• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4461 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۱ شهريور

خبر

دادستان كرمانشاه:

فرد متهم به كودك‌آزاري دستگير شد

در پي انتشار خبر كودك‌آزاري دختر چهار ساله در كرمانشاه، محمدحسين صادقي دادستان اين شهر مي‌گويد متهم دستگير شده و تحقيقات درمورد اين شخص در حال انجام است.

به گزارش ايرنا، صادقي درباره انتشار خبري مبني بر آزار و اذيت دختر چهار ساله توسط صاحبكار پدرش در كرمانشاه، افزود: تحقيقات مقدماتي از او صورت گرفته و يكسري استعلامات، توضيح از شهود و گواهان در حال انجام است و به‌زودي تعيين‌تكليف خواهد شد.

اين مقام قضايي همچنين افزود: پرونده‌اي در اين زمينه در شعبه اول بازپرسي تشكيل شده كه درحال رسيدگي است، اما مطلبي كه در فضاي مجازي منتشر شده را نمي‌توان تاييد كرد.او با بيان اينكه پزشكي قانوني هنوز در زمينه آزارجنسي اظهارنظري نكرده است، ادامه داد: هنوز آزارجنسي ثابت نشده است، البته آثار ضرب و جرح از سوي پزشكي قانوني در بدن اين كودك تاييد شده، اما مستندات ديگري درباره ادعاهاي مطرح شده هنوز وجود ندارد؛ لذا بازپرس در حال رسيدگي است.

 

براي جلوگيري از هدر رفت خاك

خشكه‌رودها براي استحصال آب و اشتغال‌زايي ساماندهي مي‌شوند

خشكه‌رودها براي استحصال آب، ايجاد عرصه‌هاي توليد گياهي در بازه‌هاي ۱۰۰۰ متري، كنترل فرسايش، توليد و همچنين اشتغال ساماندهي مي‌شوند. قرار است با حمايت ستاد توسعه فناوري‌هاي آب، خشكسالي، فرسايش و محيط‌زيست معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري طرح «الگوي ساماندهي خشكه‌رودها براي استحصال آب و ايجاد عرصه‌هاي توليد گياهي در بازه‌هاي
۱۰۰۰ متري» انجام شود. به گزارش ايرنا، علي‌اكبر داوودي‌راد مجري طرح با بيان اينكه اين طرح با ايجاد پايلوت‌هايي در ۸ شهر كشور از جمله ايلام، كرمان، مشهد و كرمانشاه در حال پيگيري است، گفت: در حال حاضر فعاليت‌هاي دو پايلوت در استان مركزي در حال انجام است. او افزود: در اين طرح با ايجاد سازه‌هايي روي آبراهه‌ها يا به صورت پرده بند امكان ذخيره آب فراهم مي‌شود. البته نصب سازه و نوع انتخاب آن برحسب شرايط منطقه متفاوت است. به گفته او، با ذخيره‌سازي آب مردم مي‌توانند براي استفاده‌هاي مختلف همچون آبياري باغ يا پرورش ماهي از آن استفاده كنند. در منطقه استان مركزي كه طرح در حال اجراست به دليل خشكسالي در چند سال شاهد افت فعاليت‌هاي كشاورزي بوديم، در برنامه با ايجاد سازه‌هاي مختلف درنظر داريم امكان برداشت آب را براي مردم منطقه فراهم كنيم.

تشكيل ائتلاف مقابله با گرد و غبار با محوريت ايران

ائتلاف مقابله با گرد و غبار با محوريت ايران تشكيل شد. در جريان چهاردهمين نشست متعاهدين كنوانسيون مقابله با بيابان‌زايي ائتلاف بين‌المللي مقابله با گرد و غبار اعلام موجوديت كرد. اين ائتلاف جهاني برمبناي ۳ قطعنامه مجمع عمومي و قطعنامه‌هاي يونپ و اسكاپ در مورد مقابله با گرد و غبار كه باني اصلي تمامي آنها جمهوري اسلامي ايران بوده و نيز سند توصيه‌هاي اجلاس بين‌المللي تهران در رابطه با گرد و غبار تاسيس شده است. به گزارش ايرنا، خليل آقايي رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور در اين باره گفت: ايران از همكاري با ساير كشورها به‌ويژه كشورهاي منطقه براي مبارزه با توفان‌هاي گرد و غبار و كنترل كانون‌هاي بحراني گرد و غبار فرامرزي استقبال و اعلام آمادگي مي‌كند. معاون وزير جهاد كشاورزي افزود: برنامه توسعه پايدار جهان موسوم به جهان بدون تخريب سرزمين كه با هدف تقويت عمليات احيايي و ايجاد تعادل در زيست بوم‌ها در سطح جهان به‌ويژه در كشورهاي تحت‌تاثير تدوين شده است، ايران همواره به صورت داوطلبانه از آن حمايت مي‌كند. او در ادامه به طرح توقف بهره‌برداري صنعتي از جنگل‌هاي هيركاني و اجراي طرح تنفس جنگل اشاره داشت و گفت: در يك اقدام منحصر به فرد و پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي، بهره‌برداري از جنگل‌هاي منطقه هيركاني براي توليد چوب و الوار از دو سال پيش متوقف شده است. رييس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور افزود: در ايران قوانيني تصويب شده كه راه را براي مشاركت جوامع محلي در اجراي پروژه‌هاي منابع‌ طبيعي و انعقاد قراردادهاي پيمانكاري با آنها تسهيل كرده و در سايت‌هاي اجرايي، مردم محلي از منافع مختلف اين پروژه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون