• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4469 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

محمدرضا باهنر:

مواضع پايداري‌ها خيلي معتدل‌تر شده است

محمدرضا باهنر پاي ثابت شوراي وحدت اصولگرايان است. آنقدر كه از گفته‌هايش مشخص است، عزم جدي براي به وحدت رساندن نحله‌هاي مختلف اصولگرايي دارد. او در عين اينكه مخالف حضور چهره‌اي كاريزماتيك براي ليدري تك نفره است اما از تلاش خود همراه با چهره‌هايي چون قاليباف، حدادعادل و... براي يك گروه رهبري سخن گفته است. محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در گفت‌وگويي با محور مجلس و انتخابات كه روز گذشته «خبرآنلاين» منتشر كرد به ضعف‌هاي مجلس دهم اشاره كرده و گفت:«اين مجلس فراكسيون اكثريت ندارد و 3 فراكسيون اقليت دارد. اصولا در ترمينولوژي سياسي دنيا دولت‌هاي ائتلافي و مجالس ائتلافي نمي‌توانند قوي ظاهر شوند و عموما ضعيف هستند چراكه حتما براي اينكه راي اكثريت را داشته باشند، ناچارند يك تعاملاتي را با هم داشته باشند.» او البته در بخش ديگري نگاهي انتقادي به برخي چهره‌هاي پارلماني دارد كه به اعتقاد باهنر «راي‌شان مهم نيست چون فقط نردباني براي ورود به مجلس مي‌خواهند، براي همين هم بعد از اينكه به مجلس راه پيدا كردند به زير نردبان مي‌زنند.» او حاصل «فقدان چند حزب قدرتمند، فراگير و پاسخگو» را دليل گرفتاري‌هاي مجلس دهم مي‌داند.

او در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در مورد فهرست اصولگرايان و معيارهاي گزينش آنها سخن گفته و تاكيد دارد:«من با انقلابي و ارزشي بودن مخالف نيستم اما مي‌خواهم بگويم از افراد انقلابي و ارزشي‌اي بايد حمايت كنيم كه اميد داشته باشيم راي لازم را براي مجلس دارند. از 20 سال پيش گفته‌ام باز هم تاكيد مي‌كنم و مي‌گويم كه ما در انتخابات بايد «صالح مقبول» را به «اصلح غيرمقبول» ترجيح بدهيم چراكه اينجا يك طرف ماجرا راي مردم است.» در همين راستا باهنر توضيح داده كه «همه دوستان اصولگرا به اين جمع‌بندي رسيده‌ايم كه بايد وحدت داشته باشيم. اين وحدت هم وحدت سختي است، اين وحدتي كه مي‌گوييم در اصولگرايان است اصلا وحدت موضعي و وحدت فلسفي نيست يك ائتلاف است، معنايش اين نيست كه مثلا ما با تندروهاي اصولگرا يا با ليبرال‌هاي اصولگرا مواضع‌مان را تغيير بدهيم و به هم برسيم.» او مدعي شده كه «اطمينان مي‌دهم كه حتما در انتخابات اسفند ماه از تهران دو ليست اصولگرا بيرون نمي‌آيد.» دبيركل جامعه مهندسين حتي معتقد است كه با پايداري‌ها مي‌شود وحدت كرد چراكه در قسمتي از اين مصاحبه تاكيد مي‌كند: «مواضع پايداري‌ها خيلي معتدل‌تر شده است.»

باهنر در مورد جلسات انتخاباتي و رفت‌و‌آمدهاي سياسي خود نيز توضيح داده و گفته است:«من با آقاي ناطق و لاريجاني دوست هستم و مي‌آييم و مي‌رويم اما مذاكره انتخاباتي نداشتم. يا مثلا با آقاي عارف مرتب جلسه دارم ولي تعبير و تفسير انتخاباتي نشود. يا آقاي قاليباف هم در جلسات جامعه اسلامي مهندسين سخنراني داشته‌اند و روابط خوبي با هم داريم اما موضوع اين جلسات و گپ و گفت‌ها انتخابات نيست.»

باهنر همچنين به رقابت بر سر ليدري با چهره‌هايي چون حدادعادل و قاليباف نيز واكنش نشان داده و گفته است:«آنها مي‌خواهند در يك مجموعه ليدري باشند و حضور داشته باشند. اگر كسي فكر كند مي‌تواند به تنهايي يك شخص حقيقي كاريزماتيك باشد، تحليل اشتباهي كرده است. براي همين است اين چهره‌هايي كه شما نام برديد همه‌شان در جلسه شوراي وحدت مي‌آيند حتي آقاي قاليباف با آن بيانيه‌اي كه داده بود ولي باز هم من ترديد ندارم كه در جلسات وحدت خواهد ماند، آقاي حداد خواهد ماند، بنده هم خواهم ماند و اگر اصلاح‌طلبان اميد دارند كه باهنر راهش را جدا مي‌كند حتما دست از اين اميد بردارند كه اين اتفاق نخواهد افتاد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون