• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4474 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

خبر

پيام روحاني براي رسيدگي به قربانيان سانحه قطار زاهدان-تهران

حسن روحاني، رييس‌جمهوري در پيامي كه خطاب به اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور نوشت، با خانواده‌هاي قربانيان سانحه خروج قطار زاهدان- تهران از ريل همدردي كرد. او در اين پيام تاكيد كرد: «ضروري است دستگاه‌هاي امدادي و استاني، به‌ويژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت كشور با بسيج همه امكانات، اقدامات لازم را براي درمان سريع‌تر مصدومان به عمل آورند تا به ياري خداوند بهبودي و سلامتي آسيب‌ديدگان، هر چه سريع‌تر حاصل شود.» به گزارش ايسنا، در متن اين پيام آمده است:

«جناب آقاي دكتر جهانگيري، معاون اول محترم رييس‌جمهور

خبر سانحه خروج قطار زاهدان- تهران از ريل و جان‌باختن و مجروح شدن تعدادي از هموطنان عزيز، موجب نگراني و اندوه فراوان شد.

ضروري است دستگاه‌هاي امدادي و استاني، به‌ويژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزارت كشور با بسيج همه امكانات، اقدامات لازم را براي درمان سريع‌تر مصدومان به عمل آورند تا به ياري خداوند بهبودي و سلامتي آسيب‌ديدگان، هرچه سريع‌تر حاصل شود.

همچنين لازم است وزارت راه و شهرسازي نسبت به بررسي دقيق دلايل وقوع اين حادثه ناگوار اقدام و تمهيدات لازم را براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي به عمل آورد.

اينجانب ضمن ابراز همدردي و تسليت به خانواده‌هاي محترم قربانيان اين حادثه ناگوار، براي جانباختگان رحمت واسعه الهي و براي آسيب‌ديدگان شفاي عاجل و سلامتي كامل مسئلت دارم.»

 

حضور رييس قوه قضاييه در مقبره‌الشهداي كلكچال

رييس قوه قضاييه صبح ديروز و در هفته دفاع مقدس، در مقبره‌الشهداي كلكچال حضور يافت. به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي با حضور در مقبره‌الشهداي كلكچال با قرائت فاتحه و قرآن ياد و خاطره شهيدان سرافراز را گرامي داشت. او همچنين با تعدادي از زايران قبور شهدا گفت‌وگو كرد.

 

امريكا معني قدرت نفوذ ايران را به خوبي مي‌داند

سرلشكر سيديحيي صفوي، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در مراسمي كه به عنوان هفته دفاع مقدس و به همت عقيدتي- سياسي ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد، با اشاره به قدرت‌گيري جمهوري اسلامي ايران در بعد منطقه‌اي گفت: «قدرت ما از ايران فراتر رفته است و ما از يك قدرت ملي تبديل به يك قدرت منطقه‌اي شده‌ايم و امريكايي‌ها معني قدرت نفوذ ايران را به خوبي مي‌دانند و فشارهايي كه به ايران وارد مي‌كنند در نتيجه عصبانيت آنها از قدرت نفوذ ايران است.» به گزارش مهر، او ادامه داد: «اگر اتفاقات يكي، دوروزه در مجمع سازمان ملل را رصد كنيم مي‌توان دريافت كه رفتار ايران در مقابل رفتار امريكايي‌ها منطقي، توام با صلابت است و ايران آن‌قدر قدرتمند شده كه مي‌تواند اين فشارها را تحمل كند و از پس آن بر آيد و امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها و دست‌نشانده‌هاي آنها ضعيف شده‌اند و نشانه ضعف امريكا را در عدم كنترل اوضاع در سوريه و ناتواني آنها در ساقط كردن بشار اسد مي‌توان يافت. دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به رفتار امريكا در طول تاريخ و رفتار دوگانه آنها ادامه داد: «امريكايي‌ها و سياستمداران آن اهل خدعه و فريب هستند و رفتار آنها نشان مي‌دهد كه تمام قوانين و معاهدات بين‌المللي را به راحتي بر هم مي‌زنند و به هيچ‌يك از حقوق انساني و تعهدات از جمله حقوق بشر، محيط‌زيست و قوانين بين‌المللي احترام نمي‌گذارند. سياست امريكايي‌ها سياست زور است و خواسته آنها اين است كه ديگران بايد تابع آنها باشند.»

 

ارتش در حال ساخت 3 ناو جديد است

امير دريادار حبيب‌الله سياري، معاون هماهنگ‌كننده فرمانده ارتش جمهوري اسلامي از ساخت سه ناوشكن جديد توسط نيروي دريايي ارتش و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح خبر داد. به گزارش ايرنا، ‌او در اين باره توضيح داد: «اكنون كار توليد سه ناوشكن جديد با عناوين دنا، شيراز و تفتان در نيروي دريايي ارتش و صنايع دريايي وزارت دفاع در حال انجام است.» دريادار سياري با اشاره به دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت تسليحات نظامي، ادامه داد: «امروز خط توليد تسليحات پيشرفته نظامي همچون موشك، هواپيماي جنگنده، ناو، زيردريايي و تانك در جمهوري اسلامي ايران راه‌اندازي شده است.»

معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوري اسلامي همچنين به پيشرفت‌هاي ايران در زمينه ساخت زيردريايي در كشور اشاره كرد و گفت: «امروز علاوه بر زيردريايي كلاس سبك غدير، زيردريايي‌هاي كلاس نيمه‌سنگين و كاملا بومي فاتح هم در خط توليد انبوه قرار دارد.»

 

شايعه تاييد حكم فريدون تكذيب شد

با وجود انتشار شايعاتي مبني بر تاييد حكم حسين فريدون، سرپرست دادگاه تجديد نظر از ادامه رسيدگي به پرونده او خبر داد. به گزارش ايسنا، حسين لطفي، سرپرست محاكم تجديدنظر در اين باره گفت: «پرونده در حال رسيدگي است و هيچ گونه تصميمي پيرامون آن اتخاذ نشده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون