• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4482 -
  • ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

ميركريمي از دبيري استعفا نداد

عسگرپور دبير جشنواره جهاني شد

تينا جلالي

 

 

سرانجام گمانه‌زني‌ها به پايان رسيد. رييس سازمان سينمايي محمدمهدي عسگرپور را به عنوان دبير سي‌وهشتمين جشنواره جهاني فيلم فجر منصوب كرد. سيدرضا ميركريمي هم همان‌طور كه پيش‌تر گفته بود از دبيري جشنواره‌اي كه چهار دوره مسووليت آن را برعهده داشت، استعفا نداد ولي از رياست جشنواره جهاني كنار گذاشته شد.

البته هفته‌هاي گذشته زمزمه‌هايي مبني بر اين تغيير به گوش رسيده بود و برخي رسانه‌ها حتي از ابراهيم داروغه‌زاده براي دبيري دو جشنواره جهاني و ملي نام برده بودند كه درنهايت اين مسووليت مهم به محمدمهدي عسگرپور واگذار شد؛ كسي كه سابقه مديريتي و دبيري او براي سينماگران واضح و روشن است. به خاطر داريم در دوره رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد كه خبر تعطيلي و انحلال خانه سينما ازسوي جواد شمقدري مطرح بود، عسگرپور مديريت خانه سينما را با تمام حواشي آن برعهده داشت. او همچنين در دوره نهم رييس جشن خانه سينما بود و هم در دوره بيستم و بيست و يكم دبير جشنواره ملي و بين‌المللي فجر را هدايت كرد.

اساسا جشنواره جهاني فيلم فجر در سال‌هايي كه به صورت مجزا از جشنواره ملي برگزار شد با انتقاد زيادي از سوي اهالي سينما همراه بود و برخي تفكيك جشنواره ملي و جهاني را بر نمي‌تافتند و اين جدايي را به اتلاف سرمايه تعبير كردند و معتقد بودند برگزاري جشنواره جهاني در اين سال‌ها محفلي برگزار شده و متعلق به جريان خاصي است.محمدمهدي عسگرپور در ياداشتي كه فروردين ماه امسال به مناسبت برگزاري سي‌وهفتمين جشنواره جهاني به روزنامه اعتماد داده بود در بخش‌هايي از آن نوشته بود: «در اين چند سال جشنواره جهاني فيلم فجر هم مورد هجمه‌هايي از سوي افراد مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر به‌خصوص سينما شده است، از كساني كه با دغدغه‌هايي قابل احترام دست به نقد جشنواره زدند تا كساني كه مشكلات شخصي‌شان در لابه‌لاي كلام و نوشته‌هاي‌شان مشخص بود و تا گروهي كه اساسا با رويدادهاي بين‌المللي مشكل دارند، نكاتي را مطرح كردند كه مديران جشنواره لابد به برخي آنها پاسخ هم داده‌اند. از نظر من برگزاري موفق اين چند دوره اخير كه سطح جشنواره را به حد تعدادي از جشنواره‌هاي معتبر جهاني رسانده و حتي از برخي جشنواره‌هاي صاحبنام بهتر اداره شده، قابل تأمل است.»

با تمام اين صحبت‌ها بايد ببينم دوره رياست عسگر‌پور بر جشنواره جهاني چه بازخوردهايي خواهد داشت.

اما حسين انتظامي روز گذشته فقط دبير جشنواره جهاني را معرفي نكرد. او كه در طول دوران مديريتش نشان داده به تشكيل شورا در زمينه‌هاي مختلف علاقه خاصي دارد، جمعي متشكل از 10 نفر را تشكيل داد كه براي دوره پيش رو جشنواره جهاني تصميم‌گيري كنند.

ابوذر ابراهيمي تركمان (رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي)، سيدروح‌الله حسيني، محمد حميدي مقدم، عليرضا شجاع نوري، نادر طالب‌زاده، محمدمهدي عسگرپور، رائد فريدزاده، مصطفي كاظمي (مشاور و مديركل دفتر شهردار تهران)، سيدرضا ميركريمي و سيدعباس موسوي (سخنگوي وزارت امور خارجه) اعضاي شوراي سياستگذاري اين دوره از جشنواره جهاني فيلم فجر به شمار مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون