• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4477 -
  • ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر

از حواشي فرش قرمز جوكر تا برگزاري اولين نمايشگاه «پيكاسو»

رنج‌هاي عياري

گروه فرهنگ و هنر

پيش‌نمايش «جوكر» با تدابير امنيتي

مراسم فرش قرمز «جوكر» و اولين پيش‌نمايش آن در هاليوود بدون حضور خبرنگارها برگزار شد. به گزارش مهر به نقل از هاليوود ريپورتر، اولين پيش‌نمايش فيلم «جوكر» در حالي برگزار شد كه خبرنگاران اجازه حضور در آن و تهيه گزارش و مصاحبه نداشتند. در اين مراسم هرچند تدابير امنيتي محسوس‌تر از مراسم ديگر نبود اما برخلاف ديگر مراسم افتتاحيه، نيروهاي امنيتي در تمامي طبقات پاركينگ هاليوود و هايلند مستقر شده بودند. در هر حال «جوكر» شنبه شب براي نخستين‌بار وارد لس‌آنجلس شد و در مراسم افتتاحيه بازيگران فيلم از جمله خواكين فينيكس و زازي بيتس روي فرش سبز در برابر هواداران و عكاسان ظاهر شد.

چرا كيانوش عياري سريال مي‌سازد؟

كيانوش عياري به ايسنا گفت: از همان اولين فيلمي كه براي سينما ساختم، توام با شكنجه و آزار بوده است. اگر هم فيلمم امكان اكران پيدا مي‌كرد، شرايط اكراني را برايش در نظر مي‌گرفتند كه نابود مي‌شد. همه‌ فيلم‌هايم را به فلاكت رساندند. بنابراين وقتي من را به صورت كامل و براي تمام فيلم‌ها، بدهكار كردند، تنها راهي‌ كه مي‌توانستم پول دربياورم و پول نزول‌خوارهاي طماع و بي‌رحم را بدهم، همين سريال‌سازي بود كه به آن فكر كردم. فكر كردم اگر بتوانم سريالي كار كنم مي‌توانم پولي را به دست بياورم كه بتوانم به نزول‌خوارها بدهم و خوشبختانه هم بدين گونه بود؛ بنابراين «روزگار قريب» را ساختم و از طريق آن توانستم بدبختي‌هايي را كه وزارت ارشاد وقت و بنياد فارابي وقت براي من به وجود آورده بودند، مستهلك كنم؛ بنابراين اين مسائل علت گرايش اوليه من به سريال‌سازي بود. در مصاحبه‌اي كه با شبكه خبر تلويزيون داشتم، خبرنگار با حسن نيتي كه داشت، گفت كه من با نگرشي كه در جامعه داشتم وارد عرصه تلويزيون شدم و سريالي همچون «روزگار قريب» را ساختم كه من گفتم، نه! من به اين دليل وارد كار تلويزيوني نشدم، من فقط به خاطر به دست آوردن پول كه بتوانم از شر نزول‌خوار جماعت راحت شوم، به تلويزيون آمدم. صحبت‌هاي من پخش شد و انعكاس خوبي هم داشت چراكه برنامه زنده بود و نمي‌شد اين صحبت‌ها را مميزي كرد.

برگزاري اولين نمايشگاه «پيكاسو» در لبنان

نمايشگاهي از آثار «پابلو پيكاسو»- هنرمند برجسته اسپانيايي- براي اولين‌بار در يكي از موزه‌هاي شهر بيروت برگزار مي‌شود. موزه «سرسق» (Sursock Museum) براي نمايش ۲۰ اثر از اين هنرمند با موزه ملي پيكاسو واقع در فرانسه همكاري داشته است. اين نمايشگاه كه «پيكاسو و خانواده» نام دارد، به بررسي مفهوم خانواده در آثار اين هنرمند مي‌پردازد. اكثر آثاري كه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شده‌اند، درك اين هنرمند از مفهوم پدر بودن، مادر بودن و كودكي را به تصوير مي‌كشند. با برگزاري اين نمايشگاه علاقه‌مندان هنر اين فرصت را خواهند داشت تا از طراحي‌ها، تابلوهاي نقاشي، قلم‌زني‌ها و مجسمه‌هاي «پيكاسو» كه در سال‌هاي ۱۸۹۵ تا ۱۹۷۲ خلق شده‌اند، ‌ديدن كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون