• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4471 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

ظريف در ماراتن رسانه‌اي در نيويورك:

در نشست امروز يك صندلي خالي براي امريكا وجود دارد

ايران هيچ ارتباطي به قضيه حمله به تاسيسات نفتي عربستان سعودي ندارد. چه كسي آن را انجام داده است؟ من ادعاي يمن (در خصوص انجام اين حمله) را مي‌پذيرم. اگر دنبال تئوري توطئه هستيد و سوال‌تان اين است كه چه كسي از اين قضيه (حمله به آرامكو) منفعت مي‌برده است، افراد زيادي در ليست علاقه‌مندان (به انجام اين حمله) قرار مي‌گيرند كه مهم‌ترين آنها امريكا و اسراييل هستند.

مي‌توانم به شما تضمين دهم كه امريكا نمي‌تواند با فشار، ايران را به زانو درآورد. اگر امريكا، گفت‌وگو بر اساس احترام، احترام متقابل و بر اساس حركت به جلو را با ما آغاز كند، مي‌تواند توافق بسيار بهتري با ايران داشته باشد.

چهارشنبه هفته جاري، نشستي برگزار خواهد شد كه چهار عضو از پنج عضو دايم شوراي امنيت سازمان ملل به علاوه آلمان با من و نماينده عالي اتحاديه اروپا، دور يك ميز گرد هم جمع مي‌شوند. يك صندلي خالي براي امريكا وجود دارد اما اين صندلي بليت دارد و آن، پايبندي به قوانين است.

شاخه زيتون ايران همواره روي ميز بوده اما آن را دوباره نشان مي‌دهيم.

️عمليات مشترك ميان ايران،روسيه و چين عليه هيچ‌كشور ديگري نيست و شبيه «ائتلاف سازي براي جنگ»هم نيست.

قبلا پيشنهاد تصويب زودتر «پروتكل الحاقي» در مجلس شوراي اسلامي را دادم و اين پيشنهاد هنوز روي ميز است اما به شرط آنكه آمريكا نيز تعهدي را كه طبق برجام بايد در 2023 انجام مي‌داد، امروز انجام بدهد.

اگر ترامپ به دنبال برنامه دائمي صلح آميز هسته اي در ايران است به كنگره رفته و تحريم ها را بردارد .

️اگر ترامپ آنچه بايد را انجام بدهد ( لغو تحريم ها ) روحاني حاضر به ديدار با وي خواهد بود.

تحريم من مهم نيست بلكه آنچه مهم است توقف
اقدام‌هاي تروريستي عليه مردم ايران است.

️تحريم‌ها مردم ايران ،غذا و دارو را نشانه گرفته اند.

️اگر آمريكا در پيشنهاد به توسل به ديپلماسي در برابر ايران جدي بود،گام چند روز پيش در تحريم بانك مركزي ايران را برنمي‌داشت.

تحريم،جنگ و حتي چيزي بيشتر از جنگ است چرا كه در جنگ نظامي ها را هدف مي گيرند در تحريم غيرنظامي‌ها را.

️تحريم دوباره بانك مركزي ايران نه فقط اين رئيس‌جمهور بلكه رئيس‌جمهور بعدي را هم در سناريو خصومت‌ورزي با تهران گرفتار مي‌كند.

️كساني كه پيشنهاد تحريم دوباره بانك مركزي را به ترامپ دادند مي‌خواستند هر بابي براي مذاكره نه فقط در دوره رياست جمهوري ترامپ بلكه در دوره رئيس‌جمهور بعدي آمريكا را هم مسدود كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون