• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4478 -
  • ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر

خبر

ديدار رهبر انصارالله با فرستاده سازمان ملل در امور يمن

رهبر انصارالله يمن ديروز سه‌شنبه با فرستاده سازمان ملل در امور يمن در صنعا ديدار و گفت‌وگو كرد. به گزارش ايسناو به نقل از المسيره، عبدالملك الحوثي، رهبر انصارالله يمن در ديدار با مارتين گريفيث، فرستاده سازمان ملل در امور يمن با او درباره راهكارهاي سياسي احتمالي براي حل بحران در اين كشور جنگ زده و راه‌هاي حل مشكلات انساني و اقتصادي در يمن گفت‌وگو كرد. الحوثي همچنين بر تلاش مستمر دولت نجات ملي يمن براي تحقق صلح و ثبات در اين كشور تاكيد كرد. رهبر انصارالله افزود: طرح‌هاي يك جانبه ما براي آزادي اسرا عملا ثابت كرده كه ما براي پايان دادن به اين رنج ناشي از دشمني عربستان تلاش مي‌كنيم. او هشدار داد دشمن سعودي بايد از ابتكار عمل پيشنهادي رييس شوراي عالي سياسي يمن استفاده كرده و به دشمني و محاصره پايان دهد. طرح‌هاي اخير كميته اسرا و بازداشتي‌هاي يمن در صنعا درباره آزادي اسيران نشانگر تلاش دولت يمن براي پايان دادن به درد و رنجي است كه نتيجه مستقيم دشمني‌هاي عربستان است.اين اقدام بايد با گام‌هاي انساني متقابل و مشابه همراه شود تا به اقداماتي گسترده در پرونده انساني يمن منجر و به آزادي و تبادل كامل اسرا و بازداشتي‌ها و بسته شدن پرونده انساني يمن بينجامد. او گفت: طرح پيشنهادي رييس شوراي عالي سياسي دال بر تلاش انصارالله براي صلح و پيشبرد تلاش‌ها در مسير ثبات در يمن است.

از سرگيري مذاكرات امريكا و كره شمالي

يك ديپلمات ارشد كره شمالي روز گذشته اظهار كرد: پيونگ يانگ و واشنگتن توافق كرده‌اند تا مذاكرات هسته‌اي خود را در تاريخ پنج اكتبر (۱۳ مهر) از سر بگيرند. به گزارش ايسنا، اين خبر در پي تعليق چند ماهه مذاكرات ميان امريكا و كره‌شمالي كه بر مبناي آن قرار است تحريم‌هاي واشنگتن در ازاي خلع سلاح هسته‌اي پيونگ‌يانگ برداشته شود، اعلام شده است. به گزارش آسوشيتدپرس، چوئه سون هوي، معاون اول وزير امور خارجه كره شمالي اظهار كرد: توافق شده كه واشنگتن و پيونگ يانگ در تاريخ چهار اكتبر ارتباطات مقدماتي را برقرار كرده و سپس در پنجم اكتبر مذاكرات سطح كاري را از سر بگيرند. اين ديپلمات ارشد كره شمالي در بيانيه‌اي كه از سوي خبرگزاري رسمي اين كشور منتشر شد نسبت به نتيجه نشست‌ها اظهار خوشبيني كرد اما اشاره‌اي به اينكه اين مذاكرات قرار است كجا برگزار شود، نكرد. چوئه در بيانيه خود تصريح كرد: انتظار من اين است كه مذاكرات در سطح كاري باعث تسريع توسعه مثبت روابط امريكا و جمهوري دموكراتيك خلق كره شود. در پي شكست در نشست ميان دونالد ترامپ رييس‌جمهور امريكا و كيم جونگ اون رهبر كره شمالي در ماه فوريه گذشته در ويتنام مذاكرات هسته‌اي ميان دو كشور در حالت بن‌بست قرار گرفت. اين اتفاق بعد از آن افتاد كه امريكا درخواست كره شمالي براي برداشته شدن تحريم‌ها در سطحي گسترده در ازاي چشم‌پوشي از بخشي از قابليت‌هاي هسته‌اي خود را رد كرد.

 

گلايه از دخالت خارجي در الجزاير

احمد قائد صالح، رييس ستاد مشترك ارتش الجزاير گفت كه «برخي طرف‌هاي خارجي تلاش مي‌كنند با همدستي طرف‌هاي داخلي در امور داخلي الجزاير دخالت كنند.» به گزارش فارس، او افزود كه برخي طرف‌هاي خارجي متخاصم در كمين الجزاير نشسته‌اند و سعي دارند در امور داخلي آن دخالت كنند كه البته با همدستي برخي گروه‌ها در داخل صورت مي‌گيرد و ما نيز به اين گروه‌ها درباره بازي با آتش هشدار مي‌دهيم. بنابر گزارش وبگاه «النشره»، صالح اين تلاش‌ها را بيهوده خواند و گفت كه هدف از آن «برهم زدن ثبات و امنيت الجزاير است كه توانسته به فضل شهدا، انقلاب آزادي‌بخش بي‌سابقه‌اي را رقم بزند.» او با اشاره به اينكه آنچه در الجزاير رخ مي‌دهد مربوط به امور داخلي آن است، تاكيد كرد: ملت الجزاير حامي ارتش است و مي‌داند كه چگونه با اين مانورهايي كه عاقبتي جز شكست ندارد، مقابله كند. «عبدالعزيز بوتفليقه» در تاريخ ۲ آوريل گذشته پس از اعتراضات مردمي به نامزدي او براي پنجمين دوره متوالي در انتخابات رياست‌جمهوري، مجبور به استعفا شد اما با اين حال اعتراضات در اين كشور همچنان ادامه دارد و مردم خواهان بركناري عناصر دوره بوتفليقه از جمله «عبدالقادر بن صالح» رييس‌جمهور انتقالي، «نورالدين بدوي» نخست‌وزير و «احمد قائد صالح» رييس ستاد مشترك هستند. قرار است انتخابات رياست‌جمهوري الجزاير طبق اعلام «عبدالقادر بن صالح» رييس‌جمهور موقت اين كشور روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار شود.

جاسوسي عربستان از فضاي مجازي

پليس منطقه رياض در عربستان سعودي بخشي را راه‌اندازي كرده است كه كار پايش و بررسي فعاليت كاربران فضاي مجازي به خصوص «توييتر» را بر عهده دارد. رخدادي كه موجب هشدار كاربران به يكديگر شده است. به نوشته پايگاه خبري نبأ، «خالد بن قرار الحربي» مدير سازمان امنيت عربستان سعودي در پي بازديد از اداره پليس منطقه رياض در جريان چگونگي كار اين سيستم قرار گرفت. ويديوي بازديد او از اين اداره در فضاي مجازي به طور گسترده منتشر شده است. فردي كه در اين ويديو به مدير سازمان امنيت عربستان سعودي توضيح مي‌دهد، مي‌گويد كه اين سيستم مي‌تواند منبع هر توييت و نوع وسيله استفاده شده و جنسيت فرد توييت‌كننده را مشخص كند. اما كاربران عربستاني در فضاي مجازي واكنش‌هاي مختلفي به راه‌اندازي اين سيستم نشان داده‌اند و آن را به «اسنپ امنيتي» كه اخيرا در عربستان به راه افتاده و شهروندان مي‌توانند به وسيله آن موارد امنيتي را گزارش ‌دهند، تشبيه كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون