• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4469 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۳۱ شهريور

خبر

طرح صلح انصارالله

رييس شوراي عالي سياسي يمن توقف حملات پهپادي و موشكي و تمامي انواع هدف‌گيري‌ها عليه عربستان را اعلام كرد و خواستار مقابله به مثل عربستان در اين باره شد.

به گزارش ايسنا، مهدي المشاط، رييس شوراي عالي سياسي يمن وابسته به انصارالله در صنعا در قالب اعلام طرح تحقق صلح با اعلام توقف هدف‌گيري خاك عربستان با پهپادها، موشك‌هاي بالستيك و بالدار و تمامي انواع هدف‌گيري‌ها تاكيد كرد: منتظر پاسخ مثبت و متقابل و بهترين واكنش و اعلام متقابل درخصوص توقف هرگونه هدف‌گيري و حملات هوايي به خاك يمن هستيم و در عين حال حق پاسخگويي را در صورت عدم پاسخ به اين طرح براي خود محفوظ مي‌دانيم.

المشاط عصر جمعه در سخنراني به مناسبت پنجمين سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر با تقدير از تلاش‌هاي صلح و تلاش‌هاي محلي و بين‌المللي و در راس آن تلاش‌هاي دبيركل سازمان ملل و فرستاده ويژه اين سازمان به يمن درباره طرح تحقق صلح گفت: از همه طرف‌هاي مختلف جنگ مي‌خواهيم به‌طور جدي وارد مذاكرات جدي و حقيقي شوند كه به آشتي ملي فراگير بينجامد و هيچ طرفي از اين روند مستثني نباشد تا از ريختن خون يمني‌ها ممانعت شده و رشته‌هاي برادري باقي بمانند و منافع عالي ملي درنظر گرفته شوند.

المشاط بار ديگر عفو عمومي اعلام كرد و از تمام فريب‌خوردگان از افراد و رهبران خواست از اين فرصت دست داده استفاده كرده و به آغوش وطن بازگشته و راه درست را انتخاب كنند. او ادامه داد: تاكيد مي‌كنيم ادامه جنگ هرگز به نفع هيچ‌كس نخواهد بود بلكه تحولات مهم و خطرناكي را به همراه خواهد داشت كه نمي‌خواهيم رخ دهند با علم به اينكه بيشترين خسارت‌ و آسيب متوجه ما نخواهد بود بلكه در وهله اول و به‌طور اساسي و مستقيم متوجه كشورهاي متخاصم خواهد بود.

 

موافقت ترامپ با اعزام نيرو به عربستان

پنتاگون از موافقت رييس‌جمهوري امريكا براي اعزام نيرو به منطقه خاورميانه پس از حملات پهپادي اخير به تاسيسات نفتي آرامكو خبر داد. به گزارش ايسنا، به نقل از اسپوتنيك، پنتاگون اعلام كرد كه دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا با اعزام نيروهاي نظامي اين كشور به خاورميانه به خصوص عربستان براي تقويت پدافند هوايي و موشكي اين كشور موافقت كرده است. طبق اعلام پنتاگون، عمليات استقرار نيروها كه شامل تعداد اندكي از سربازان امريكا خواهد بود در درجه اول ماهيت تدافعي خواهد داشت.

در همين راستا، مارك اسپر، وزير دفاع امريكا اظهار كرد: عربستان به منظور جلوگيري از تشديد تنش خواستار حمايت بين‌المللي براي حفاظت از زيربناهاي حياتي خود شد و در پاسخ به اين درخواست با اعزام نيروهاي امريكا به اين كشور موافقت كرد. هدف از اعزام نيروهاي امريكا به خاورميانه از جمله عربستان و امارات، دفاع هوايي و موشكي از عربستان است.

در همين راستا، ژنرال دانفورد، رييس ستاد مشترك ارتش امريكا در كنفرانس خبري گفت، هنوز درباره جزييات از جمله شمار نيروهاي اعزامي تصميمي گرفته نشده است. او افزود: دفع حمله به عربستان سعودي توسط يك سيستم پدافند هوايي واحد غيرممكن است و قابليت‌هاي دفاعي چند سطحي مي‌توانند خطر حملات مذكور را كاهش دهند. اين تصميم امريكا در حالي است كه «عادل الجبير» وزير مشاور دولت سعودي در امور خارجه روز شنبه در نشست خبري در «رياض» بار ديگر عليه ايران اتهام‌زني كرد.

به گزارش فارس به نقل از العربيه، عادل الجبير در بخشي از سخنان خود مدعي شد كه عربستان سعودي تاكنون بيش از 260 موشك و 150 پهپاد ساخت ايران را كه از سوي يمن به عربستان سعودي حمله كرده بودند، رهگيري كرده است. الجبير همچنين ادعا كرد كه حمله به تاسيسات نفتي آرامكو نه از جانب يمن بلكه از سمت شمال صورت گرفته و بار ديگر گفت كه تحقيقات براي اينكه روشن شود حمله از كجا صورت پذيرفته، ادامه دارد. او بار ديگر مدعي ايراني بودن تسليحاتي شد كه با آنها به آرامكو حمله شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون