• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4474 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

از عكس‌هاي يعقوب‌زاده تا هفته ‌فيلم‌ فنلاند

مسووليت‌ تازه چكناواريان

گروه ‌فرهنگي

يعقوب‌زاده و عكس‌هايش در كرواسي

آلفرد يعقوب‌زاده در هفته دفاع مقدس نمايشگاهي از عكس‌هايش از جنگ تحميلي را در گالري عكس جنگ در دوبروونيك كرواسي برپا كرده است. در اين نمايشگاه كه «آينه‌اي براي دنيا» نام دارد، تصاوير مختلفي از جنگ تحميلي ايران با عراق از زواياي مختلف به نمايش گذاشته شده‌ است. مدير اين گالري درباره آثار يعقوب‌زاده بيان كرده است: «كارهاي آلفرد شگفت‌انگيز و برش واقعي از آن دوران است. در عكس‌هاي او مي‌توانيد ديدگاه شخصي اين هنرمند را ببينيد كه از خودش مي‌پرسد چرا اين اتفاقات رخ مي‌دهد؟ »

به گذشته ‌غبطه ‌مي‌خورم

احمدرضا درويش گفت: به روزگار گذشته غبطه خوردم، اميدوارم موقعيتي كه من به آن گرفتار هستم براي هيچ ‌كس اتفاق نيفتد. كارگردان فيلم «دوئل» بعد از نمايش اين فيلم در نشست گفت‌وگو با مخاطبان با تشكر از برگزاركنندگان اين برنامه و موزه سينما گفت: مراسم امشب مانند يك مهماني خوب است كه عوامل دوئل نيز در آن حضور دارند و بعد از مدت‌ها و حدود 14 سال كه از فضاي فيلم «دوئل» خارج شده بودم دوباره امروز ذهنم با يك حال خوب به آن سال‌ها رفت و خستگي‌ام درآمد.

كافه‌ها در خدمت ادبيات

عليرضا محمودي‌‌ايرانمهر در حالي از افزايش تنگ‌نظري‌ها و محدوديت‌ها براي برگزاري جلسه‌هاي ادبي مي‌گويد كه معتقد است امروزه كافه‌هايي كه شرايط مناسبي دارند و همچنين فضاي مجازي مي‌توانند جاي مناسبي براي برگزاري جلسه‌هاي ادبي باشند.اين داستان‌نويس درباره وضعيت مكان برگزاري نشست‌هاي انجمن‌ها و جلسه‌هاي ادبي اظهار كرد: قبلا وضعيت بهتر بود، روزبه‌روز وضعيت پيچيده‌تر مي‌شود و تنگ‌نظري‌هايي هم كه ممكن است وجود داشته باشد، بيشتر مي‌شود. شرايطي كه براي نويسندگان و شاعران ايجاد مي‌شود، محدوديت‌هايي را به وجود مي‌آورد و مانع اين است كه كارگاه‌ها و نشست‌هاي خوبي در فضاهاي رسمي شكل بگيرد، در حالي كه اين جلسات در همان فضاهاي رسمي بايد شكل مي‌گرفت.

چكناواريان سفير صلح ‌شد

در دومين نشست از دور چهارم سلسله نشست‌هاي منظومه فرهنگ صلح با همكاري مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبيرخانه نشان صلح كودك، لوريس چكناواريان به عنوان سفير صلح در ايران به سازمان ملل متحد پيشنهاد شد. دومين نشست از دور چهارم سلسله نشست‌هاي منظومه فرهنگ صلح با همكاري مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبيرخانه نشان صلح كودك به مناسبت روز جهاني صلح در تهران برگزار شد.

هفته ‌فيلم فنلاند در تهران

آيين افتتاحيه هفته فيلم فنلاند با سخنراني مديرعامل سينماي هنر و تجربه، مديرعامل بنياد فيلم فنلاند، نمايش فيلم و اولين كارگاه توليد فيلم مشترك برگزار مي‌شود. مراسم افتتاحيه هفته فيلم فنلاند امروز از ساعت 17 در خانه هنرمندان ايران برگزار و پيش از آغاز رسمي اين مراسم پوستر هفته فيلم فنلاند توسط حاضران امضا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون