• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4458 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

ماجراي احكامي كه صادر شد

«حسين قدياني» روزنامه‌نگاري كه در روزنامه‌هاي «رسالت»، «جوان»، «كيهان» و «وطن امروز» سابقه فعاليت داشت و البته در سال‌هاي 88 مسوول سازمان بسيج دانشجويي هم بود. حدودا دو ‌سال پيش مطالبي را عليه «شهيندخت مولاوردي» در اينستاگرامش منتشر كرد كه در بخشي از اين مطلب خطاب به مولاوردي و ابتكار مي‌گويد: «جمع كنيد بساط‌تان را شامورتي‌هاي بددهان بي‌ادب! كه پيامبرتان اگر مريض، شفا مي‌داد، شما تا حالا آدم شده بوديد! و اما سركار خانم مولاوردي! از اين پس قصه همين است! اربعين را بخواهيد بزنيد و قدر و مقام و منزلت اين حماسه بزرگ را بخواهيد تنزل دهيد، شما و صدالبته ايمان‌آورندگان هتاك‌تان را، بدل به مايه تمسخر مردم مي‌كنيم و در اين راه، از هيچ‌چيز هم باكي نداريم!» او مطالب ديگري را هم با همان لحن بيان مي‌كند. اين مطالب موجب مي‌شود تا دولت از او به قوه قضاييه شكايت كند كه روز پنجشنبه ماحصل اين شكايت حكم «6 ماه حبس» براي حسين قدياني را رقم زد.

«حسين‌ دهباشي» از ديگر افرادي است كه آشنا در توييترش از او نام مي‌برد و مي‌گويد با زنداني شدنش مخالف است. دهباشي مستند‌سازي است كه سال 96 در يادداشتي، ايراداتي را نسبت به اظهارات سيد‌حسين قاضي‌زاده‌هاشمي وزير بهداشت وقت مطرح مي‌كند. آن‌طور كه دهباشي مي‌گويد وزير بهداشت صحبتي درباره شهادت آيت‌الله مطهري توسط گروه فرقان داشته است و مي‌گويد: «دليل ترور شهيد مطهري توسط گروه فرقان، به خاطر ثروتش بوده است. من در يادداشتي توضيح دادم كه ايشان اشتباه گفته است و من به عنوان يك تاريخ‌پژوه كه پرونده گروهك فرقان را مطالعه كردم و با فرزندان مرحوم مطهري هم صحبت كردم، مطابق اوراق پرونده فرقان و گواهي فرزندان شهيد مطهري انگيزه فرقاني‌ها ثروت شهيد مطهري نبود و من اعلام كردم كه اين صحبت توهين به شهيد مطهري است.» قاضي‌زاده‌هاشمي هم به اين اظهارنظر واكنش نشان مي‌دهد و درنهايت با شكايت از دهباشي چند ماه پيش حكم «4 ماه محكوميت» او صادر مي‌شود.

«حسن عباسي» كه البته نه سابقه روزنامه‌نگاري دارد و تنها رابطه‌اش با رسانه همان ميكروفوني است كه معمولا در مراسم‌ سخنراني از آن استفاده مي‌كند يا بهتر بگوييم پاسدار سابق و تحليلگر امروز، چندي پيش با حكم 7 ماه حبس رو‌به‌رو شد. اما دليل صدور چنين حكمي عليه او اظهاراتي بود كه عليه وزير اطلاعات در صفحه توييترش نوشته بود و وزير اطلاعات را به رابطه با «آمدنيوز» (كانال تلگرامي كه به عنوان يك رسانه معاند شناخته مي‌شود) متهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون