• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4476 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر

خبرخوان

تكليف سرمايه‌گذار جديد هپكو تا ۱۰ روز ديگر مشخص مي‌شود

سيدعلي آقازاده، استاندار مركزي با بيان اينكه تكليف سرمايه‌گذار جديد هپكو حداكثر تا ۱۰ روز ديگر مشخص مي‌شود، از پرداخت حقوق سه ماه معوق كارگران اين شركت تا پايان اين هفته خبر داد. آقا‌زاده درخصوص سرنوشت اين كارخانه اعلام كرد: قرارداد كارخانه توسط سازمان خصوصي‌سازي فسخ شده و به دنبال سرمايه‌گذار بهتر كه لزوما مي‌تواند خصوصي هم نباشد، هستيم و اين موضوع نيز ظرف ۷ تا ۱۰ روز آينده مشخص مي‌شود. هر كسي بيايد با يك ضمانتنامه بانكي بايد تضمين بدهد كه حقوق كارگران را مي‌دهد و قطعات كارخانه را تامين مي‌كند. واگذاري دو تا سه ماه طول مي‌كشد. مدير هپكو دارد كار مي‌كند و قرار نيست توليد بخوابد. بلافاصله بعد از پرداخت حقوق كاركنان به دنبال آغاز كار هستيم و كار سخت است و قطعات بايد به اندازه مكفي جمع شود تا به توليد انبوه برسيم. تا پايان سال حقوق‌ها را مرتب پرداخت خواهيم كرد و معوقه‌اي نخواهيم داشت.

كاهش 83 درصدي صادرات سيگار

جديدترين آمار منتشر‌ شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي‌دهد كه توليد سيگار در پنج ماهه نخست امسال ۴۱.۳ درصد افزايش داشته، اما صادرات اين كالا با كاهش بيش از ۸۳ درصدي مواجه شده است. طبق اين آمار در پنج ماهه نخست امسال ۲۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون نخ سيگار توليد شده كه نسبت به ۱۶ ميليارد نخ سيگار توليد شده در مدت مشابه سال گذشته، ۴۱.۳ درصد افزايش داشته است. آمار‌ها نشان مي‌دهد كه ميزان صادرات سيگار در اين مدت ۸۳.۳ درصد كاهش داشته است. صادرات سيگار تا پايان مرداد ماه سال گذشته ۱۵۰ ميليون نخ بوده، اما در پنج ماهه نخست امسال به ۲۵ ميليون نخ رسيده است. اما واردات سيگار كه در دو ماهه منتهي به ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به صفر رسيده بود، همچنان انجام نمي‌شود. همچنين برآورد وزارت صمت از ميزان قاچاق در اين مدت ۵۹.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته كاهش داشته است؛ به‌طوري كه ميزان قاچاق اين محصول تا پايان مرداد ماه سال گذشته ۱۱ ميليارد و ۲۳۰ ميليون نخ بوده، اما در مدت مشابه سال جاري به
4 ميليارد و ۵۱۰ ميليون نخ رسيده است.

افزايش دوبرابري سرعت ترخيص كالاهاي اساسي از بنادر

محمدعلي حسن‌زاده، معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي از افزايش دوبرابري سرعت ترخيص كالاهاي اساسي از بنادر در مقايسه با تخليه و بارگيري اين كالاها خبر داد و گفت: وزارت جهادكشاورزي به عنوان متولي تامين كالاهاي اساسي بايد واردكنندگان را ملزم كند كه كالاهاي خود را فقط در يك بندر به نام بندر امام خميني تخليه نكنند تا هزينه‌ تمام شده آن نيز كاهش يابد.او با بيان اينكه افزايش حدود صددرصدي در سرعت ترخيص كالاهاي اساسي از بنادر كشور رخ داده است، ادامه داد: بندر امام خميني به عنوان بندري كه تقريبا ۸۰ تا ۸۵درصد كالاهاي اساسي كشور از اين طريق وارد و تامين مي‌شود، شناخته شده و با وجود افزايش سرعت ترخيص كالاهاي اساسي همچنان شناورهاي بسياري در صف انتظار قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون