• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4479 -
  • ۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۱ مهر

خبرخوان

4 درصد حذف‌شدگان يارانه اعتراض داشتند

حسين ميرزايي، سخنگوي ستاد تبصره ۱۴بودجه با بيان اينكه از ۲۰۰هزار خانوار مشمول حذف يارانه نقدي فقط ۴درصد به قطع يارانه اعتراض داشتند، گفت: از ۳۲هزار مراجعه به دفاتر پيشخوان ۲۶ هزار نفر از ثبت اعتراض منصرف شدند. به گفته او اين آمار نشان مي‌دهد از ۳۲ هزار سرپرست خانواري كه به دفاتر پيشخوان مراجعه كردند ۲۶ هزار معترض به قطع يارانه نقدي معادل بيش از ٨٠ درصد كه خود را محق دريافت يارانه مي‌دانستند، پس از مراجعه به دفتر پيشخوان و دريافت كد رهگيري، به سامانه «يارانه ۱۰» مراجعه كردند اما پس از مشاهده گزارش وضعيت تراكنش‌هاي بانكي خود، از ثبت اعتراض در سامانه منصرف شده‌اند.

اشتغال يك ميليون بازنشسته

مطابق آمار مركز آمار و اطلاعات راهبردي وزارت كار بيش از يك ميليون نفر در ايران با وجود پا گذاشتن به سن سالمندي همچنان كار مي‌كنند. بر اساس برآورد انجام شده در سال 1397 از كل جمعيت كشور 9.7 درصد جمعيت را سالمندان به خود اختصـاص داده‌اند، همچنين بيشترين درصد جمعيت سالمندان در مقايسه با كل كشور در بين استان‌هاي كشـور مربـوط بـه اسـتان گـيلان 13.9 درصد، مازندران 12 درصد، آذربايجان شرقي، همدان، مركزي و اصفهان 11.1 و كمترين درصد به ترتيـب مربـوط بـه استان‌هاي سيستان و بلوچستان با 4.9 درصد، هرمزگان 6.2 درصد و بوشهر 7.1 درصد بوده است.

سال ۹۹ شاهد كاهش قيمت‌ها خواهيم بود

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: : تمامي تلاش‌هاي صورت گرفته در راستاي بهبود شرايط اقتصادي مردم است و خوشبختانه طبق آمار ارايه شده از سوي بانك مركزي ايران، شاخص بهاي توليدكننده كاهش داشته و حتما با حفظ اين روند در سال آينده شاهد كاهش قيمت مصرف‌كننده انواع اقلام كالايي در كشور خواهيم بود. رضا رحماني در بازديد از شركت سيمان آبيك افزود: خوشبختانه روند توليد در كشور در مقايسه با سه ماه پاياني سال ۹۷، سير صعودي داشته و حتما تا سال آينده كل اقتصاد ايران مثبت خواهد بود.

زمان برقراري تجارت آزاد ميان ايران و اوراسيا

حميد زادبوم، رييس سازمان توسعه تجارت با اشاره به آمارهايي از اقتصاد، تجارت و توليد ۵ كشور عضو اتحاديه اوراسيا خاطرنشان كرد: در حال حاضر ايران و اتحاديه اقتصادي اوراسيا يك موافقتنامه تجاري براي 862 قلم كالا منعقد كرده و بعد از گذشت يك سال، مذاكرات برقراري «تجارت آزاد» ميان ايران و اين اتحاديه آغاز مي‌شود. به ‌گفته زادبوم، ايران در سال 2018 حدود 920 ميليون دلار صادرات به كشورهاي عضو اتحاديه اقتصادي اوراسيا و در مقابل نيز حدود 1.7 ميليارد دلار واردات از اين اتحاديه داشته است و اين يعني تجارت 2.6ميليارد دلاري ايران با بلوك اقتصادي اوراسيا كه قطعا مي‌تواند به ‌ميزان قابل توجهي افزايش يابد.

بليت هواپيما را گران نخريد

مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي از جزييات جديد براي پروازهاي اربعين خبر داد و گفت: از همه مردم مي‌خواهيم كه بليت پروازهاي اربعين را گران‌تر از نرخ‌هاي ثابت اعلام شده نخرند و دستگاه‌هاي نظارتي را از تخلف مطلع كنند. او افزود: بر اساس هماهنگي‌هاي صورت گرفته مقرر شد، سايت‌هايي كه مجوز فعاليت از سازمان هواپيمايي داشته باشند و از ايرلاين‌ها مسووليت آنها را براي فروش اينترنتي بليت هواپيما بپذيرند، بتوانند به فروش اينترنتي پروازهاي اربعين بپردازند.

برنامه‌ريزي براي نگه‌داشتن سرمايه ورودي به بورس

شاپور محمدي، رييس سازمان بورس با اشاره به جذب منابع مالي جديد در بازار سرمايه اظهار كرد: اخيرا منابع خوبي به بازار سرمايه وارد شده كه نگهداشت اين پول وظيفه مهمي است. بايد تمهيدي بينديشيم تا اين پول از بازار سرمايه خارج نشود. به ويژه صندوق‌هاي ما لازم است، فعال‌تر عمل كنند و حتي‌الامكان سازوكارهاي تشويقي نيز طراحي شود.

راه‌اندازي سامانه رهگيري كالاي دخاني

سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با بيان اينكه مقاومت شركت ملي دخانيات در پياده‌سازي سامانه رهگيري و رديابي كالاهاي دخاني برطرف شده، گفت: اميدواريم بتوانيم سامانه را امسال عملياتي كنيم. حميدرضا دهقاني‌نيا افزود: نكته مهم اين است كه در كنار سامانه رهگيري و رديابي كالاهاي دخاني، دو، سه سيستم ديگر براي دخانيات داريم كه بايد كنار هم قرار گيرند تا موضوع رهگيري دخانيات نهايي شود و فرآيند به صورت مطلوب طي شود. به گفته او سيگار جزو كالاهاي اولويت‌دار در حوزه قاچاق نيست؛ زيرا هم واردات اين محصول ممنوع است و هم مطابق با قانون توليد داخل انجام مي‌شود.

تقسيم كارمزد «كارت به كارت» بين 4 بازيگر

افزايش معنادار استفاده از تلفن‌همراه و اپليكيشن‌ها براي انتقال وجه كارتي، سازوكار نظارت بر اين شيوه از كارت‌ به‌ كارت و نهاد متولي اين نظارت را به موضوع داغي تبديل كرده است. كارمزد كارت به كارت بين چهار بازيگر تقسيم مي‌شود: بانك مبدا، بانكي كه عمليات تراكنش روي دستگاه خودپرداز آن انجام مي‌شود (در مدل انتقال وجه به وسيله پرداخت‌سازها، بانك مبدا در حكم همان بانكي است كه تراكنش روي خودپرداز آن انجام شده)، بانك مقصد پول و سوييچ شتاب.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون