• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4472 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر

پيدا و پنهان

قيمت نان پس از 5 سال تغيير كرد

با مصوبه كارگروه تنظيم بازار استان تهران، قيمت نان سرانجام پس از 5 سال افزايش پيدا كرد. در جلسه تازه اين ستاد، يدالله صادقي، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران قيمت نان را در بخش نانوايي‌هاي يارانه‌پز، به شرح ذيل اعلام كرد: بربري با آرد ۸۳۰ توماني به قيمت ۱۰۰۰ تومان، سنگك با آرد ۸۱۵ توماني، به قيمت ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ توماني، به قيمت ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ توماني به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه مي‌شود. وي اظهار كرد: وزن چانه براي بربري ۵۱۰ گرم، سنگك ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم است. صادقي در ادامه قيمت‌هاي جديد براي نانوايي‌هاي آزادپز را نيز به اين شرح اعلام كرد: قيمت بربري در اين نانوايي‌ها با آرد ۱۲۳۰ توماني به قيمت ۱۵۰۰ تومان، سنگك با آرد ۱۱۷۰ توماني به نرخ ۱۸۰۰ تومان، تافتون با آرد ۱۲۰۰ توماني به قيمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد ۱۲۰۰ توماني به نرخ ۴۵۰ تومان عرضه مي‌شود. رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خاطرنشان كرد: وزن چانه در نانوايي‌هاي آزادپز براي بربري ۵۸۰ گرم، سنگك ۶۵۰ گرم، تافتون گرم۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم است.

دليل واريز نشدن يارانه كساني
كه حذف نشده‌اند

در ماه جاري همزمان با حذف تعدادي از يارانه بگيران، يارانه برخي ديگر نيز به حساب‌شان واريز نشد و اين افراد كه پيامك حذف را دريافت نكرده بودند نسبت به اين موضوع معترض شدند. اين در حالي است كه بر اساس توضيحات سازمان هدفمندي يارانه‌ها، دليل اين موضوع عمدتا به تغيير سرپرست خانوار و نامشخص بودن حساب بانكي برمي‌گردد. بنابراين افرادي كه پيامك دريافت نكردند به هيچ عنوان نبايد به دفاتر پيشخوان دولت براي اعتراض مراجعه كنند، چون اين مشكل از ماه آينده رفع خواهد شد.

65 درصد پزشكان
زير بار نصب كارتخوان نرفتند

با توجه به ثبت نشدن حدود ۶۵ درصد كارتخوان پزشكان در سامانه مالياتي در موعد مقرر، طبق قانون اين افراد بايد ۲ درصد درآمد خود را جريمه بپردازند؛ اين جريمه علاوه بر جرايم كتمان درآمد يا فرار مالياتي محاسبه مي‌شود. علي رستم‌پور، مديركل دفتر تنظيم مقررات و نظارت بر برون‌سپاري سازمان امور مالياتي در اين باره گفت: سامانه براي ثبت كارتخوان همچنان باز است اما پزشكاني كه در موعد قانوني ثبت نام نكردند مشمول تسهيلات قانوني ماليات نخواهند شد. سازمان امور مالياتي سال 99 در مورد جرايم و ضوابط عدم اجرا تصميم‌گيري مي‌كند با اين وصف براساس تبصره 2 ماده 169 قانون ماليات‌ها جريمه عدم تمكين به قانون 2 درصد فروش در نظر گرفته شده است. وي ادامه داد: قرار بود براي نصب كارتخوان پزشكان از اول سال 98 اجرايي شود كه فراخوان از نيمه سال بود و اين مدت مشمول جريمه نخواهد شد و ملاك اجرا از نيمه دوم سال است.

برداشت نادرست از سخنان وزير نفت درباره قيمت بنزين

اداره كل روابط عمومي وزارت نفت به دنبال برداشت نادرست برخي رسانه‌ها از سخنان وزير نفت درباره قيمت بنزين به ‌منظور تنوير افكار عمومي اطلاعيه‌اي منتشر كرد. در اطلاعيه وزارت نفت آمده است: در پي برداشت نادرست برخي رسانه‌ها از سخنان بيژن زنگنه، وزير نفت در حاشيه آيين گشايش رسمي سيزدهمين نمايشگاه ايران پلاست، درباره قيمت بنزين به آگاهي مي‌رساند، وزير نفت در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا تصميم شوراي عالي هماهنگي اقتصادي براي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي به وزارت نفت ابلاغ شده است؟ اظهار كرد: «هنوز تصميمي نهايي نشده است».

افزايش بي‌فايده ناوگان ريلي

مهر نوشت: در حالي كه شركت راه‌آهن به دنبال افزايش ناوگان ريلي اعم از باري، مسافري و لوكوموتيو است، اما به نظر مي‌رسد مشكل اصلي اين صنعت، فقدان بهره‌وري باشد نه كمبود ناوگان.

به نوشته اين خبرگزاري در شهريور امسال شاهد ورود ۲۱۳ دستگاه انواع ناوگان ريلي توليد داخل به شبكه ريلي كشور با حضور وزير راه و شهرسازي و مديران ارشد صنعت حمل‌ونقل ريلي كشور بوديم. اتفاقي كه اگرچه مي‌تواند هم به شكوفايي صنعت توليد ناوگان و به هم صنعت حمل و نقل ريلي كمك كند، اما در صورت عدم ارتقاي بهره‌وري در شبكه، عملا به هدررفت منابع و بلااستفاده بودن ناوگان منجر شود. بر اساس قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، سهم راه‌آهن از حمل بار، در بازه زماني سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ بايد به ۳۰ درصد كل بار جابه‌جا شده در كشور برسد.

به عبارت ديگر براي رسيدن به اين هدف‌گذاري بايد ۱۲۹ ميليون تن بار توسط ناوگان ريلي جابه‌جا شود. چرا كه در سال ۱۳۹۶ حدود ۴۳۰ ميليون تن بار توسط جاده‌‌هاي كشور جابه‌جا شده است.

مجموع بار جابه‌جا شده در سال ۹۶ در بخش جاده‌اي و ريلي با احتساب حدود ۵۰ ميليون تن بار ريلي جابه‌جا شده ريلي، ۴۸۰ ميليون تن بوده است.

همين موضوع سبب شده است كه كارشناسان و مسوولان مختلفي كه با حمل ‌و نقل ريلي سر و كار دارند از اين هدف‌گذاري استفاده كرده و تحليل‌هاي مختلفي نظير كمبود در زيرساخت مورد نياز، كم بودن طول خطوط شبكه ريلي و كمبود ناوگان ريلي ارايه دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون