• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

خبر

حمله به انجمن اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي

جمعي از جمله چند عضو بسيج دانشجويي به غرفه تشكل انجمن اسلامي آزادانديش دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي حمله كردند. به گزارش انصاف‌نيوز، صبح ديروز طي ثبت‌نام دانشجويان ورودي سال تحصيلي ۹9-۹8 جمعي به عكس ميرحسين موسوي در دفتر اعتراض كردند و با وجود نداشتن مجوز برخورد از سوي حراست دانشگاه، معترضان به غرفه تشكل انجمن اسلامي آزادانديش حمله كردند و با دانشجويان اين تشكل درگير شدند. حراست دانشگاه بعد از اين درگيري از هر دو طرف نمايندگاني براي بررسي اين موضوع درخواست كرد تا با آنها صحبت كند.

18 ماه حبس براي فعال دانشجويي

وكيل مدافع «فرشته طوسي» فعال دانشجويي و فارغ‌التحصيل دانشگاه علامه طباطبايي، از محكوميت موكلش به ۱۸ ماه حبس تعزيري از سوي دادگاه تجديدنظر خبر داد. به گزارش ايسنا، امير رييسيان گفت: پرونده فرشته طوسي فارغ‌التحصيل و فعال دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام از طريق شركت در ويژه برنامه روز دانشجوي انجمن اسلامي دانشجويان آزادانديش در سال ۹۵، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي رسيدگي شده بود. او افزود: «به دليل سابقه محكوميت قطعي موكلم به همين اتهام در سال ۹۳ و با استناد به ماده ۱۳۷ قانون مجازات، نهايتا او از سوي شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۱۸ ماه حبس تعزيري و دو سال محروميت از عضويت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌هاي سياسي و فعاليت در فضاي مجازي و رسانه‌ها و خروج از كشور محكوم شد.» رييسيان در پايان گفت: پس از اعتراض به راي صادره، پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضي زرگر ارسال شد و در نهايت دادگاه تجديدنظر، راي بدوي را عينا تاييد كرد.

شوراي نگهبان به طرح تشديد مجازات اسيدپاشي ايراد گرفت

شوراي نگهبان به طرح تشديد مجازات اسيد پاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن ايراد شرعي و قانوني گرفت. به گزارش ايلنا، شوراي نگهبان نظر خود را در مورد طرح تشديد مجازات اسيدپاشي و حمايت از بزه‌ديدگان ناشي از آن طي نامه‌اي به مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد. بر اين اساس شوراي نگهبان به اين طرح مجددا ايراد گرفته است و مغايرت‌هايي با موازين شرع يا قانون اساسي و ابهاماتي را در خصوص اين طرح اعلام كرد. علاوه بر اين شوراي نگهبان لايحه موافقتنامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت خلق چين در خصوص همكاري در زمينه بهداشت و قرنطينه دام را تاييد كرد. همچنين شوراي نگهبان براي بررسي لايحه تاسيس صندوق بيمه همگاني حوادث طبيعي، طرح استفساريه بند تبصره يك قانون بودجه سال ۹۸ كل كشور و طرح اصلاح موادي از قانون آيين‌نامه داخلي مجلس درخواست فرصت بيشتر براي رسيدگي كرد.

۳ شناور در خليج فارس توقيف شدند

فرمانده درياباني استان بوشهر از توقيف سه شناور حامل كالاي قاچاق به ارزش ۵ ميليارد ريال در آب‌هاي خليج فارس خبر داد. به گزارش ايسنا، سردار ولي‌الله رضايي‌نژاد در اين خصوص گفت: دريابانان طي يك عمليات برنامه‌ريزي‌شده و منسجم شناوران متخلف را شناسايي و متوقف و در بازرسي از آنان موتور يخچال صنعتي، شارژر فندكي خودرو، اسباب‌بازي و لوازم آرايشي بهداشتي كشف كردند. او عنوان كرد: دريابانان پايگاه درياباني بوشهر با اشراف اطلاعاتي از قصد قاچاقچيان مبني بر حمل و جاسازي كالاي قاچاق در سه فروند شناور در معابر غيرقانوني مطلع شدند كه بلافاصله بررسي ويژه موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. رضايي‌نژاد افزود: در اين عمليات ۹ نفر متهم دستگير و سه فروند شناور، يك دستگاه خودرو و دو دستگاه موتوسيكلت توقيف شد و كارشناسان ارزش محموله كشف‌شده را ۵ ميليارد ريال ارزيابي كردند كه پس از تكميل پرونده مقدماتي به همراه متهمان تحويل مراجع ذي‌صلاح شدند.

تصميم‌گيري درباره‌تفحص از سازمان هلال احمردر صحن مجلس

نماينده مردم مهاباد در مجلس از جزييات محور‌هاي تفحص از سازمان هلال احمر گفت. به گزارش تسنيم، جلال محمودزاده با اشاره به آخرين روند بررسي طرح تحقيق و تفحص از سازمان هلال احمر، گفت: آقاي پيوندي رييس سازمان هلال احمر براي ارايه توضيحات پيرامون محور‌هاي تفحص در كميسيون بهداشت حضور يافت و بنده به عنوان طراح از توضيحات وزير قانع نشدم. او با بيان اينكه پس از توضيحات رييس سازمان از 16 عضو كميسيون بهداشت 9 نماينده مخالف و 8 نماينده موافق تفحص بودند، افزود: در نهايت مقرر شد تا طرح تفحص از سازمان هلال احمر به جلسه علني ارجاع شود تا نمايندگان در اين باره تصميم‌گيري كنند.

عراق لغو رواديد را قبول نمي‌كرد

معاون امنيتي انتظامي وزير كشور در حاشيه نشست ستاد اربعين درباره سه سال چانه‌زني با دولت عراق براي لغو رواديد توضيح داد. به گزارش ايلنا، حسين ذوالفقاري گفت: در كشور ما هر جا هزينه‌اي صورت بگيرد مشكلي پيش نمي‌آيد اما اگر هزينه مختصري براي سفر اربعين انجام شود گويي به همه ظلم شده است. ما در خصوص لغو ويزا سه سال است كه با كشور عراق مذاكره مي‌كنيم. دولت عراق موافق لغو ويزا نبود چرا كه مي‌گويد با لغو ويزا، زايران بيشتري به كشور عراق سفر مي‌كنند و آنها نمي‌توانند پاسخگوي حمل و نقل، اسكان و تغذيه زايران باشند اما ما توانستيم با مذاكراتي كه با آنها انجام داديم، ويزا را لغو كنيم تا زايران بتوانند راحت‌تر سفر كنند. در حال حاضر نيز ما با كاهش هزينه‌ها تلاش‌هاي بسياري كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون