• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4458 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

از كار تازه حميد نعمت الله تا نمايش فيلم اسكورسيزي در ژاپن

در سوگ ‌پيرچنگي

گروه فرهنگ و هنر

شهر ملي هنرهاي چوبي

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌غربي از انتخاب اروميه
به عنوان شهر هنرهاي چوبي خبر داد. جليل جباري اعلام كرده است، در جلسه‌اي كه در دفتر منطقه‌اي غرب آسيا در تهران، با حضور معاون صنايع دستي كشور و تعدادي از مديران ستادي و استاني و همچنين فرماندار اروميه برگزار شد، سعي شد با ارايه مدارك و مستندات لازم، اروميه به عنوان شهر ملي هنرهاي چوبي معرفي شود.

 

نعمت‌الله

و فيلم ششم‌اش

حميد نعمت‌الله ششمين فيلم سينمايي‌اش را كليد زد. «قاتل و وحشي» كه در هفته‌هاي گذشته مراحل انتخاب لوكيشن، طراحي دكور و انتخاب بازيگرانش در حال انجام بود، چند روز است جلوي دوربين رفته است. فيلم تازه حميد نعمت‌الله در ژانر جنايي ساخته مي‌شود و سومين همكاري حميد نعمت‌الله با ليلا حاتمي بعد از دو فيلم «بي‌پولي» و «رگ خواب» است. امين حيايي، ستاره اسكندري و شهرام حقيقت‌دوست ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

 

پني در صدر

جديدترين فهرست پرفروش‌هاي داستاني نيويورك‌تايمز در حالي منتشر شد كه نام آثار جديد سه نويسنده پرفروش در آن به چشم مي‌خورد. رمان جديد «لوئيس پني» با عنوان «يك مرد بهتر» توانست در اولين هفته حضور خود در فهرست پرفروش‌هاي داستاني
(hard cover)، جايگاه اول را از آن خود كند و به سلطه چندين هفته‌اي «جايي كه خرچنگ‌ها آواز مي‌خوانند» پايان دهد.

 

درگذشت هنرمند بزرگ تركمن

استاد آي محمد يوسفي چند دهه افسانه‌ها و آيين‌هاي قومي را با نوايي كه از دل برمي‌آمد و صداي ابريشمين دوتارخواند و نواخت و روايت كرد. از دسته كم‌شمار پيران چنگي بود كه ساز را به رشته ابريشمين آراسته مي‌كرد و باور داشت صدا از دوتار ابريشم برخيزد نه سيم‌هاي فلزي، هنرمندي كه در ساز و آوازش معرفت جلوه دارد چنان‌كه در زندگي اهل معرفت بود. استاد
آي محمد از اصيل‌ترين نوازندگان بخشي سبك درگز، مكتب درگز در دوتارنوازي خراسان را زنده نگه داشت و سينه‌اش سرشار از شعر و موسيقي اين مكتب بود. به سنت كهن پايبند بود و تا آخرين دمي كه توان داشت، خواند و نواخت. اين‌ هنرمند روز گذشته از دنيا رفت.

 

اسكورسيزي در توكيو

فيلم جديد مارتين اسكورسيزي به عنوان فيلم اختتاميه جشنواره بين‌المللي فيلم توكيو ۲۰۱۹ انتخاب شد. سي و دومين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم توكيو كه از ۲۸ اكتبر كارش را شروع مي‌كند و تا ۵ نوامبر (۶ تا ۱۴ آبان) ادامه دارد، «ايرلندي» مارتين اسكورسيزي را به عنوان فيلم اختتاميه اين دوره انتخاب كرد. اين جشنواره امسال طيف وسيعي از فيلم‌هاي داخلي و بين‌المللي را به نمايش درمي‌آورد و بر موضوع‌هايي چون «نوجوانان در ديدار با سينما» و «آسياي جنوب‌شرقي فوق‌العاده» تمركز دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون