• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4475 -
  • ۱۳۹۸ يکشنبه ۷ مهر

بوفون از ركورد مالديني گذشت

جان‌لوئيجي افسانه‌اي

بازيكنان زيادي در فوتبال ايتاليا هستند كه تا سنين بالا براي تيم‌هاي‌شان به ميدان رفته‌اند و ركوردهاي دست‌نيافتني‌اي را هم خلق كرده‌اند. ستاره‌هايي مثل فرانچسكو توتي، پائولو مالديني و جان‌لوئيجي بوفون از اين دست هستند. آنها سال‌هاي سال با پيراهن تيم‌هاي‌شان در سري ‌آ افتخارآفريني كرده‌اند و براي ساليان متمادي درخشيده‌اند. ركورد بيشترين بازي باشگاهي بين بازيكنان ايتاليايي براي چندين سال در دستان پائولو مالديني، اسطوره باشگاه آث ميلان بود. او با 902 بازي در بين تمام ايتاليايي‌ها بيشترين تعداد بازي را انجام داده بود و بعيد به نظر مي‌رسيد كسي به گرد پاي او برسد. مالديني در سال 1985 و در حالي كه تنها 17 سال سن داشت، براي اولين‌بار پيراهن ميلان را در ديدار مقابل اودينزه پوشيد. مالديني فوتبالش را تا 41 سالگي ادامه داد و در سال 2009 در ديدار مقابل فيورنتينا در شهر فلورانس بعد از 1028 بازي باشگاهي و ملي اعلام بازنشستگي كرد.

سال گذشته بعد از اينكه بوفون اعلام بازنشستگي كرد، به يك‌باره تجديدنظر و اعلام كرد مي‌خواهد براي تجربه يك چالش جديد به پاريس برود و به پاري‌سن‌ژرمن پيوست. اين انتقال موجي از شگفتي در دنياي فوتبال به وجود آورد و هواداران يووه باور نمي‌كردند كسي كه تبديل به نماد باشگاه شده بود، اين‌طور آنها را ترك كند و به تيمي ديگر بپيوندد. هرچند كه مخالفتي با اين تصميم وجود نداشت و بوفون به چهره منفوري در تورين تبديل نشد. البته جان‌لوئيجي بوفون در مصاحبه‌اي در اوايل فصل اعلام كرد اگر مقابل يووه قرار بگيرد و پاريس پيروز شود، خوشحالي خواهد كرد. برخي معتقد بودند بوفون به اين دليل كه حس مي‌كرد، ممكن است با پاريس جام ليگ قهرمانان را بالاي سر ببرد به اين تيم پيوسته است و به هر حال اين نظر چندان دور از ذهن هم به نظر نمي‌رسيد؛ چراكه او طي ساليان طولاني بازي در يووه، هيچ‌گاه موفق به فتح ليگ قهرمانان نشده بود.

در پايان فصل گذشته، همگان منتظر خداحافظي بوفون از فوتبال بودند، اما در انتقالي عجيب و شگفت‌انگيز، بوفون به يووه بازگشت تا يك‌بار ديگر حضور در اين تيم را تجربه كند. باز هم گمانه‌زني‌هايي وجود دارد كه ممكن است بوفون حالا كه ديده يووه شانس قهرماني در ليگ قهرمانان را دارد به اين تيم بازگشته تا اين جام زيبا را هم در كارنامه داشته باشد. بوفون از قبول شماره يك يووه امتناع ورزيد و پيراهن شماره 77 را پوشيد؛ پيراهني كه در ابتداي فوتبالش در پارما به تن مي‌كرد. او همچنين اعلام كرد بازوبند كاپيتاني را به بازو نخواهد بست. بوفون روز گذشته موفق شد در بازي با اسپال به 903 بازي باشگاهي برسد و ركورد مالديني را بشكند. او مي‌تواند اين فصل ركورددار بازي در سري ‌آ هم بشود و ركوردي خلق كند كه تا مدت‌ها شكسته نشود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون