• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4474 -
  • ۱۳۹۸ شنبه ۶ مهر

در مراسم عمليات اجرايي توسعه درختكاري و شبكه آبياري در عرصه‌هاي كمربند سبز جنوبي و آيين افتتاح و بهره‌برداري از دو مجتمع ساماندهي مشاغل شهري مطرح شد

دادستاني در رفع تصرف اراضي ارتفاعات جنوبي و كمربند سبز در كنار شهرداري مشهد است

شهرداري و شوراي شهر مشهد در حفظ حقوق بيت‎المال و حفظ اراضي ارتفاعات جنوب و ايجاد كمربند سبز تنها هستند

عمليات اجرايي توسعه درختكاري و شبكه آبياري در عرصه‌هاي كمربند سبز جنوبي و آيين افتتاح و بهره‌برداري از دو مجتمع ساماندهي مشاغل شهري با حضور رييس سازمان محيط زيست، داديار حوزه معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادسراي مركز استان خراسان رضوي، شهردار و ساير مديران شهري انجام شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‎رساني شهرداري مشهد، در اين مراسم فرزاد بهشتي، داديار حوزه معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادسراي مركز استان خراسان رضوي ضمن اشاره به اقدامات شهرداري مشهد در ايجاد كمربند سبز جنوبي تاكيد كرد: با توجه به اينكه قرار بود برخي از اين اقدامات توسط ساير دستگاه‏‎ها انجام شود، متاسفانه اين اتفاق آن چنان كه بايد نيفتاده است و شهرداري و شوراي شهر مشهد را در حفظ حقوق بيت‎المال و حفظ اراضي ارتفاعات جنوب و ايجاد كمربند سبز در اين منطقه تنها مي‎بينيم. وي با بيان اينكه دادستاني در رفع تصرف اراضي ارتفاعات جنوبي و ايجاد كمربند سبز در كنار شهرداري مشهد است، ادامه داد: انتظار داريم دستگاه‎هاي دولتي نسبت به وظايف خود از جمله واگذاري اراضي كه در اين حوزه است اقدام كنند، علاوه بر اين راه و شهرسازي نيز در اين زمينه انجام وظيفه كند، چون شهرداري به تنهايي نمي‎تواند به اين كار بپردازد. داديار حوزه معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادسراي مركز استان خراسان رضوي تاكيد كرد: دادستاني در هر شكلي از جمله بحث تصرف زمين‎ها كه شايد برخي از دستگاه‎ها را هم شامل شود، بر اساس طرح كمربند سبز با قدرت و قوت اقدام خواهد كرد و در بحث كمربند سبز، كنار شهرداري مشهد خواهد بود، با توجه به اينكه شهرداري اقدامات خوبي درعرصه‎هاي مختلف كمربند جنوبي مشهد انجام داده است. اميدواريم شاهد فضاي سبز پايداري در اين منطقه باشيم.

 

تقدير از شهرداري مشهد در خصوص انجام فعاليت‌هاي زيست محيطي

در ادامه عيسي كلانتري، رييس سازمان محيط زيست ضمن قدرداني از خدمات مديريت شهري مشهد، بيان كرد: نهايت سپاسگزاري را از مديريت شهري مشهد دارم كه اينچنين تلاش مي‌كند و براي حفظ محيط زيست اين كلان‌شهر مي‌كوشد. وي بر ضرورت حفظ محيط زيست شهرها براي نسل‌هاي آينده تاكيد كرد و گفت: با وجود حضور ميليوني زائران امام هشتم(ع)، حفظ محيط زيست و نظافت و تميزي مشهد زبانزد است و مردم بايد بدانند محيط زيست متعلق به همگان است كه بايد براي ديگر نسل‌ها نيز حفظ شود. كلانتري با تاكيد بر اينكه مديريت شهري مشهد با اقدامات خود حقوق شهروندي را رعايت كرده و اين مايه خوشبختي است، اظهار كرد: متاسفانه آلودگي هوا موضوعي است كه با وجود رسيدگي به مردم و مشكلاتشان، حلقه گمشده‌اي در كشورمان به شمار مي‌رود. كلانتري خاطرنشان كرد: خواص جامعه حقوق عامه را از بين برده‌اند و تنفس سالم، هواي سالم، آب سالم و غيره بخشي از حقوق شهروندي است و بايد در بالابردن فرهنگ زيست‌محيطي مردم و زواري كه به اين كلان‌شهر مي‌آيند، اقدام شود. وي ضمن اشاره به احداث مجتمع‌هاي ساماندهي مشاغل شهري بيان كرد: البته خوب است در مطالعات مكان‌يابي دقت بيشتري شود تا مورد استقبال مردم نيز قرار گيرد. احداث چنين واحدهايي در فرمت كوچك‌تر در سطح شهر نيز بايد مورد توجه باشد تا موفقيت احداث اين مجتمع‌ها تضمين شود.

19 هزارهكتار ارتفاعات جنوب مشهد به مرور به فضاي سبز تبديل خواهد شد/ ذره‌اي در اين موضوع كوتاه نمي‌آييم

محمدرضا كلايي، شهردار مشهد نيز در ادامه گفت: 19 هزار هكتار ارتفاعات جنوب مشهد به مرور به فضاي سبز تبديل خواهد شد. وي ادامه داد: توسعه كمربند سبز جنوبي مشهد را چه با حضور چه بدون حضور ديگر ارگان‌ها، چه با همياري، چه بدون همياري آنها به ياري خدا انجام خواهيم داد. كلايي با بيان اينكه 900 هكتار از اين اراضي را براي امسال هدف‌گذاري كرده‌ايم، اظهاركرد: در اين رابطه هيچ محدوديت بودجه‌اي نداريم و به هر ميزان كه اراضي در ارتفاعات جنوبي رفع تصرف و در اختيار شهرداري مشهد قرار گيرد اقدام به درختكاري خواهيم كرد. وي اضافه كرد: در اين ميان تنها مشكل محدوديت آب است كه اين مشكل نيز با اتصال به شبكه جداسازي آب شرب از آب خام و تصفيه پسآب برطرف خواهد شد. همچنين تصفيه‌خانه‎هاي فاضلاب و شبكه جداسازي آب شرب از آب خام كه منبع پايداري براي آبياري فضاي سبز كمربند جنوبي است و درختكاري در اين منطقه به سرعت پيگيري و اجرا خواهد شد و همانطوركه وعده داده شده است در 6 ماه دوم سال ۹۸ يك تحول جدي در اين زمينه صورت خواهد پذيرفت. شهردار مشهد با اشاره به اينكه از دادستاني براي ورود و همراهي‌شان تشكر مي‌كنم، افزود: اگر همراهي دادستاني نبود شايد بخش زيادي از اراضي را از دست مي‌داديم، اين كار بزرگ‌ترين هديه به مردم مشهد و آينده شهر خواهد بود. وي با بيان اينكه نگاه اقتصادي به پروژه‌هاي زيست محيطي مشهد نداريم، گفت: ذره‌اي در موضوع حفظ محيط زيست شهر كوتاه نمي‌آييم. كلايي اظهار كرد: به هيچ پروژه محيط زيستي نگاه اقتصادي نداريم و عدد و رقم در آن مطرح نيست. اگر ميلياردها تومان بدهند تا فضايي را از شهر مشهد براي آينده بگيريم، قطعاً مقاومت مي‌كنيم يا بر عكس اگر لازم باشد ميلياردها تومان بايد بدهيم تا زيست‌پذيري شهر مشهد، فضاي سبز، طبيعت و هواي شهر را حفظ كنيم، قطعاً همراهي مي‌كنيم، چرا كه مساله محيط زيست موضوعي نيست كه با مسائل و توجيهات اقتصادي آن را بررسي كرد. وي زيست‌پذيري شهر مشهد را مهم‌ترين هدف خواند، و افزود: حفظ محيط زيست مشهد موضوعي غير قابل معامله است. همه بايد اين مهم را بدانند كه بزرگ‌ترين داشته ما شهر مشهد با اقتصاد قوي و زيارت حول محور امام رضا(ع) بوده كه زيست پذير است. شهردار مشهد خاطرنشان كرد: اگر اتفاقاتي چون ريزگردها، آلودگي هوا و آب و غيره به وجود بيايد، اختصاص ميلياردها تومان نيز جبران‌كننده آن نيست، پس ذره‌اي در اين موضوع كوتاه نمي‌آييم.

 

كاشت 1.5ميليون اصله درخت در كمربند جنوبي/ ساماندهي 1400 واحد مشاغل آلاينده و مزاحم طي سال‌هاي گذشته

مهدي يعقوبي، معاون خدمات شهري شهرداري مشهد گفت: بنا است در اين منطقه 1.5 ميليون اصله درخت كاشته شود. وي افزود: عمليات اجرايي كمربند سبز از سال ۷۴ با مشاركت دولت و محيط‌زيست آغاز شد و تا سال ۸۴، حدود۴۹۰ هكتار دراين منطقه درختكاري انجام شد. وي اضافه كرد: اين مدت بيش از ۳هزار هكتار درختكاري انجام و ۲۷۷۰ هكتار كمربند سبز درارتفاعات جنوبي با حدود 1.5 ميليون اصله درخت ايجاد شده است. يعقوبي اظهار كرد: امسال ۳۰۰ تا ۳۵۰ هكتار توسعه كمربند سبز را خواهيم داشت، قرارداد آن با ۱۹ ميليارد اعتبار منعقد شده و اميدوارم تا اوايل نيمه سال آينده به بهره‎برداري برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون