• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4461 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

قضا

مركز وكلاي قوه قضاييه درخواست كرد

لزوم روشنگري درمورد ماجراي «سحر خداياري»

رييس كميسيون احياي حقوق عامه مركز وكلاي قوه قضاييه از رييس‌كل محاكم عمومي و انقلاب تهران خواست تا پيرامون واقعيات مساله «سحر خداياري» روشنگري كند. به گزارش فارس، رييس كميسيون احياي حقوق عامه مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه از رييس كل محاكم عمومي و انقلاب تهران خواستار روشنگري و توضيح پيرامون واقعيت‌هاي مساله خودسوزي مرحومه سحر خداياري و با توجه به اظهارات ضد و نقيض بسيار موجود در رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي شد. در نامه رييس كميسيون حقوق عامه خطاب به عباس پورياني آمده است: «در مورد جان باختن مرحومه سحر خداياري ملقب به دختر آبي اظهارات و خبرهاي ضدونقيض‌ بسياري در فضاي رسانه‌اي و شبكه‌اي اجتماعي در حال انتشار است. در برخي خبرگزاري‌ها نقل شده است كه اين هوادار باشگاه استقلال به دليل ورود غيرمجاز به ورزشگاه براي تماشاي بازي استقلال مقابل العين دستگير و به صورت موقت بازداشت شده و مدتي بعد از آزادي، او به دليل ورود غيرمجاز به ورزشگاه به ۶ ماه حبس محكوم شده است.

او نيز در واكنش به اين حكم خودسوزي كرده و سرانجام ۱۸ شهريورماه در بيمارستان درگذشته است. از طرفي اظهاراتي كه به نقل از پدر آن مرحومه در برخي خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري منتشر شده مبني بر آنكه آن مرحومه سابقه اختلالات عصبي داشته و به همين دليل با ماموران انتظامي درگير شده و به آنها توهين كرده كه همين مساله نيز منجر به دستگيري او شده و همچنين از پدرش نقل شده كه هنوز حكمي مبني بر زنداني شدن او صادر نشده است و اصلا قرار نبوده كه دخترشان زنداني شود.

كميسيون احياي حقوق عامه مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه با هدف روشن شدن ابعاد دقيق مساله از آن مقام محترم درخواست روشنگري و توضيح پيرامون واقعيت‌هاي مساله مطرح شده دارد.»

توضيحاتي درباره يك خبر

در پي انتشار خبر درگذشت يك دختر طرفدار تيم استقلال تهران در اثر خودسوزي، برخي منابع رسمي خبري از صدور حكم 6 ماه حبس براي او به ‌دليل تلاش براي ورود به ورزشگاه آزادي خبر داده بودند و روزنامه اعتماد نيز با استناد به اخبار بعضي ا ز منابع خبري داخل كشور همچون ديگر اخبار روز اقدام به تهيه گزارشي در اين رابطه كرد كه در صفحه دو شماره پيشين به چاپ رسيد.

اين درحالي بود كه اين موضوع در اخبار رسمي بازتاب نداشت و قوه قضاييه نيز آن را تاييد كرد. اكنون در پي بررسي دقيق‌تر موضوع، مشخص شده كه هيچ حكمي از سوي دستگاه قضايي براي اين دختر استقلالي صادر نشده بود و «حبس 6 ماهه» شايعه اي بيش نبوده است. ضمن اينكه اكثر سايت‌هاي خبري طي روز گذشته متن خبر را اصلاح كرده‌اند. روزنامه اعتماد از خوانندگان خود بابت انتشار اين شايعه عذر مي‌خواهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون