آقاي ناطق راي دادم؛ البته نمي‌دانستم تا سر صندوق. به آقاي خاتمي هم گفتم، او هم گفت من از شما پرسيدم كه به چه كسي راي داديد مي‌خواهم شما را وزير كنم؟ من دلم مي‌خواهد شما وزير من شويد. آخرين لحظه تصميم گرفتم به آقاي ناطق راي بدهم.» با اين حال كلانتري كه به گفته خودش براي هيچ‌كدام از كانديداهاي آن سال كار نكرد به كابينه سيد‌محمد خاتمي راه يافت.

كلانتري اما در سال 84 تصميم گرفت به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني راي دهد. او در پاسخ به اين سوال كه آيا موافق حضور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات بوده‌ يا خير، گفت: «وقتي خودشان تصميم گرفتند... من مخالف آقاي هاشمي بودم كه انتخابات مجلس ششم شركت كنند. خيلي مخالف بودم. به خود ايشان هم گفتم.»

او ادامه داد: «بالاخره ايشان نبايد به مجلس مي‌آمد ولي تصميم گرفت كه بيايد. از من هم نظر خواست گفتم صددرصد مخالفم. شما نبايد به مجلس برگرديد ولي در سال 84 موافق بودم چون آقاي هاشمي كاملا به مسائل كشور مسلط شده بود ولي ايشان راي نياورد.»

رييس سازمان محيط‌زيست حسن روحاني سال 88 اما در ستاد ميرحسين موسوي كه مدتي وزير كابينه‌اش بوده نيز كار كرد. به گفته كلانتري در سال 88 مسوول ستاد كشاورزان و روستاييان ميرحسين موسوي بوده است.

او در مورد اينكه چرا بعد از انتخابات ميرحسين موسوي نتيجه انتخابات را قبول نكرد، پاسخ داد: «البته من به خود انتخابات در سال 88 كاري ندارم كه چه اتفاقاتي افتاد ولي وقتي كه شوراي نگهبان انتخابات را تاييد كرد، من خدمت ايشان رفتم، در دفترش نزديك پارك لاله، گفتم آقاي مهندس انتخابات تمام شده و شوراي نگهبان تاييد كرده و من فكر مي‌كنم بايد تمام شود و ما ديگر فكر مي‌كنيم كه وظيفه‌مان تمام شده است.»

او توضيح داد: «ايشان بيشتر تحت فشار اطرافيان بودند. حس كردم تا حدود زيادي با من هم‌نظر است ولي اطرافيان ايشان بيش از حد فشار آوردند. وقتي جمهوري اسلامي و قانون اساسي را قبول داشتيم و درنهايت شوراي نگهبان انتخابات را تاييد كرده است، رهبري تاييد كردند، ديگر تمام است.»

در زمان رياست كلانتري بر سازمان محيط‌زيست يكي از پر‌چالش‌ترين پرونده‌هاي زيست‌محيطي يعني دستگيري فعالان اين حوزه اتفاق افتاد كه كلانتري معمولا در مورد آن اظهارنظر نمي‌كند. با اين حال او شب گذشته در صداوسيما در پاسخ به اين سوال كه «پرونده جاسوسان محيط‌زيست به حكم رسيد؟» بار ديگر اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: «خبر ندارم؛ چون قرار شد خودشان دنبال كنند. البته وزارت اطلاعات مدعي است اينها جاسوس نيستند. ما هم چيزي نداريم، ولي
در دست بررسي است و رييس قوه گفت اجازه دهيد قاضي بررسي كند. ما هم تابع رييس قوه هستيم كه قاضي رسيدگي عادلانه كند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون