• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4478 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

معاون اول رييس‌جمهوري از قدرناشناسي نسبت به مديران گلايه كرد

مجموعه‌اي از باروت در منطقه جمع شده است

موضوع تحريم‌ها و سياست‌هاي امريكا در قبال ايران چيزي نيست كه از كسي پنهان باشد يا كسي درباره آن نداند. حداقل در جاي‌جاي اين كشور در صحبت‌ با مردم مي‌توان ردپاي تحريم را ديد و لمس كرد. انتقاد از اين رويه هم همواره در صحبت‌هاي سياستمداران هويدا بوده است و البته اين تحريم‌ها با وجود مشكل‌آفريني نتوانسته انتظارات واضع آن يعني امريكا را برآورده كند. در اين راستا اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري صبح سه‌شنبه در اختتاميه پنجمين جايزه جهاني اربعين كه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد، با بيان اينكه اربعين در فرهنگ شيعه و فرهنگ اسلامي ما سنت ديرينه‌اي است، گفت: «كشور در شرايط حساس و خطيري قرار دارد و تحريم‌هاي ظالمانه‌اي عليه ما وضع شده و امريكايي‌ها به تعبير خودشان فشاري حداكثري به ملت ايران تحميل كرده‌اند.» به گزارش ايسنا، معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: «منطقه ما تبديل به منطقه‌اي حساس شده و به تعبيري مجموعه‌اي از باروت در اين منطقه جمع شده كه هر لحظه امكان اشتعال آن وجود دارد. در همين راستا بايد بسيار هوشيار و مواظب باشيم.» او با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران طرح فشار حداكثري امريكا را با همت ملت و رهبري مقام معظم رهبري تقريبا به شكست كشاند و امريكايي‌ها مي‌دانند كه ديگر اين طرح جواب نمي‌دهد، گفت: «از اربعين، عاشورا و مراسم‌هايي از اين دست درس‌هايي مي‌گيريم كه بايد براي به شكست كشاندن توطئه‌هاي دشمنان آنها را به كار ببريم؛ همدلي، همزباني، ايستادگي و مقاومت و درس تاب‌آوري در برابر فشارها از جمله درس‌هايي است كه از اربعين اباعبدالله ‌الحسين‌(ع) مي‌آموزيم. تا دوران فعلي را با همدلي پشت سر بگذاريم.» جهانگيري همچنين گفت: «مطمئنا جمهوري اسلامي ايران امروز با شرايط منطقه و همچنين شرايطي كه امريكايي‌ها و هم‌پيمانان آنها در منطقه پيدا كرده‌اند، مي‌تواند با سربلندي از اين حادثه بيرون بيايد. امروز نيازمنديم كه در داخل انسجام، وحدت و همزباني جدي داشته باشيم.»

البته صحبت‌هاي جهانگيري در اين مراسم با صحبت درباره اربعين آغاز شد. او در اين رابطه گفت: «من طي سال‌هاي اخير كه مسووليت داشته‌ام هر ساله توفيق حضور در راهپيمايي اربعين را پيدا كرده‌ام؛ اين حضور من نيز دلايل متعددي داشته است.» او ادامه مي‌دهد: «دولت بايد به گونه‌اي نشان دهد كه همواره كنار مردم حضور داشته و اين حضور به‌ويژه در سال‌هايي كه مقداري وضعيت امنيتي عراق نگران‌كننده بود و داعش تا جاهايي جلو آمده بود احساس مي‌شد؛ بالاخره مردمي كه در آن ايام جهت حضور در مراسم اربعين به عراق مي‌رفتند دغدغه امنيت داشتند و بايد مطمئن مي‌شدند كه دولت در اين مرحله نيز كنار آنهاست.» معاون اول رييس‌جمهوري، تقدير و تشكر از مردم و دولت عراق به دليل ميزباني خوب از زائران مراسم اربعين حسيني را از ديگر دلايل حضور هر ساله خود در اين مراسم عنوان كرد و گفت: «هيچ‌كس شايد تصور نداشت دو كشوري كه 8 سال با يكديگر جنگيده‌اند، به جايي برسند كه اگر زائران ايراني دعوت عراقي‌ها را براي پذيرايي در مراسم اربعين نپذيرند، مردم عراق از آنها ناراحت شوند؛ عراقي‌ها در اين مراسم اصرار مي‌كنند كه راهپيمايان به خانه آنها بروند و پذيرايي شوند. آنها حتي براي ماساژ دادن پاي زائران نيز به آنها اصرار مي‌كنند. لذا بايد همواره از دولت و مردم عراق براي ميزباني مراسم راهپيمايي اربعين تشكر كنيم. همچنين بايد از ملت ايران نيز كه در اين مراسم حضور مي‌يابند و شكوه و عظمت ملت ايران را به نمايش مي‌گذارند، تشكر كنيم.»

پرهيز از ناسپاسي نسبت به مديران به‌ خاطر تخلف عده‌اي خاص

ناگفته نماند اسحاق جهانگيري ديروز فقط در مراسم اختتاميه جايزه جهاني اربعين سخنراني نكرد، بلكه او در ديدار با اعضاي شوراي مركزي سازمان نظام مهندسي معدن ايران و روساي سازمان نظام مهندسي معدن استان‌هاي مختلف كشور كه شب دوشنبه انجام شده بود از قدرناشناسي برخي مديران گلايه كرد و گفت: «بايد قدر نيروي انساني متخصص و مديران كشور را بدانيم، گاهي درباره مديران كشور قدرناشناسي مي‌شود. البته ممكن است در مواد معدودي شاهد برخي تخلفات از سوي عده‌اي باشيم اما نبايد باعث شود كه از همه مديران كشور ناسپاسي كنيم. سرمايه مديريتي كشور يكي از افتخارات به خصوص در صنايع معدني محسوب مي‌شود.» به گزارش ايرنا، او ادامه داد: «اينكه با همت مديران بخش‌هاي مختلف توليدي كشور توانسته‌ايم در شرايط تحريم و با وجود محدوديت‌هاي مختلف، محصولات توليد داخل را صادر و واردات مواد مورد نياز را به ميزان لازم انجام دهيم، موضوعي افتخارآفرين است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون