• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4468 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۳۰ شهريور

پايان مسابقات كشتي زنان جهان

ژاپن باز هم قهرمان شد

حسين طالب‌پور

 

 

مسابقات كشتي زنان در نورسلطان قزاقستان عصر روز جمعه با قهرماني تيم ژاپن پايان يافت. در اين رقابت‌ها كه بر خلاف تصور عامه در سطح بالايي برگزار شد و مبارزات جذابي را به نمايش گذاشت، تيم‌هاي روسيه و چين بعد از ژاپن قهرمان در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

در حالي كه تا پايان روز دوم، اين كشورهاي آذربايجان، كره شمالي، امريكا و روسيه بودند كه توانستند به مدال طلاي اوزان، 50، 53، 55 و 72 كيلوگرم برسند، در ساير اوزان نتايج زير رقم خورد:

در وزن 57 كيلوگرم، ژاپني‌ها موفق شدند بالاخره اولين و آخرين طلاي خودشان را صيد كنند. ريساكو كاواي برنده طلاي المپيك ريو و قهرماني جهان در سال 2017، در اين وزن موفق شد در فينال رونگ ناينجينگ از چين را در يك كشتي پر تب و تاب با نتيجه 9 بر6 شكست دهد و در جايگاه نخست قرار بگيرد. كشتي‌گيراني از بلاروس و نيجريه نيز مدال برنز را تصاحب كردند.

در 59 كيلوگرم، ليندا مورايس از كانادا شگفتي‌ساز شد و توانست يك مدال طلاي با ارزش براي كشورش صيد كند. ليندا در فينال حريفي از كشور روسيه به نام ليوبوف اوچاروا را با ضربه فني در حالي كه 6 بر 3 عقب بود، شكست داد. در رده‌بندي نيز كشتي‌گيران مغولستان و چين به مدال برنز دست پيدا كردند.

در 62 كيلوگرم تيب يوسين از بلاروس، دارنده نقره جهاني و آيسولو تينيبكوا از قرقيزستان كه مدال برنز جهاني پاريس را در كارنامه داشت به فينال رسيدند. در مبارزه فينال اين كشتي‌گير قرقيز بود كه موفق شد با نتيجه 5 بر 3 به پيروزي و مدال طلاي جهان دست پيدا كند. همچنين كشتي‌گيراني از سوئد و ژاپن به مدال برنز مسابقات دست پيدا كردند.

در 65 كيلوگرم اينا تاژوكوا از روسيه با برد مقتدرانه 13 بر صفر مقابل حريف اوكرايني‌اش ارينا كولايدنكو مدال زرين طلا را به دست آورد. كشتي‌گير روس كه در كارنامه‌اش نقره جهاني سن‌پترزبورگ به چشم مي‌خورد، موفق شد اولين طلاي جهاني زندگي‌اش را به دست آورد. همچنين كشتي‌گيراني از چين و آذربايجان در اين وزن مشتركا به مدال برنز رسيدند.

در وزن 68 كيلوگرم جني فرانسون از سوئد دارنده برنز المپيك ريو و طلاي 2012 جهاني بعد از پيروزي بر آلا چركاسوا از اوكراين، قهرمان جهان در سال 2018 با تاميار منساه از امريكا روبه‌رو شد. در اين مبارزه كشتي‌گير امريكايي بود كه موفق شد با نتيجه 8 بر 2 پيروز شود و دومين مدال طلاي كشتي زنان امريكا را به دست آورد. كشتي‌گيران مغولستان و آلمان نيز جايگاه سوم را تصاحب كردند.

اما در آخرين وزن مسابقات، يعني در وزن 76 كيلوگرم آدلين‌گري از امريكا موفق شد، هيروئه ميناگاوا از ژاپن را شكست دهد. دارنده 5 طلاي جهاني در فاصله سال‌هاي 2012 تا 2019 در فينال با نتيجه 4 بر 2 كشتي‌گير ژاپني را شكست داد. كشتي‌گيري كه دو برنز جهاني در ويترين افتخاراتش به چشم مي‌خورد و مي‌خواست اولين طلاي جهاني‌اش را صيد كند ولي موفق نشد. به اين ترتيب امريكا با كسب سه مدال طلا از مسابقات آزاد زنان جهان بهترين عملكرد را در جدول مدالي به ثبت رساند. در اين وزن كشتي‌گيراني از استوني و آلمان به مدال برنز مسابقات دست پيدا كردند.

به اين ترتيب در پايان مسابقات كشتي آزاد زنان قهرماني جهان، در جدول توزيع مدالي ايالات متحده با كسب 3 طلا در جايگاه نخست ايستاد و روسيه با 2 طلا، يك نقره و دو برنز دوم شد و ژاپن با 1 طلا، سه نقره و دو برنز سوم شد. اما در جدول امتيازي مسابقات باز هم اين ژاپن بود كه به عنوان مقام قهرماني و جايگاه نخست دست پيدا كرد. ژاپني‌ها با كسب 137 امتياز اول شدند، روسيه با 108 و چين با 102 امتياز در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون