• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4472 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر

خبر آخر

هشدار در مورد پيامدهاي پنهان بارش‌هاي پاييزي

دبير كارگروه ملي مخاطرات طبيعي نسبت به احتمال جاري شدن سيلاب و فروريزش‌هاي ناگهاني زمين در پي بارش‌هاي پاييزي هشدار داد.

علي بيت اللهي در گفت‌وگو با ايسنا درباره خطرات جانبي و تاثيرات ثانويه سيلاب‌هاي پاييزي بر شهر تهران اظهار كرد: با فرا رسيدن پاييز و آغاز بارش‌هاي اين فصل، تهران در معرض احتمال جاري شدن سيلاب قرار خواهد گرفت و به همين دليل لازم است، تمهيدات لازم در اين خصوص انديشيده شود و دستگاه‌هاي مسوول اقداماتي را براي پيشگيري از وقوع سيلاب و نيز بهره‌مندي از آب‌هاي جاري شده، انجام دهند چراكه با استفاده از فرصت همين آب‌هاي جاري مي‌توان از پيامدهاي فرونشست زمين جلوگيري كرد.

او با بيان اينكه هنگام وقوع بارندگي در تهران احتمال سيلابي شدن 7 رود دره و حوضه آبريز بزرگ مثل فرحزاد، دركه، دارآباد، گلابدره و... وجود دارد، گفت: تداوم بارش‌ها در تهران منجر به نفوذ آب‌هاي بارندگي در آبرفت‌هاي شهر تهران و تغذيه آب قنات‌ها شده و همين امر سرعت و حركت آب‌هاي زيرزميني در زير آبرفت‌هاي‌ تهران و نيز رشته قنات‌ها را تشديد مي‌كند.

بيت‌اللهي با تاكيد بر اينكه جريان آب‌هاي زيرزميني، خطر آب ‌شستگي در آبرفت‌هاي سست و با چسبندگي ضعيف را تشديد خواهد كرد، افزود: اين امر سبب فروريزش ناگهاني زمين به ويژه در مناطقي مانند ۱۲، ۱۷، ۱۹ و مناطق جنوبي تهران خواهد شد بنابراين مي‌توان گفت كه خطر ثانويه بارش‌هاي پاييزه در سيلاب، فروريزش زمين است.

امكان استعلام جرايم رانندگي  در نمايشگاه ايپاس 2019 تهران

دبير نمايشگاه ايپاس ٢٠١٩ از برگزاري اين نمايشگاه با شعار «پليس امنيت، ايمني، پشتوانه رونق توليد» از ۸ مهر ماه در محل مصلاي امام خميني(ره) خبر داد.

به گزارش ايسنا در نشست خبري هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي لوازم و تجهيزات پليسي، امنيتي و ايمني رضا اصغريان، دبير نمايشگاه در اين باره اظهار كرد: هجدهمين دوره نمايشگاه ايپاس با شعار «پليس امنيت، ايمني، پشتيباني روند توليد» از ۸ الي ۱۱ مهر ماه سال جاري در محل مصلي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

به گفته اصغريان ۱۵ گروه كالاهاي متنوع در اين نمايشگاه ارايه مي‌شوند كه از جمله آنها مي‌توان به محصولات مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل تسليحات و مهمات، يونيفرم و لباس، نظارت تصويري، تجهيزات مراقبتي ترافيك، آتش‌نشاني، امداد و نجات و سيستم‌هاي آموزشي و مشاوره‌اي اشاره كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون